Thursday, April 15, 2010

Berderet-Deret Plak Keinginan Pada Bulan Ni...Apakah???

huhuhu...dah sudah...sudah...jangan wat spekulasi sendiri...saya TIDAK mengandung ok...mengandungi lemak mungkinlah...saya lum bersedia ke arah itu....owhhhh tidakkk..tapi pelik ar plak sebabnya banyak tul keinginan yang saya alami pada bulan ni...nak makan buah itulah, buah inilah...sampaikan korang2 pun pelik buah2 tersebut muncul dari mana tah...hehehe...eh buah2 tersebut memang wujud tau..tapi setahu sayalah kan, buat tersebut muncul kat area belah kelate tempat kelahiran ibu dan arwah bapa saya jek...tempat2 lain tak tau la plak kan...ha itu satu tentang buah...ni plak saya teringin makan ketupat sotong yang mak saya buat...ishhh teringin benar ni...

dah lama tak makan ketupat sotong ni tau...dulu mak selalu buat, tapi skang dah jarang dah...kalu ada permintaan mungkinlah beliau gagah juga nak tunaikan permintaan anak2 yang sesekali menjengahnya di kampung...tapi kini kalu teringin nak makan alamatnya kenalah masak sendiri kan...ari tu masa balik singgah  on da way p kursus tak teringat nak suh mak sediakan ketupat sotong tuk anaknya nan sorang ni...tapi takpelah, cam menyusahkan mak plak kan...

saya suka makan ketupat sotong ni...sedappp...lagi pulak sotongnya besar2 cam nora pernah bagi tu...owhhh ritu nora ada ajak candat sotong kat kampung dia kut...owhhh menarik sangat aktiviti itu...kalu ada kelapangan leh gak join...lagi pun saya lum pernah mencandat sotong ni...hehehe

ha, korang pernah makan ketupat sotong???pernah buat???kalu pernah makan dan buat lenkali kalu buat lagi tolong antar kat saya sama tau...ritu saya dah berkira2 nak jadi jiran si ida, siti, ena, ataupun nana...rajin tul ar derang masak...masak kuih muih la, nasi ujan panas la...mee hailam la, itu la inilah...paling tak tahan kek coklat basah tu...ishhh...kalulah saya jadi jiran2 mereka ni...huh, surelah saya kenyang hari2...tak baik kan kalu masak sedap2 bila jiran sebelah dah BAU tapi kita tak bagi rasa kan...sian kat jiran...meleleh air liur dok bau masakan kita tu...hahaha...teruk tul...:p

owhh, nilah rupa ketupat sotong yang buatkan saya lapar dan lapar lagi...owhhh enaknya...

notadijariku: sejak dua tiga hari ni teringin nak makan bubur pulut itam sebenarnya...nak buat bahan lak tak de...asik takde masa jek nak p kedai beli bahan2...nak p time balik keje, susah tul...sebab angkut DUA orang anak2 tu, susah la plak...nengok ar jap2 lagi, curi2 masa p pasar jap ke...kan...kan...tapi kan kalu dapat makan yang si MEL buat lagiii bahagia....cam dok lam heaven jek rasa...kan kan...mel??buleh la...hahaha...

15 comments

Thursday, April 15, 2010 10:42:00 AM

ketupat sotong ni yang dalam dia ada isi pulut kan? setahu akak la kuah dia warna kuning. heheh sebab pernah makan dulu..

akak pun tetiba teringin gak ni.

Thursday, April 15, 2010 10:45:00 AM

kak mimi
haah, dalam dia ada isi pulut...sangat sedap...lelagi kalu sotong yang nora kasi...hahaa

Thursday, April 15, 2010 10:48:00 AM

kanzz??ketupat sotong yang mak aku buat pun itam gak

tapi kalu hok mak sedara aku buat, putih, siap isi halba, halia bagai..

wei, jom la g candat sotong..kalu nak yang free, pegi ngan bot fiber sepupu aku jek, kalu nak yang selamat, dan besar, tak mabuk, rm1000 satu bot, untuk satu malam...konfem, memang seronot dua ronot tiga ronot tau

nak sotong yang besar besar cam dulu, ayuh ikukt aku sendiri mencandat

Thursday, April 15, 2010 10:50:00 AM

cik geli
ekisme...mencandat itu apa maknanya???naifnya haku ini...

Thursday, April 15, 2010 10:50:00 AM

a'a la izan.. cam org mengidam lak kan!.. tp org tak preggy pun ngidama gak.. tak kakn nak tunggu preggy baru leh dapat..hoho..

ena pun sgt suke ngan ketupat sotong.. penah gak buat tp jarang sbb hubby x suke sgt.. maklum la tekak owang KL tak same ngan tekak org pantai timur nie.. huhu..
meh la berjiran dulu.. baru leh kasi..hik hik hik..
tp jiran kiter depan kiri kana dah penuh.. lom ada yg kosong.. kui kui kui.. tp kalo nak makan kene tunggu berjiran tu susah gak.. nanti la.. kite wat makan2(ntahh biler) kite ajak iz-ann dtg umah yeh!.. Ececehh.. cam pandai sgt lak masak ..huhu

Thursday, April 15, 2010 11:04:00 AM

ketupat sotong??? owwwhh, heavennnnn...
tp kalo ana wat, mmg turun temurun kaler die putih..
ni bhn2 die.. ce cek.. same x?

1)sotong sumbat beras pulut

2)kuah:
-santan sesedap rase
-garam
-halia
-bwg merah (myg halus)
-halba

Thursday, April 15, 2010 11:12:00 AM

adus..nape aku ni begitu ketinggalan..apekah makanan ketupat sotong itu..ketupat dicicah dgn kuah sotong itu kah..napekah aku tak penah mkn..aku rs kan zan..baik ko wat mkn2 mknn yg pelik2 dr pntai timur ni..aku org selatan kan..mmg tak pnh la mkn sume tu..ape kate..lalala..

Thursday, April 15, 2010 11:12:00 AM

sedap...dah lama siti tak buat...siti suka ratah gitu jerk.

Thursday, April 15, 2010 11:15:00 AM

yang ko tulis candat tu, ko paham plak yer..

candat la candat

Thursday, April 15, 2010 12:41:00 PM

CANDAT NGAM CHAMDET X SAMA LA KAN...tringinjgk..tapi msalahnya ada ka org candat sotong siang hari...huhuu..malam kalu join aku sorang jek la...

Thursday, April 15, 2010 12:58:00 PM

uhuk..uhuk terbatuk2 aku dari tadi
ko punye keje rupanye hahahha
aku penah makan ketupat sotong ni kat terengganu
bez gak wlpun aku kureng makan pulut tp sdap tau..

Thursday, April 15, 2010 3:37:00 PM

gulps..sedap yer..kang aku kempunan cam ner izan..tp aku suka pulut..nak suh mak aku wat pulut makan ngan ikan tamban ngan nyoq cicah sambal belacan la..(makanan orng utaqha plak) heheh..tp aku tgk best la pulut sotong..eh ketupat sotong nih..

Thursday, April 15, 2010 4:20:00 PM

izan... ko ni mmg ada ciri2 nak ada isi nih... baik check kot2 lewat period?

Thursday, April 15, 2010 4:24:00 PM

maria
owhhh tidak sama sekali...baru jek abis piod 2-3 hari lepas...pojek pun lum mula semula...:P

Thursday, April 15, 2010 4:27:00 PM

owwhhh... terus tingat tupat sotong mak masak... sedapnyer...

Post a Comment