Saturday, April 24, 2010

Hari Ini Hari Sabtu Kan..Esok Plak Ahad...Owhhh Tak Cukuplah Cuti Dua Hari Ni...

hola...selamat berhujung minggu kengkawan...hari ni saya tinggal tiga beranak jek kat umah...lam paler cam banyak sangat plan nak dirangka...tapi memikirkan banyak keje yang perlu dibereskan, so kena kata kat akal cukuplah memikirkan cara...hati pun kenalah stop mengomel...kang bengkak kang...hahaha...so saya rasa ari ni adalah lebih baik dok umah jelah kan, buat2 apa yang patut...rasa saya banyakkkkkkkkkk keje yang perlu saya setelkan bila ari minggu gini ...tu baju kotor ada 3 bakul minta dibersihkan...lum kira dengan baju yang tak berlipat yang hampir berusia satu bulan...hahaha...giler ar ko ni izan...pemalas ke apa???opss...lebih kurang la kan...cukuplah saya pernah jadi rajin dahulu...hahaha...

so pepagi tadi memula siapkan anak2 ar...derang memang biasa mandi pepagi...ibu???hehehe...selagi lum sudah seme keje sure ar lum mandi kan...paling busuk pun petang kang baru siap la keje2 ni..mana taknya banyak sangat gangguan...bila saya nak lipat kain jek ada jek helper yang sudi menolong...kalu betul2 tolong takpe...ni idak, makin kucar lanar ada...wahhh...tak leh tahan, mau suaraku umpama halilintar memanah langit dah...huhuhu...tu lum lagi bila si kecik tolong sama...abis dipunggahnya barang2 kat dapur tu...macam2 hal...so nak ketenangan kena tunggu meke berdua ni masuk tidur la...tapi skang baru jam 8 lebih...takkan nak paksa tidur balik kan...biarlah meke main penat2 dulu, sure hulur sebotol susu sorang terus lentok kan...

apa nak masak ari ni ek...rasa cam malas nak masak sebab saya sorang jek pun nak makan...tapi tak masak kang ada saya kebulur...kalu kebulur mulalah sakit...kalu sakit saper nak tolong...jangan wat pasal lah izan...ayam dah kuarkan dari peti tadi...takpelah saya masaklah sesimple yang mungkin...kalu nak masak tahap chef cam mat gebu tu memang saya tak mampu la...saya bukan seorang tukang masak...saya bukan gifted lam hal tu...ishhh...sedihnya...bila nak terer masak cam beliau ni...ishhh...

eh panjang lak melalut pepagi raban ni...kang ar sambung ngomel...nak bereskan mana yang patut dulu...

notadijariku: setuju tak perempuan leh buat lebih dari satu keje dalam satu masa...saya???tentulah setuju sebab skang saya tengah menaip, membasuh baju, menetek anak, melipat kain, menonton televisyen dan macam2 lagi la...hebat kan???hehehehe...perahsan!!!!!

8 comments

Saturday, April 24, 2010 8:54:00 AM

strongly agree la k.iza... for sure... sbb tu tgn yg mhayunkan buaian bisa mgoncang dunia...hiks~

Saturday, April 24, 2010 9:06:00 AM

kiter pun samela, bab lipat kain la yg paling tak leh blah..semput!

Saturday, April 24, 2010 9:19:00 AM

anna
psstt...takmo kongsi ke naper kensel plan di last minit???

ibu afif
tulah pasal...amik masa tu...punyalah malas nak melipat...

Saturday, April 24, 2010 9:29:00 AM

huhuhuhu.. ni pon duk ngan darwisy je!sampai la keesokkan harinya kami berdua2an je..uwaaaaa... dah la keja umah ni berlambak..dah tunggak terbalik dah..pagi ni sambil membasuh pinggan mgkuk, smbil membasuh baju, sambil menyapu smpah,sambil mengemas rumah dan mcm2 sambil lagi la..haha..itu lah namanya perempuan!kalo boleh dalam masa yg sama 10 kerja dia nak buat!kui3x..kalo lelaki???hehe satu persatu tu pon lmbt la nk siap..haha maaaf ye kaum lelaki kalo ada yg membaca komen ku ini..hehe.

psstt.. emosi dah ok??msih panas lg??huhu

Saturday, April 24, 2010 12:08:00 PM

hehehe..

tak tahan omelan kamu di pagi nie zan.. hahah.. tak pe luahkan aje selagi termampu..

ena pun same duk 3 beranak ni je.. petang ke malam baru hubby ku balik.. hoho..
dah masak dahh.. memandangkan tadi pg dah msak nasi goreng, tengahari nie..kakak request nak bubur jek.. so, senang hati ena..lalala..

tu ..la pompuan nie..seme keje nak wat kalo bulih lam 1 mase.. heheh

Saturday, April 24, 2010 12:34:00 PM

aku baru je selesai lipat baju yg aku kumpul 2 minggu tinggi dah nak sama ngan gunung ledang heheheh
mmg maleh gile nk lipat baju

Saturday, April 24, 2010 1:22:00 PM

aku mmg tabik spring arr dgn ko zan..semua benda ko bleh buat dlm satu masa..hehheh..

Saturday, April 24, 2010 3:30:00 PM

kagummmdgn izan ... mmg kita nie dlm satu masa mcm2 boleh buat ..multitaskinggggggggggggggggggg

Post a Comment