Tuesday, April 13, 2010

Owh...Cam Gini Rupa Pokoknya...

hurmm...korang masih ingat lagi tak entry saya pasal buah nam-nam ni...aler entry kat SINI...so ritu kebetulan saya balik ke kampung halaman nun di jengka itu, maka teringatlah saya akan buah ini rekues dari seorang kawan...memula p jenguk kat belakang umah mak saya tu, malangnya pokok di rumah mak saya itu baru berputik buahnya..maka saya terus ke rumah 'aboh' jiran sebelah...

ha, amik ko...meriah tul buahnya...lebat sungguh...ada yang jatuh di tanah begitu sahaja...dengan senang hati saya memetik buah2 tersebut tanpa rasa segan di hati...hehehe...dah tuan tanah beri kebenaran kan...g pun kalu saya tak amik, takde sape pun nak makan...kan aboh kan...hehehe...

oklah, nilah rupa pokok nam-nam yang saya maksudkan itu...

meh kita close up sikit...kasi jelas lagi...

ada 4 batang pokok semenya kat umah aboh ni...semenya tengah melebat berbuah...hehehe...

dan nilah hasil tangkapan pada hari itu...sebelum makan kena basuh cuci2...kasi polish sikit...hehehe...
ha, ada banyak kat umah saya ni...sesapa yang dok berdekatan dan tingin nak rasa buah ni, silalah jangan segan bitau saya...saya leh kasi sementara stok masih ada lagi ni...tapi jap2 lagi abislah tu bila dah diagihkan kepada sesiapa yang mahu...hehehe

16 comments

Tuesday, April 13, 2010 8:24:00 AM

aku ingat aboh aku dah tadi

Tuesday, April 13, 2010 8:50:00 AM

asha
aik, sejak bila aboh ko dok berjiran ngan aku ni???

Tuesday, April 13, 2010 8:50:00 AM

jaman sekolah rendah sll makan ini buah.. lama dh x makan dh lupa dah rasa camana ehh...

wujud lagi rupanya ini pokok..

Tuesday, April 13, 2010 8:52:00 AM

mana bahagian aku???

Tuesday, April 13, 2010 8:52:00 AM

kitaorg kat sini panggil buah 'katak puru'..buruk kan???

Tuesday, April 13, 2010 8:57:00 AM

Napenya panggey nam-nam? X tujuh-tujuh or lapan-lapan? :p
Kat tempat aku panggey 'buah katak'.. Bgs wat ubt drh tinggi n kencing manis..

Tuesday, April 13, 2010 9:03:00 AM

weh ko tepek gmbr isi buah tu cmne? tak penah pulak aku tgk buah ni... pokok nya mcm pokok koko je....

Tuesday, April 13, 2010 9:34:00 AM

ayang
lor, mestilah wujud kalu ada yang menanamnya...hehehe

ina
owhh samalah, saya pun panggil katak puru gak...tapi ada yang panggil nam nam tu...

mrs hakim
lor, ko pun ada bahagian jugak ker...ishh...ishh...camner aku leh tak tau ni...

whoopz
entahlah weii...ngaji tak abis kut

delima
erkkk...kena ke gitu???nanti aku akan usahakan tuk ko ek...

Tuesday, April 13, 2010 9:34:00 AM

hehe..selama saya membesar..sy kenal ni pokok buah katak...xtau la kalo org jengka 5 jek panggil pokok katak..haha

Tuesday, April 13, 2010 9:43:00 AM

buah ape ni kak izan..?? nape anna x tau pun buah ni?? ke mmg mmg tanam kat jengka.. ce pos kat anna skit.. nak tgk dekat2 n rase... *hairan nya, nape aku x tau ni*

Tuesday, April 13, 2010 9:44:00 AM

nak makan cemana, kena kopek kulit ke apa.. huhu tak pernah makan ni

Tuesday, April 13, 2010 9:46:00 AM

zan, aku nakkkkkkkkkkkkkkkk

Tuesday, April 13, 2010 9:54:00 AM

anna
ayokkk...camner nak terangkan ni...jangan kata ko ngidam sudah...hehehe

kak mimi
aler, makan gitu jek...sedap rasa dia...hehehe...

afne
erkkk ko pun nak...aku nak kena pos ke apa...hehehe

Tuesday, April 13, 2010 10:14:00 AM

pos utk anna jugak hokkkeeeeyyy...

p/s: ngidam?? haha.. blom lagi.. nak pusing2 dunia dlu.. voleeeyy gituu?? InsyaAllah, doakan ye...

Tuesday, April 13, 2010 10:26:00 AM

eT
akak pun panggil buah katak...tah orang lain yang panggil buah nam nam tu

anna
ko ni biar betul nak kena pos...hehehe

Tuesday, April 13, 2010 11:24:00 AM

aku cam penah tgk ja buah nih..tp aku tak penah makan..ke kat kedah tak dak...sedap ka izan..rasa cam mana..kang aku mengidam suh hg pos baru tau nnti heheheh

Post a Comment