Wednesday, April 14, 2010

Akhirnya...Jalan Penyelesaian Telah Ku Temui...

syukur alhamdulillah, akhirnya jalan penyelesaian tentang kebersihan air terutamanya air dirumah ku telah kutemui...dan ucapan terima kasih bebanyak buat sahabat yang sudi membantu...

ekseli saya dah hadapi masalah ini dah lama...sebelum ni saya hanya menggunakan penuras air yang biasa sahaja...tapi memandangkan cepat tul air yang dituras bertukar menjadi kekuningan, maka saya fikirkan saya harus mencari alternatif yang lain...berbulan2 lamanya saya mencari jalan sana, jalan sini...dan akhirnya kunjungan saya ke INTIM untuk berkursus tidaklah sia² sebab sahabat saya itu sudi 'menaja' menda alah dibawah dengan seikhlas yang mungkin...hahaha...pepandai jek saya kata taja...dalam erti kata lain, bayar kat dia jelah kan...:P

so nilah bio aura yang jadi igauan saya sejak sekian lama...tepat moto idup dia ni...PENYELESAIAN YANG SEMPURNA DEMI KEPERLUAN ANDA...hehehe...

tu dia perkakas² yang ada dalam kota tersebut...

tada...setelah bersusah payah hubby membaca manual yang ada di dalam kotak itu, makanya bio aura telah gah terpasang sebelah sinki di dapur...
ha...ce korang nengok air yang dituras selama 30 minit jek...giler kentang itam kan...tu baru setengah jam...kalu seminggu???sebulan???hurmm...lu fikirlah sendiri...

lately, saya merasakan air di putrajaya terutamanya sangatlah teruk kualitinya...sebab tulah hingga mengheret saya membeli penuras air ni walaupun regenya bukanlah murah bagi orang yang bergolongan sederhana macam saya...tapiiiiii...demi menjamin kualiti hidup yang lebih sehat dan sejahtera, tak salah kalu berhabis untuk kepentingan keluarga yang tersayang...fikir-fikirkanlah...

notadijariku:korang lak camner...air kat tempat korang bersih tak???dan dijamin bersih ke bila kita masak air tu...bukan pe, takmo la anak2 terutamanya jatuh sakit hanya disebabkan air yang kotor ini...owhhh...tidakk...jauhkanlah dari segala mara bahaya...aminnn...

15 comments

Wednesday, April 14, 2010 12:59:00 PM

uiiiihhh... k.izan x tgk air kat penang lg.. jeles nye dgn itewww bio-aura...

Wednesday, April 14, 2010 1:02:00 PM

ehehehe

bagus tul kawan ko yg taja tu kan..

eh kalo sesape mau lagi..ada lagi stok..adik aku punye plak stok...anak beranak tlg menolong kami ni..yg aku habis...yg adik ada lagi..

Wednesday, April 14, 2010 1:02:00 PM

waaaa.. dah lama aku mengimpikan mende alah ni.... tapi sampai skang tak terbeli punggg.. baper ni wei..

Wednesday, April 14, 2010 1:27:00 PM

kat rumah siti ada satu bio aursa ni..tak pakai pun..SIL punya, dia suruh pakai..hahaha....tapi kitorang tak guna...ada ker?

air kat rumah siti pun kuning gak...huhu

Wednesday, April 14, 2010 1:34:00 PM

pergghh.. berjaya ko rembat. tercapai 1 wishlist hehe

mak aku kt kg pun pakai bio aura tp anak dia amma ilek hehe.. aku beli gelen2 air kadang RO kadang air suling masuk atas dispenser mcm kt opis gak la. utk msk/mnm/bubur haziq semua aku guna. insyaallah ada rezeki aku nk beli penapis air jugak ;)

Wednesday, April 14, 2010 1:45:00 PM

air bio aura mmg bagus.. kak mimi pun dah kumpul bajet nak pasang kat rumah baru

Wednesday, April 14, 2010 1:59:00 PM

anna
hehehe, takpe2 lepas ni ko cecepat dapatkan satu di pasaran ok...

echa
hurmm...rege, tah la, tapi menurut sahabat itu, rege cincai jek rege kengkawan...hahaha...

asha
uhuk...uhukss...bukan kawan ok, tapi sahabat...lalala...

siti
lor siti ni, rugilah tak pakai...menda dah ada tu...

afne
kalu ikutkan aku nak pakai beyond water...tapi regenya lagi mahai so bio aura pun dah cukup syukur

kak mimi
kak, kena pakai dari skang, tak leh tunggu ke rumah baru...penyakit berada di mana2 sahaja...hehehe...pis no war kak

Wednesday, April 14, 2010 2:23:00 PM

nurul pon dah pasang..
baru 2weeks..
tapi aritu, saje2 bukak mudah.my,taip bio-aura, ramai yg jual balik bio aura nih..
nak tau juga ape sebab...
jual sampai RM600 pon ader..

*ada keburukkan dia yg kita x tau ke??

Wednesday, April 14, 2010 2:27:00 PM

hi kak... dah pakai bio-aura ye?? jom bt bisnes bio-aura lak.. leh dpt income ribu-riban sbln... :)

Wednesday, April 14, 2010 2:49:00 PM

sgt karat air dirumahku..huhu.. sampai takut nak minum..baju habis berkarat..

tapi nak pakai dew water.. hpa punya..hehe..dulu cdg nak try bio aura..

Wednesday, April 14, 2010 2:55:00 PM

nurul
owh ye ke nurul
tah la, setiap benda mesti ada baik dan buruknya kan

suzie
uikss...takde talent berniaga la...hehehe

fiza
yelah yelah...mentang2 la dah jadi ejen hpa...hehehe

Wednesday, April 14, 2010 3:17:00 PM

echa nak beli ke? aku poskan

Wednesday, April 14, 2010 3:28:00 PM

aku memang dah lama berhajat nak pakai. ko tau la kan air kat sini cemana.. kalu tengok kat mineral pot tu.. erghhhh lagilah. tapi aku nak tunggu kengkawan pakai dulu. nak tengok testimoni dia cemana. sebab ada ofis mate aku ckp kat sini kalu pakai benda² tapis menapis ni mudah sgt rosaknya sbb air kat sini kotor sgt.. asyiklah nak kena tukar/bersihkan penapis dia.. so dia ckp better lagi beli air dari mesin yg dah siap tapis tu,yg mcm dia buat skang nih. ini pengalaman dialah.. so skang aku nunggu pengalaman ko plak ye zang.. jgn lupa wat testimoni..

Thursday, April 15, 2010 2:56:00 AM

Y Allah.. apasal itam no kaler dia...eee...takut tengok.

Air kat skudai ni ok lagi nampaknya..sebab water filter didapur kami..(guna yg biasa jek la tapinya..) masih tak itam lagi..rasanya dah berbulan gak sejak tukar isi filter dia tuh..

Saturday, April 17, 2010 8:26:00 AM

ayer kt umah aku pun kuning..klau nak tadah, kena guna ayer tangki..ayer yg syabas salurkan tu kuning giler..

Post a Comment