Tuesday, April 13, 2010

Ni Plak Rupa Buah Tersebut...Ada Yang Rekues Nak Nengok Kan???

ni sambungan entry pepagi raban tadi...sal buah nam nam tulah tau...hehehe...memandangkan ada yang rekues nak nengok buah ni secara dekat lagi, makanya puaslah saya cari kat mana nak cilok2 gambar buah ni dalam bentuk dikopek tuk dimakan...sekali nengok kat blog lynn ada lak dia up pasal buah ni...lynn aku cilok gambar buah ni tau...g pun buah ni datang dari aku jugak kan...hahaha...ko kasi atau tak, aku dah cilok dah...sok2 bebila aku balik ke kampung halaman aku amik lagi kat umah aboh tuk ko tau...hahaha...

so buat fiza a.k.a delima, nilah rupanya...nengok dan perati betul²...nanti bebila ko ngidam anak ketiga senang sikit nak cari hoh paling tidak pun ko minta kat aku kan..hahaha

memula kita nengok buah ni dalam bentuk begini...

ha...yang ni bila dikopek...boleh makan begitu sahaja...

tu dia biji dia...hurmm...camner nak citer ek gimana rasanya...so senang citer, rasa dulu ar baru tau...hehehe...
notadijariku...ishhh...rindu pulak nak makan buah cupu yang biasa aku ketemui di kampung halaman mak kat pasir puteh kelantan tu...sedapnya rasa masam manis...alahaii....

11 comments

Tuesday, April 13, 2010 12:04:00 PM

huhu...tak pernah tgk n rasa buah ni lagi...
pos kat siti sikit yer..hehehe

Tuesday, April 13, 2010 12:07:00 PM

aku pun cilok gambar ko jugak... hahahahhhaa..
izan, apa pulak buah cupu tu?? nnti ko kasi aku rasa pulak buah cipu tu yea kalo ada.. ;p

Tuesday, April 13, 2010 12:09:00 PM

siti
erkk...kena pos ke...nanti izan nengok kat umah ada ke lagi buah ni...takut dah abis stok...tapi kat kampung umah mak banyak lagi tau...hehehe

lynn
aler, aku pun tigin makan buah cupu tu tau...lama dah tak makan...buah ni rupa cam manggis...tapi kalu masak kaler oren la...aku tak tau la ko panggil buah apa...

Tuesday, April 13, 2010 12:12:00 PM

wahhh..

ena tahu ena tahu buat nie.. ececehhh.. siap ulang tu perkataan tahu..hahahha..
seap tau buah nie.. ena pun suke gak makan.. tp dah lamer dah tak makan.. sbb dah lamer tak jumpe.. huhu
nak sikit!!!

Tuesday, April 13, 2010 1:13:00 PM

Windunyer nak makan buah ni... kat tempat sy panggil BUAH NANAM... Jiran sy ade tanam... ada gak la skali pergi amik masa duk tengah pregnant... mmg sedap... kalau² cicah ngn garam letak kicap sket... mmg beshhhh... skrg ni tak sure pokok kat rumah jiran tu ada lagi ke tak... kat kl ni payah nak jumpak... kalau ade yg nak jual sekilo, saya nak beli.. huhuhu... help.. help

Tuesday, April 13, 2010 1:16:00 PM

izan..ko tologn poskan aku buah tu dua ketul..aku teringin nak makan..kat sini takder..tolong zan...

Tuesday, April 13, 2010 1:47:00 PM

kak, kt tempat kami panggil buah katak puru.hohoho :)

sedap...

Tuesday, April 13, 2010 2:21:00 PM

ena
hehehe...akhirnya ena tau jugak...ekekek...tahniah...tahniah

sharhanah
uikss...ni pun kes ngidam ke ni...kena bukak kedai ni jual buah nam nam ni...hahaha...

emie
ayakss...ko jangan mie...jangan wat peleceh...hehehe

soffya
haah, kat tempat akak pun panggil buah katak...:P

Tuesday, April 13, 2010 2:47:00 PM

kat umah mentuaku ada pokok ni..panggil buah katak puru hehe...tapi daku penah rasa skali je..rasanya cam masam2 sikit..

Tuesday, April 13, 2010 3:11:00 PM

ooo.. gitu rupanya.. ate kita mkn yg luar ke mkn bijiknya? wakakaka kuar dh soklan bodoh aku ni.. ampunkan aku yer pasal aku mmg tk penah nmpak spesis ni.. sedap ke weh? mehla kasik aku... sbl aku mengidam peknen anak ke3.. wakakkaa
tak pun ko pos kat aku bijik nya.. nti aku tanam kat blakang rumah aku.. blakang rumah aku kan luas.. aku dh bercucuk tanam kat situ..
bleh arr.. pos bijik buah tu kat aku yer.. hehehehehehe

Wednesday, April 14, 2010 9:35:00 AM

Hohohh.. pernah buat entry pasal buah nie dulu.. masa mengandung si Alyaa giler mengidam buah nie.. siap diimport dari kg.. mmg sedap lah raser dia.. buah nam² nie ada jugak orang panggil buah katak puru..

Post a Comment