Wednesday, March 24, 2010

Inikah Nasib Yang Harus Aku Terima???

owhh...jangan sentap baca tajuk ni tau...ekseli ini adalah kesinambungan citer dari entry emosional saya tentang  kisah kepenatan diri sendiri.....aler enty INI la...hehehe...banyak pula saya dapat komen dari kawan² di luar sana...dan dari seorang wakil para suami aler tau la saper gerangan itu...hahaha...

makanya hari ni saya terpanggil tuk menceritakan kesudahan entry penat saya itu...so balik dari kerja kan, saya pun lantas ke bilik solat tuk mengambil baju² kotor tuk dibasuh...sebabnya udah beberapa hari saya tak mendobi...walaupun badan ada sedikit penat, tapi ku gagahkan juga tuk mendobinya...tu lum nengok baju yang tak berlipat kan...k sebelum saya citer ngan panjang lebar, meh layan gambar² dibawah dahulu...beselah, tak cool entry ni kalu takde gambar kan...

k, tu dia 3 bakul baju kotor yang telah diklasifikasikan mengikut kategori...dari kiri ke kanan...bakul kaler ijau tu, baju keja somi isteri...bakul merah di tengah, baju harian kami somi dan isteri...manakala bakul merah yang terakhir adalah baju kotor si adik dan kakak...
ok, layan dululah model tak berbayar ni...tak amik gambar kang, majuk pulak...so, banyak kan baju yang perlu en samsung basuh kan...huhuhu...
so tanpa berlengah lagi, saya pun terus memasukkan baju di bakul merah yang tengah ke dalam perut en samsung...biarlah en samsung melakukannya, lagipun beliau dah lali dengan tugasnya itu kan...lalu saya meneruskan keja² saya yang tertunggak...memasak, menyuap anak makan, memandikan mereka...maka tepat jam 7:30 malam, selepas solat maghrib, si adik merengek² tanda mahu menyusu bergayut...owhh...masa sudah time...time to sleep for my kids kan...makanya permintaan si adik harus ditunaikan...lantas kami berangkat ke tempat beradu...

menyusukan si adik membuatkan saya hanyut bersama²nya di dunia khayalan ciptaanya...boleh pulak saya tertido...mungkin penat agaknya memang penat pung...dan tetiba jam 4 pagi saya tersedar dari lena yang panjang...baru saya teringat yang kain baju yang dibasuh oleh en samsung...tergerak hati saya untuk melihat perkembangannya dan apa yang terjadi pada kain baju tersebut...tetiba sesampai saya di tempat kejadian...wahh...alangkah girangnya di hati, bila saya lihat kain baju tersebut telah g€ah tersidai di ampaian...

pada encik suami, terima kasih kerana akhirnya anda sedar akan kepenatan isterimu ini..walaupun rajukku bukan dipujuk dengan pak habib yang mampu membuatkan si lia tertunduk...kalu ada aku terus rebah lia weii...hahaha...namun saya bersyukur kerana encik suami sedar akan situasi pada kali ini...upah??owhhh tunggulah lain kali ye...bila tiba masa  yang sesuai...hahaha...dan sebagai balasan tanda terima kasih saya kepada encik suamiku itu, saya dengan berbesar hati telah menggoreng mee goreng basah sebagai bekal untuk sarapan di pejabat pada pagi tersebut...owhh sempat jugak saya memasak tuuu...

nilah bekal tersebut...satu untuk dia...satu untuk saya...barulah adil kan...hehehe..
dan saya sangat berharap agar kesedaran sivik masih bersisa dalam dirinya walaupun selepas ini nan ado entry yang emosional dari saya yang buleh mengheret agar encik suami menjadi rajin dan sedar akan kekhilafan dirinya itu takkan hari2 nak emo baru sedar weii...parah la gitu ...itu lah yang paling saya harapkan...bukan wang ringgit...bukan adiah ratusan ringgit...bukan...bukan itu yang saya mahukan...cuma pertolongan yang berat sama dipikul dan yang ringan sama dijinjing...barulah umah tangga bahagia buat selamanya...terima kasih abang....jasamu akan ku kenang hingga ke hujung nyawa...daaa....

18 comments

Wednesday, March 24, 2010 10:25:00 AM

huhu...siti un sejak ada anak 3 ni..penat dia bertambah2...nasib baik papa ada bantu sikit2 tuk ringankan beban..

Wednesday, March 24, 2010 10:34:00 AM

MAK AI BANYAKNYER BAKUL KAIN...DAH BASUH KE BELUM TU...KLIK2 IKLAN DIGI UNTUK U...

Wednesday, March 24, 2010 10:38:00 AM

laki I masih belum ada kesedaran sivik lagi......

Wednesday, March 24, 2010 10:54:00 AM

siti
huhuhu...memang penat pun...sedangkan saya ada dua anak ni pung...

mama aqish
tu bakul baju kotor tu...

notti netti
takper, teruskan berdoa moga dia tersedar dari lamunan yang panjang...hahaha...

Wednesday, March 24, 2010 11:01:00 AM

mak ai siap wat klasifikasi tuh..bakul mana utk baju laki bini..anak lain pulak.hhg nih mmg bagus la izan..boleh bukak dobi cam jibah..heheh

bagusla izan..haris dh sedaq..tuh aku nk tokok tmbh lagi..aku rasa hg kena wat timetable dh kt haris..biar hari2 dier wat keja rutin dier..coth buang sampah (Haris), jemur kain hg..angkt kain haris..dn lain2 lagi setju dk pendpt aku ni..hheheh

Wednesday, March 24, 2010 11:06:00 AM

Alahai terharunya baca entry ni..

Wednesday, March 24, 2010 11:07:00 AM

jot
hang jangan terpedaya jot...sedar tuk sehari dua jek...sok2 lupa lak...so kena la aku cari alternatif lain plak kan...

hehehe...bagus2...hang mang layak jadi perancangan keluarga ni

Wednesday, March 24, 2010 11:16:00 AM

lien
owhhh akak pun tergaru jugak ni...hahaha

Wednesday, March 24, 2010 11:19:00 AM

melihat kan kain ko yang berbakul2 tu teringat kat kain aku yang sebakul xlipat lagi dari ari ahad hehehe..xlarat aku tgu la time xpenat br lipat hehehe

Wednesday, March 24, 2010 11:40:00 AM

izan---amboi2 mcm sedap bekal tu...order satu lagi bleh???hihi:p
bestnya jadi ibu, isteri, wanita dan ape2laa..semua dlm tangan jer. patutlaaa tgn yg mnghayun buaian bisa mgoncang dOnia...Hebatnya seorang Ibu BUKAN sebarang IBU...

tpi ketabahan itu adalah berkat sokongan org belakang jugakkan..yg tiduq telah dikejutkan..teruskan n3 mrajuk lagi..hhihii

Wednesday, March 24, 2010 11:49:00 AM

nana
eh apa kata bila ko dah ilang penat, tolong lipatkan kain kat umah aku sekali ek...aler, tolong menolong kan...huhuhu

ain
aler, tak leh ar majuk2 selalu ain...bukannya dipujuk ngan pak habib pung...hahahaha :P

Wednesday, March 24, 2010 12:02:00 PM

sedap nye mee tu..nampak lazat je..nanti ko masak mcm tu ye kat sini..aku sedia bahan..alalalalala

model tepi bakul gambo kedua tu..menarik hati mama ar...cute..

tahniah tuk haris..ehehehe mr.hUBby aku mmg tugas jemur kain..jgn tau selak kain je..ahahahahahaha....tapi lipat je aku la...berlambak lagi tak lipat....huhhhhh,

pesanan buat haris...jemur kain tu kira mudah dari lipat kain tau..

pis

Wednesday, March 24, 2010 12:07:00 PM

i terliur tgk mee goreng tu..kalau yg org msk semua nk terliur ni :-)

Wednesday, March 24, 2010 12:20:00 PM

asha
aler aku ke kena buat...ko buat lagiii best...dah lama tak makan masakan ko per...huhuhu

ida
hehehe...aler sendiri buat lagi beh kan???

Wednesday, March 24, 2010 12:32:00 PM

hahaha..ade name aku dlm ini cite ye..okla tu..nnti aku kenalkan pak habib kat laki ko..sib baik laki aku jnis ringan tulg..tu pun ade ms la..klu da adap tv tu mau lekat gak la..tp dia akan besemangat tlg aku wat keje apabila dpt layanan 1st klas mlm tu..hahahaha..agknye ko kene wat cmtu kot izan..cube bncg hati ke hati..mane tau cik abg leh sedo lbh dlm..hehehe...

Wednesday, March 24, 2010 1:51:00 PM

ada sebakul lagi kat umah aku tu.... hehehehhe

Wednesday, March 24, 2010 2:48:00 PM

bagus2.. laki rajin upah mee.. kenyang dak haris.. tp aku lak.. laki rajin.. aku yg 'kekenyangan'.. hahahaha

Wednesday, March 24, 2010 5:39:00 PM

macam2 komen korang ek..aku, setakat ni alhamdulillah..mak or adik aku yang basuh, jemur n lipat..ari cuti baru cik somi aku yang basuh n jemur..lipat dah sah2 ler aku..selak kain pun aku sendiri..beri green light lah kan..kalau tak..dier segan plak..kahkahkha...tapi masa aku duk sendiri dulu..aku selang tiga hari basuh kain..jemur memang somi aku ler..lipat aku ler..dah rutin harian macam tu..itupun kalau dier rajin..harap2 dier rajin..anak dah nak masuk tiga nih..

Post a Comment