Monday, April 12, 2010

Katanya Adiah Anniversary...Hurmm...Anniversary Yang Ke Berapa Pulak Ni???Agak Pelik Disitu...

gambar hiasan semata...jangan terpedaya ok...hahaha...mimpilah nak dapat blackberry gitu...kalu stoberi mungkinlah kut...
*******************************
Pelik???haah, memang pelik..sebab kalu nak ikutkan fakta anniversary kami pada bulan januari hari tu...dan kami ke langkawi pun kan...tapi ini???hehehe...ikut jelah, dah hubby kata adiah anniversary, saya ikutkan ajalah...kang tak patuh kan, kata derhaka plak...hohoho...

 alkisahnya cam gini...pagi sabtu lepas dari pagi sampai petang hubby ada keje kat puchong katanya...saya pun tak amik pusing sangat keje apa...kata dia jadi blogger...lam paler ni dok pikir la kan, blogger menda plak...nak kata dia blogger, memang tu memanglah kan, tapi hubby bukan blogger yang tegar tapi pekebun yang tegar kat farmville tu...sama tegar cam sayalah...hahaha....so petang sabtu tu, hubby mesej tanya nak pepe tak...katanya nak tolong tapaukan...dia kat kedai mamak bawah time tu...saya jawab, takmolah, sebab lagipun saya dah makan kan...so hubby kata dia tolong tapaukan air holick jelah nipu tul takde pun airnya...hoh...pastu hubby sambung mesej lagi...katanya lagi, abang ada bawa balik adiah anniversary ni...ligat paler ni dok mikir, adiah menda pulak...tengah2 bulan ni...duit pun makin susut...hurmm..apakah 'terkena' cabutan bertuah lagi???macam2 la yang saya pikirkan...hehehe...

dan sesampai di muka pintu umah tu, kelihatan hubby pulang dengan penuh barang di tangannya....antaranya adalah camera  jenis LUMIX DMC-ZR3 dari PANASONIC tu...gambar adalah seperti dibawah...huhuhu...beh...beh...sangatlah beh kan...kaler merah lagi...kalu nak harapkan saya membelinya???rasanya tak la kut...sebab saya dah ada kamera cap CANON tu...masih elok, dan masih saya guna hingga ke saat ini...tak eloklah membazir kan, membazir itu kan amalan SYAITAN...tapi kan, bak kata orang, kalu dah rezeki tak kemana kan...

 nilah kamera yang saya maksudkan itu...

ni lak antara perkakas2 yang ada lam kotak tersebut..
.
nengok, kaler merah lagi kan...hehehe...merahnya mak ngah...
bila dapat adiah gini kan, yelah adiah yang tak dijangka....tetiba saya teringat kat entry kawan saya ni...tak lain tak bukan kat blog si asha ni...ekseli segan pulak sebab beliau up saya secara terang-terangan...tapi bila fikir balik kan, ada betulnya jugaklah apa yang beliau kata itu...mungkin lah...rezeki Allah nak bagi kan...

owhh, lupa lak nak bitau...ekseli apa yang hubby dapat ni, bukanlah adiah cabutan bertuah tau...tapi kira bertuah gak lah sebab dia menang blogger paling berinspirasi dalam pertandingan dodgeball komuniti peringkat zon tengah mewakili putrajaya...kalu korang nak nengok camner penulisan blog yang hubby saya tulis tu hingga membawa kemenangan yang tak dijangka...korang try ar klik SINI ...

eh, korang jangan pikir yang bukan2 lak..saya bukannya bertujuan nak menunjuk2...tapi cuma nak berkongsi kegembiraan ngan korang2 semua...ini masa saya kan, sapa tau sok2 rezeki korang lak...bak kata pepatah kan...'tuah ayam nampak dikaki...TUAH manusia???ha, tu suh nojah la yang jawab....hehehe...jangan marah ha...:P

*********************
hurmm....dah dapat kamera jenis ni, so saya pun explore la apa yang patut kat SINI 
nilah antara informasi berkenaan dengan kamera ni...nak tau ngan lebih lanjut klik kat atas tu...hehehe...

25mm Wide-angle 8x Optical Zoom Lens and 10x Intelligent Zoom in a Ultra-compact Body





  • 25mm Ultra Wide-angle 8x Optical Zoom LEICA DC Lens 

  • 14.1-megapixel High-resolution CCD  

  • Intelligent Resolution Technology and 10x Intelligent Zoom  

  • HD Movie in AVCHD Lite and HDMI Compatibility Featuring VIERA Link  

  • iA (Intelligent Auto) Mode with POWER O.I.S. (Optical Image Stabilizer)  

  • Travel Mode for Easy Organizing Photos and Movies of Travel

14 comments

Monday, April 12, 2010 7:23:00 AM

uiiisshh best tuuuuu.....

Monday, April 12, 2010 7:41:00 AM

wah...bez2
apa yg aku bole cakap
korang ni mmg sentiasa bertuah kan, sentiasa murah rezki
xpe weh..klw aku kan...aku tunjuk je xkisah la apa org nak cakap nk cakap berlagak?menunjuk?lantak lah! ada aku kesah?hehehe

Monday, April 12, 2010 8:12:00 AM

wow 14.1 mp, makin sharp la gambar tu..

apapun rezeki korang sekeluarga memang murah.. alhamdulillah

Monday, April 12, 2010 8:31:00 AM

bestnyerrr... biler la nak bertuah camtu pulak.. hoho..

Monday, April 12, 2010 8:37:00 AM

notti netti
huhuhu...memang beh...tido malam tak lena ni...asiklah dok godek kamera baru ni...hahaha...

nana
aler, sok2 rezeki ko...saperlah yang tahu kan...

kak mimi
tulah pasal kak mimi
lepas ni jadi photograper kecil kecilan ar plak...

ena
mudahan lepas ni giliran ena plak...

Monday, April 12, 2010 9:13:00 AM

tu dia! org menang hadiah tecik2 ja dia selalu mng brg mahal2..dasat sungguh! mmg rejeki.. dah ada 2 tu kasi i satu.. kemera digital tu dh lama punah!huhu

Monday, April 12, 2010 9:45:00 AM

btul2..jaki jipang aku ni..korg mmg melimpah2 rezki Allah bg kan..okla tu..tu sume hadiah utk ko hasil penat lelah ko utk famili ko..so psni taklehla ckp penat wat keje ye..hahahaha..

Monday, April 12, 2010 10:00:00 AM

sonoknye.. hrp2 dpt ole2 jugak dr en somi dr melaka... uwaaaa.. jeles~~

Monday, April 12, 2010 10:09:00 AM

fiza
aler...tak leh tanding kamera orang tu...DSLR lagi...uhukss

lia
weii...jangan ar jaki gitu...tak baik...tuhan marah...hehehe

anna
harap2 gitulah kan...:p

Monday, April 12, 2010 10:14:00 AM

huh! benci haris ni..janji nak bagi aku, tetiba bagi kat ko plak...!!

wei, jom pegi candat sotong bulan 5 ni..mau?
ko suka makan sotong kan?meh ikut aku candat!

Monday, April 12, 2010 10:22:00 AM

nora
oit...candat sotong kat mana weii...kecik ati aku...balik kampung dapat banyak haiwan2...tapi aku tak dapat merasa pung...hoh

Monday, April 12, 2010 11:38:00 AM

sungguh bertuah.. huhu jeles neh..
dan oleh kerana statement dak asha itu.. maka ia telah mendorong aku bagun seawal 4pagi tadi pergi kerja..hahahaa (pdhal pg tadi baru anto anak2 ke bangi sebab takut xsempat ke opis)

Monday, April 12, 2010 4:53:00 PM

huhh semakin jeles aku ni...mulai esok kejutkan aku pagi2 ye..kul 6 pagi....setiap hari tau....rezeki dari NYa turun pagi2....malaikat rezeki bawakan..tul kan?

Saturday, April 17, 2010 8:31:00 AM

congrats zan..mmg rezeki ko murah..bleh arr pinjam kamera lepas ni..hehhe

Post a Comment