Thursday, March 11, 2010

Rumah Terbakar Panggil Bomba...Bomba Datang Berlumba-Lumba

salam siaran...kena taip cecepat ni sementara ada masa dikala bos sedang bergelumang dengan miting² yang tak berkesudahan...klah nak citer aktiviti ari ni...lum sampai setengah hari bekerja dah penuh ngan macam² aktiviti tau...

oklah seawal jam 8:30 pagi tadi, saya ada perhimpuan bulanan DCA...dan buat pertama kalinya saya menyertainya...hahaha...hebat bukan...selama ini tak pernah saya p perhimpunan bulanan itu...malas kekdahnya...tapi setelah attendance diambil saya gagahkan jua diri saya menyanyi² masa perhimpunan tersebut...

setelah selesai perhimpuan itu...jam 9 pagi pulak ada latihan kebakaran di pejabat saya ini dan pejabat² yang berdekatan dengannya...dah dinamakan latihan kan...dengar siren kecemasan pun, memasing masih berlenggang kangkung ke tempat yang diarahkan untuk berkumpul...gamaknya kalu betul² ada kebakaran la kan...memasing dah rentung ni...hahaha...sabar jelah...so cam biasa...tak lengkap entry saya ni kalu takde citer beserta gambar...so marilah kita nengok gambar² yang saya sempat snap dalam sibuk² orang dok menyelamatkan diri memasing...

tu dia...abang² bomba baru datang dengan kereta bomba itu...
see...semenya berlenggang kangkung...mana ada yang lari pun nak selamatkan diri...hehehe...
nengok tu...abang bomba pun dok melepak...tak padam pun api...
ha...ni mangsa² yang sempat menyelamatkan diri... dalam sibuk² dok selamatkan diri...kami sempat bergambar tau...ni Capt. Zaim dari MAS...
owhh...dis is my bos..CDY...nengok kat belakang tu...siap ada back up dancer lagi...layannn...
hahaha...asik snap gambar orang jek...sesekali saya pun nak menyelit jugak...jangan korang pelik pulak sebab saya sorang jek yang bawa beg...beselah baru sampai opis terus p perhimpunan...naik ke opis pun tak sempat...semangat betul...
derang suh snap gambar derang...saya layankan aja...tak luak pun kodak saya ni...
eh...saya pun nak menyelit disini jugak...
ha...ni capten yang paling muda kat upis saya ni...tapi dah kawin...susah nak cari pilot² yang muda yang masih bujang nak join DCA ni...hehehe...
haiyaa...montot siapakah ini...eh...jangan marah saya...tuan punya montot suh amik gambar dari belakang tau...hehehe...
owhh...abang² bomba...
dan selesai dan bersurai, sempat gak kami mengabadikan kenangan ngan motor abang² bomba itu...kalu kebakaran sebenar???jangan haraplah dapat snap² gambar begini kan...betul dak???
layan lagi...mereka semua memang suka bergambar...

ok...tulah citer dari saya hari ini...ekseli dah banyak masa terbuang ekoran dari latihan kebakaran ini...tapi sebenarnya ianya amat bermanfaat...sekurangnya bila terjadinya kebakaran sebenar nanti, kita semua tahu apa yang perlu dilakukan...kalu tanya saya plak...sure saya akan menyelamatkan anak² saya yang berada ditaska bawah ni dahulu...hehehe...

jom...kita mulakan kerja kita dihari khamis ini...daaaa...

15 comments

Thursday, March 11, 2010 10:03:00 AM

kira ni training je la eh?
kat sini sokmo siren tetiba berbunyi, silap bunyi meibi, tapi aku tengok orang orang kat sini rilek je..siap gelak gelak lagi..kalu bebetol terbakar tatau la nanti..tak cukup tanak gamaknya nak lari

Thursday, March 11, 2010 10:06:00 AM

haah nora...ni training...opis yang terlibat DCA, KBS dan NRE...sebelum training ni dia maklumkan dulu...kiranya wat cam real la...kena cek saper yang takde seme bagai la...

Thursday, March 11, 2010 10:16:00 AM

oooo kira selamat laa semua ..
tiada yg tercedera/terbakar ye :)
tak tahan tu semua senyum depan kmera...nampk betui2 tak kecut perut pasai keselamatan tapi kecut sebb lapaq...hahaaa
tahniah...siaran langsung berjya...

Thursday, March 11, 2010 10:23:00 AM

ainhany
hehehe...alhamdulillah seme selamat...tulah kan, kalu real punya takde maknanya nak sengih2 gini bergambar...yang tak tahannya bos pun join sekali tu...sporting kan...

Thursday, March 11, 2010 11:11:00 AM

hahahhaaaaa.. aku dh merasa opis buat firedrill aritu. penat gila menapak turun dr tkt 17!

Thursday, March 11, 2010 11:17:00 AM

waaaa..tgh2 ada fire drill tu leh posing2 lagi eh..ingat time2 sekolah dulu.

Thursday, March 11, 2010 11:19:00 AM

lenkali aku suh abg bomba aku plak wat training kt mardi..haha

Thursday, March 11, 2010 11:20:00 AM

gembira tul korg opis korg terbakar ek... gile tul la

Thursday, March 11, 2010 11:26:00 AM

afne
huhuhu...sib baiklah opis haku kat tingkat 2 jek...takdelah beria nak menapak..

siti
hehehe...sempat...pepun kenangan tu mesti kita cipta...kalu kebakaran betul2 memang takde maknanya nak posing2 gini...silap2 dah rentung...hahaha...

along
ko suh laki ko datang ek...hahaha...

Thursday, March 11, 2010 11:26:00 AM

kat opis kak mimi pun 2 hari latihan kebakaran. semlam dan harini. tp akak malas nak join.

eh baju akak sama sebijik dengan baju pink tu, cuma akak pakai kaler hijau harini. heheheh

Thursday, March 11, 2010 11:32:00 AM

noj
wahh welkam bek my frens

hahaha...aku pun muskil ek...naper kami semua bergumbira???umpama ada pesta disitu...ishhh...

kakmimi
ikutkan hati saya pun malas join...sebab ingat nak p cafe tadi...lapoo...tapi bunyi siren agak kuat hingga mengheret saya join latihan ini...huwaaa

Thursday, March 11, 2010 2:57:00 PM

jom join giveaway kite...
http://mybaby-farisha.blogspot.com/2010/03/sticky-mode-giveaway-birthday-present.html

Thursday, March 11, 2010 4:57:00 PM

izan, ko kena tag hahaha

Monday, March 15, 2010 4:06:00 PM

yg paling tak tahan...adik baju kaler pink tu..setiap capture dia ada...

Monday, March 15, 2010 4:16:00 PM

asha-ko tak yah pelik...adik tu memang hantu gambar...muka dia kan fotogenik...

Post a Comment