Friday, March 26, 2010

Pat Pat Siku Lipat, Sape Cepat Dia Dapat!!!

hurmm...lama tak dengar lagu rakyat ni kan...sejak ianya jadi lagu tema cite PENUNGGU GUNUNG RAYA tu, selalu plak berkumandang dan terngiang-ngiang kat telinga saya ni...hurmm...sius ar nak bitau, saya ni giler penakut...terutamanya pada suasana yang hening...lagi2 bila ditemani bunyi cengkerik, burung hantu....huwaaa....alkisahnya masa kecik2 dulu banyak nau gangguan makhluk halus di rumah mak saya di jengka tu....lagi pun umah mak saya tu dikelilingi oleh pokok2 kelapa sawit yang tinggi melangit...hingga suasana menjadi gelap bila tiba waktu malam...hoh...takuttt.....

eh berbalik pada citer PENUNGGU GUNUNG RAYA tu...memula saya tak ar layan citer ni...sebabnya dah ler citer ni ditayangkan pada hari khamis malam jumaat plak tu...wahhhh lagilah menambah takut saya ni kan....memang saya takut la...tapi tah camner la ari tu tetiba ternengok...adalah dua tiga kali jugak tau...giler seram saya ni...naik bulu tengkuk la jugak...haiyaa...ingat tak sal entry saya dedulu berkenaan dengan bunyi guli la, tong gas ditarik la atau kerusi diseret...hurmmm...kekadang jam 9 malam pun dah keluar bunyian tersebut...nasib baiklah saya ni dok umah apartment gini...kiri kanan depan belakang ada umah orang...dan yang paling penting dok mengadap jalan besar, so takdelah sunyi sangat kan...kalulah saya dok lam utan belantara...huwaaa...memang tak tau nak cakap ar....nama pun saya ni penakut kan...huhuhu...

hurmm...korang pernah nengok mayat dimasukkan lam liang lahat dan dibuka kain yang menutup mukanya dan dihadapkan ke arah kiblat???owhhh kalu saya, memang saya pernah...itu pun secara tak sengaja...kalu sengaja memang saya tak nengok ar...ni secara tak sengaja masa mereka semua ahli jemaah dok memasukkan arwah ayah saya kedalam liang lahat...hurmmm sudahnya sampai hari ni apa yang saya lihat itu dok terbayang dimata...sedih sangat...itu masa ayah saya...kalu masa saya pula, entahlah gimana nasibnya...

saya tak malu mengaku yang saya penakut...ye...memang itulah saya...saya penakut pada malam...sangat takut...kalau balik ke rumah mak tu, saya paling tak suka kalu anak2 berada diluar bila tibanya waktu maghrib...yelah kan, kata orang time gitulah setan2 sedang merayau2 kan...kang silap ari bulan ada yang terkena sakat atau sebaliknya...sendiri mau ingat lah kan...tu bila balik kampung saya...kalu kampung hubby plak yang paling saya risau kan, bila rasa sakit perut di tengah malam...nak tau sebabnya kenapa???hahah sebabnya toilet dirumah hubby itu berada di luar...owhh tidak...memang sanggup saya tahan hingga ke pagi la...tapi kalu agak2 muka dah naik biru menahan sakit perut yang amat sangat, barulah saya akan kejutkan hubby tuk menemani saya..bukan takat takut pada malam jek, takut gak pada haiwan2 liar yang kita tak nampak kan...kata malam kan...hehehe...

klah, panjang lak saya melalut malam ni...ekseli paler otak saya ni ligat dok mikir apa citer yang saya nak kongsi ngan korang2 di luar sana...hurmm..ye ar kan, takkan nak tertumpu pada satu citer jek...kang korang boring kan, saper lak yang nak baca dan nak layan citer2 saya ni kan...saya kan penglipur lara...hahaha...klah tu jek...daaa....selamat berhujung minggu semua...

11 comments

Friday, March 26, 2010 8:58:00 AM

ko rase aku penakut lg x skang ni? aku duk sorg kt umh yg kompom mmg ade antu. antu sedia ada dan antu org anto. huhuh. dh tu utan belantara lak kt seblah umh

Friday, March 26, 2010 9:07:00 AM

ko dah bani skang noj...tak cam dulu...kalu dulu, asal malam jek nak nyempit tido sebelah aku...amarah tul...hehehe...

tingat jaman dok bilik c tiga suku dulu...

Friday, March 26, 2010 9:25:00 AM

Hehe..siti kalau sorang2 duk umah, memang tak bani nak tgk citer hantu.kang terbawak2 pulak. NAk naik kat bilik pun seriau jer.

Friday, March 26, 2010 9:40:00 AM

iskk.. x suke la cite hantu.. smlm,gagahkan diri tgk penunggu gunung raya 2, giler la hantu2 die.. sume agak menakutkan.. kaki berulat.. haiissshh....

p/s:penakot rupenye kak izan ni.. nmpak cam berani.. kalo mak penakot, anak2???

Friday, March 26, 2010 10:08:00 AM

siti
samalah kita...hehehe...takut...ritu nengok citer nenek kebaya pun sampai termimpi2..apa daaa

anna
huhuhu...memang penakut pung...anak2???tak tau lagi camner...

Friday, March 26, 2010 10:10:00 AM

aku suke tgk citer seram.. tapi penakut.. seme benda aku bole bygkan jd momok jadian.. hahaha

cite pat2 siku terlipat nie aku xde la nk follow sbb xbest pun.. muke momok jek gempak tp tah le pd aku xbest pun..

suke lg cite kliwon n niyang rapik sbb dh tgk muke ustaz encem terus sejuk mata memandang..

Friday, March 26, 2010 10:33:00 AM

aku kan mmg xtgk cite2 antu kat tv hehe takut aku..dah la duduk ber2 je ngan damia

klw amrul ada je aku brani layan cite antu hehe penakot kan?

Friday, March 26, 2010 10:55:00 AM

same la ngan ena nie..penakut juge.. tp selalu buat2 cam berani sgt..sudahhnyer pegang botol susu anak pon boleh terlepas sbb takut tetibe dtg meyerang.. hu3x.. memg x suke bile dtg perasaan takut tu.. hu3x.. yg peliknyer anak dara sy tu amat la berani semacam.. st dengar suara mengilai kat tv sy dah seriau..tp anak sy leh tgk citer camtu kul 3 am.. sy pun x perasan camner dier leh tido selewat tu.. tp tu dulu la sblm dier masuk sekolah.. skrg xleh la sbb dah sekolah kan.. hee

Friday, March 26, 2010 11:27:00 AM

kite suke tengok citer hantu cam ni - konon tak takut, tapi kite slalu gak 'terkena', bila jumpa ustaz, dia kata kite lemah semangat org nye... pulak dah...

Friday, March 26, 2010 11:46:00 AM

ayang
sib baik aku bukan penonton tegar citer2 seram ni...

Friday, March 26, 2010 11:48:00 AM

nana
wahhh aku pun memang penakut weii...ishhh

ena
hurmm...memang berani la anak daramu itu...mungkin lum terselinap perasaan takut kut...

ejamaria
pulak dah???tapi kalu lemah semangat tak leh amalkan selalu nengok citer ni...

Post a Comment