Monday, March 8, 2010

Rajinkah Saya???

aku---> saya

hurm...korang jangan terpedaya dengan tajuk entry ni plak...takde maknanya saya nak rajin lebih² kan...bukan dapat reward pung...tapi seme yang saya buat ni, adalah untuk kepuasan mata kepala saya sahaja...hehehe...nak dijadikan citer, kan setiap pagi saya bangun awal...alasannya untuk menyiapkan bekalan makanan buat anak² saya...tapi dalam pada itu, saya juga tangkas membuat beberapa pekerjaan yang lain...seperti mengemas rumah, mengemop lantai...menyiapkan baju² anak untuk ditinggalkan di dalam locker mereka di taska...

ha, sebenarnya saya nak citer sal satu fiil saya yang kekadang rajin, kekadang tu malas...gini...tiap hari jumaat or isnin, saya akan bawa beberapa helai baju anak² saya ke taska...dan kekadang tu kan, biasalah baju anak² ni kedut sana sini...tapi kan kawan² dek kerana mata ini terlalu rimas melihat kekedutan yang ada...jadinya...sempat jugaklah saya menggosok kesemua baju anak² yang hendak dibawa itu...rajin kan???owhhh takdelah...malas jugak sebenarnya...

so cuba korang nengok...jam baper pagi time saya menggosok ini...ni pun terkocoh² jugak la...sebab saya selalu mandi p keje jam 6 pagi...kemudian wat pe yang patut dan barulah anak² bangun dan mandikan mereka pula...
ni baju si adik...kedut sana sini...sakit mata saya memandang...makanya sebab itulah saya gosok tau...
tadaaa...nilah baju anak² yang telah siap digosok untuk dibawa ke taska pada hari itu...cukuplah ni stok untuk seminggu jek...
sekian, sebenarnya kekadang, saya ni malas sangat nak gosok baju...tapi bila fikir balik , itu tanggungjawab saya...walau semalasnya saya...walau sesibuknya saya dengan tugas lain, saya tak pernah abaikan tuk menggosok pakaian kerja suami saya...tapi suami saya tulah, kekadang dia masih tak paham...takmo beringan tulang membantu saya...ishh teruklah kamu ni bang...hehehe...pepun saya sayang suami saya itu...harap dia jadi rajin bila baca entry ini...hahaha...

10 comments

Monday, March 08, 2010 9:21:00 AM

ko ni memang dari dulu rajin... kalau ko tak kemas lemari aku tu.. memang tak berkemas la sampai grade.. hehehehehhehe...

Monday, March 08, 2010 9:26:00 AM

wah ko sya...jangan ar puji lebih²...tu ko nengok aku time rajin...kalu time malas???hohoho...ko tanya ar somi aku tu camner aku malas...:P

Monday, March 08, 2010 9:35:00 AM

Dasyattnyer sampai baju2 kecik pun iron ekk! bagus sangat.. sy hanya iron baju anak sy klu nak luar jenjalan jer.. hu3x..

Monday, March 08, 2010 9:39:00 AM

ena
bagus ke...eh bese2 jek...kuar p jejalan harus kena iron...segan orang nengok baju anak kedut sana sini...

psstt..psst...suar jean pun saya iron tau...:P

Monday, March 08, 2010 10:07:00 AM

ish2..ko tak tgk lg org yg iron bj dlm n suar dlm..tu lg kronik rajin kan..huhuhu..so aku mcmtak bp tkjut la tgk kerajinan ko sbb ade yg lg super rajin..tp ape pun ko mmg rajin lbh dr aku..aku bab gosok2 ni mmg no last..wat keje lain aku tak ksah..hehehehe...

Monday, March 08, 2010 10:20:00 AM

diam diam je ko perli laki eh??hhahahah

Monday, March 08, 2010 10:29:00 AM

lia-hahah...tu dah super duper rajin weii...idak ler aku gitu

nora-hahaha...tau tak per...ingat nak suh laki ko bawak dia p jumpa bomoh...suh laki aku lebih rajin dari biasa...lalala

Monday, March 08, 2010 10:53:00 AM

ko tu memang izan...rajin terlebih..sabo jer lah aku..aku ni nak gosok baju aku n somi untuk seminggu pun liat..tapi aku buat jugak..senang kan..tapi baju anak2 belum penah ler aku gosok lagi..kot2 lepas anak 3 ni aku rajin..tak tau lah...

Monday, March 08, 2010 11:56:00 AM

aku kekadang rajin kekadang malas jugak gosok baju lyna...hehehehe

Monday, March 08, 2010 1:01:00 PM

wah tabik la..mmg rajin bj basahan pun gosok

aku ni nk gsk baju keje pun kdg2 malas main tarik mana xyah gosok je heeheh

Post a Comment