Wednesday, April 21, 2010

Harap-Harap Menjadilah Tahun Ni Ek...

ari tu masa balik kampung, perasan jugak la yang pokok buah-buahan di kampung saya sedang galak berbunga...dengan duriannya, manggisnya...rambutan???tak perasan la pulak,sebab banyak pokok rambutan telah ditebang dek kerana pembangunan rumah itu...hehehe...yang paling saya buah kegemaran saya tu...itam2 si tampok manggis...wah sungguh lebat bunganya...harap2 la menjadi buahnya tuk tahun ni...cam tahun sudah kat entry NI...

kat umah mak saya tu, ada lebih kurang 5 batang pokok manggis yang sedang lebat berbunga...ni salah satu diantaranya...

meh la nengok dengan lebih dekat lagi...buah lebat2 ye...hasilnya leh kongsi ngan kengkawan terdekat...hehehe...

ni hasil tahun lepas...sangat sonok dapat kutip sendiri...dengan erti kata lain, saya panjat jek pokok ni...bukan susah pung...hehehe...

notadijariku: takpe nora, ko tak kasi hasil lautan yang ko dapat...aku takmo kongsi buah manggis ngan ko lagi...hehehe...:P

9 comments

Wednesday, April 21, 2010 8:29:00 AM

wah bestnyer buah manggis..i loikeee..my faveret

Wednesday, April 21, 2010 8:58:00 AM

jgn lupe daku ye.. manggis.. manggis syedapnye nom nom nom..

Wednesday, April 21, 2010 8:58:00 AM

waaaaa....siti nak tumpang mkn gak leh tak? boleh la yer..huhu

Wednesday, April 21, 2010 8:59:00 AM

hahahhaha

tu lah, aku ajak pegi tangkat natang natang laut tu, mu takmboh ikut..meh la ikut weih, lagi sedap makang sotong hok takak sendiri

Wednesday, April 21, 2010 9:08:00 AM

kak izan.. kali ni seyes ni... tlg pos hooookkkkeeeeyyy kalo dah mnjadi sumenyeee... pelisss la...

Wednesday, April 21, 2010 9:41:00 AM

kita kawan terdekat kan? nanti past la sebakul buah manggis ni bila dah masak yer. heheh

Wednesday, April 21, 2010 9:47:00 AM

salam ukhuwah

hai..meriah tenguk pokok mnggis dah berbunga tu...kalau mcm nie bolh la kot buat lawatan tapak...hihi
pastu baru pi tejah..macam lagu os..duyan udah bunga..:)

jom..

Wednesday, April 21, 2010 9:47:00 AM

weh nanti bagi aku sket manggis ni peberet aku ni..klw blk kampung ada musim manggis mmg aku la org yg akan panjat pokok heheh aku mmg terer bab panjat2 ni

Wednesday, April 21, 2010 4:20:00 PM

bestnye..lagi best kalo makan dgn bersungguh2..setakat makan dgn nak jaga tangan takut kotor ke...mmg tak best

Post a Comment