Wednesday, April 28, 2010

Pelik??? Tapi Benar...

takde menda sebenarnya pung...masih lagi berkisar2 dengan fiil sorang mak budak ni la...tak paham aku...oklah aku namakan mak budak ni dengan panggilan si A ok...gini citernya...tadi aku ada ar kuar jejalan...jalan2 dekat sini jek...pastu aku terserempak dangan si A ni...wahhh senyum pun idak pada aku...so aku pun buat2 tak nampak ar...tak koselah aku nak terhegeh2 kan...dah orang takmo senyum...aku???lagilah mahal nak senyum kan...sori sikit...aku bukan jenis yang terhegeh2 cam penagih ok...lantak ko lah nak senyum ke idak...ada aku kesah...

tapi yang buatkan aku pelik kan, ngan sikap dia...pelik sangat...ke diakah si penyampai itu...dah tersedar dari lamunan yang panjang dan bila dia baca kat blog aku, terus terkena batang idung yang agak sedikit kemek itu...ke camtu???eh eh, kalu ye bukan ko, bistu persal ko nak terasa...persal ko taknak bertegur sapa...walhal selama ni ok jek ko...dan aku rasa antara ko ngan aku tak pernah ada masalah kan...dan sikit pun tak pernah aku nak hamik tau hal rumah tangga ko...tapi yang aku tau, ko mang nyibuk hal rumah tangga orang...sampaikan cite hal rumahtangga orang lain yakni kawan baik ko pun ko leh citer kat orang...ni kan pulak hal rumah tangga sesapa tah...opss...emosional disitu...maafkan saya..aku rasalah kan, minggu ni minggu aku beremosional...dah lama aku jadi 'baekkk' kat setiap entry yang aku post kat sini...tapi bila jadi gini aku rasa mulalah aku nak menggila...mengang weii kalu aku tak kaco idup mereka...mereka itu, tapi mereka...mereka itu yang sesibuk nak kaco idup aku...baper banyak royalti yang derang dapat itu aku tak tau...dan sikit pun aku tak amik peduli...hangin aku tau...

to si A, tak yah lah ko nak wat2 muka kelat kat aku ni ha...aku pun sikit pun takmo pandang muka ko tu...lantak ko lah...sebab antara ko ngan aku memang takde kena mengena...ko ngan cara idup ko, aku ngan cara idup aku...lantak ko la...

notadijariku: kalu korang la kan, kalu korang rasa korang tak bersalah kan, korang wat2 cam muka orang bersalah tak???eh camner aku nak cakap ek...korang paham sendiri la...hehehe...

24 comments

Wednesday, April 28, 2010 2:01:00 PM

biarkan mereka2 itu wahai sahabatku. yg penting wajahmu harus manis di mata anak2mu.

Wednesday, April 28, 2010 2:11:00 PM

hmmm mmg ade mulot2 jahat camtuh.. tgk dpn2, pendiam je.. tp belakang, cam jahanam mulotnye..
wat bodow je beb..

Wednesday, April 28, 2010 2:18:00 PM

@Afne

hahaha...aku tengah biarkanlah ni...

Wednesday, April 28, 2010 2:19:00 PM

@mamamiera
memang mulut jahat pung...

Wednesday, April 28, 2010 2:25:00 PM

hoho..

ni marah betul nie..

org camtu memg kene wat tak wujud jekk..


sabar yeh!..

Wednesday, April 28, 2010 2:28:00 PM

Jangan di layan orang macam nih, tak luak pon. Tak perlu buat muka bersalah klo diri tak bersalah. Sabo jerlah iz-ann ngan org mcm nih.

Wednesday, April 28, 2010 2:33:00 PM

wahai akakku, jgn smpai terkeluar sore halilintar mu itu.. mau lari seluruh warga DCa ni..ahaks:p jgn mare... i tahu siapa.. dan si siapa itu, sedarlah sebelom kamu disedarkan..muahahaha

Wednesday, April 28, 2010 2:38:00 PM

@Ena
memang marah ena...selama ni izan cool jek...hahaha

Wednesday, April 28, 2010 2:38:00 PM

@fiza
fiza, tengah sabarlah ni...sob...sob...

Wednesday, April 28, 2010 2:39:00 PM

@MrS. F!zA@Mama Darwisy

heheh...dah tau diam2 sudeyy...:P

Wednesday, April 28, 2010 2:39:00 PM

alahai....susah gak dpt org yg jenis suka bwk mulut aka jaga tepi kain org..kalau siti pun mmg lama la tak lyn org gitu..huhu

Wednesday, April 28, 2010 2:42:00 PM

org klu dah terlebih makan cili....camtulah rupa nya zan.....hahhaha

Wednesday, April 28, 2010 2:48:00 PM

XPE IZAN...YG SALAH BIARKAN DIA DGN RAGAMNYA..KITA YG MJADI MANGSA LEBIH BAIK BERSABAR JE..INGATLAH,ALLAH TU MAHA ADIL..

Wednesday, April 28, 2010 3:04:00 PM

@Siti

izan pun tak layan...wat sakit ati jek...sob...sob

Wednesday, April 28, 2010 4:21:00 PM

SALAM KAK..ni Umie mak sofiya.dah lame umie x tgk blog akak.ni baru buka sebab umie nak tau care nak msg akak.sbb tadi umie nampak akak tapi akak yang tarik muke dgn umie.untuk pengetahuan akak anak umie juge jadi mangse mcm mane nikisya dgn muzfirah kena haritu tu seharian sofiya x makan bekal yang umie bawak pun ade lagi pagi esoknya.bukti die ade umie simpan dlm henpon.banyak kak yang terjadi dkt sofiya.tapi umie dah ckp dkt isma mak nikisya yang umie malas nak bising2.umie nak pihak KBS sendiri yang sedar atau berhentikan je cikgu2 yang x sekolah tu.umie malas nak bising sebab umie nak hantar sofiya lame kalau bleh adik2 die pun umie nak hantar dkt situ.bg umie umie xkan keluar dari situ tapi umie akan buat sampai cikgu2 yang keras kepala tu yang keluar.kalau nak diikutkan byk yang diorg cerita dkt umie.tapi umie bukan penyampai yang suke jaja cerita org.utk pengetahuan akak cerita rumahtangga kwn baik umie tu bukan umie yang cerita dulu tapi empunya badan yang cerita dkt diorg dulu kemudian barulah diorg tanye umie & ceritakan balik dkt umie.umie ade tanye dkt kak mai sape yang penyampai cite sbnrnya die cume ckp mak budak dkt bilik budak 2-3thn.mak budak tu yang slalu bukak blog akak dan die yang cerita ape yang die bace dlm fb suami akak.umie x tau pun pasal tu kalau suami umie x cerita.tentang kejadian tadi tu umie x perasan pun akak umie perasan akak bile umie tgk baju tshirt tu je td.tu pun bile umie pandang akak, akak dah pandang tempat lain.kalau umie ni penyampai umie ni bodohlah kak.buat ape umie nak duduk di pihak cikgu2 yang x bleh dtegur tu?umie malas nak campur hal ni.skrg lagi pening taska dah x bleh masuk mcm dulu lagi dah.nak hantar anak ke nak ambik anak ke sume kena tunggu dkt luar.lagilah risau ape yang diorg buat dkt sofiya.kalau nak ikutkan marah memang umie marah bile mcm2 yang umie nampak diorg buat dkt anak kite.umie dah xde pilihan dah nak hantar anak tu je yang paling dkt.lgpun sofiya menyusu badan.umie dah cite sumenye dkt isma.isnin aritu x sempat nak jumpe akak dgn isma sebab umie x sihat demam.umie harap akak x salah sangka lagi dgn umie lps ni.umie xnklah salah org lain umie yang jd mangsa.umie x terasa sbb umie x buat salah ape pun cume umie terasa bile akak tulis mcm ni.sbb sepanjang jln nak blk dkt ofis td umie tertanye2 jugak dgn wawa nape dgn akak.x mcm dulu lg.wawa lg terasa sbb die penah tumpang akak.umie minta maaf kalau umie buat akak terasa.tapi kalau pasal nursery dan cikgu2 yang bijak pandai tu umie x masuk campurlah akak.banyak yang diorg cerita dan banyak yang umie tau.tapi umie malas nak campur bg umie kalau diorg bodoh umie xnk jd bodoh mcm diorg.umie harap lepas ni kalau jumpe dkt mane2 kite tegur2lah umie x reti nak bermusuh dgn org.kalau akak ade nak tanye ape2 akak tanye jelah.umie xnklah lepas ni kalau jumpe dkt mane2 kite masam2 muke dsebabkan org lain.umie hormat akak mcm kakak umie sendiri.umie pun ade anak yang dhantar dkt bawah tu.kalau irfan diorg bg mkn ltk kaki atas perutlah sofiya pun lbh kurang je diorg buat.dpn mate umie pun umie penah nampak.sbb tu umie slalu dtg awal.kalau mandi dkt umah x penah nangis tapi bile umie mandikan dkt taska mesti die slalu nangis mcm budak truma je.umie nak cite dkt akak tapi umie takut nanti akak cite dkt cikgu2 plak.sbb umie nampak akak baik je dgn diorg.oklah akak kalau pasal td tu umie minta maaf ye mungkin kite berdua ade perasaan syakwasangkakan umie harap akak x fikir umielah penyampai yang hangat tu lagi tau.kalau umie nak jd penyampai yang hangat tu pun xde faedahnye pun dkt umie sofiya bukannya dapat layanan yang istimewa pun same je dgn anak org lain ptg2 balik umah mcm anak kebulur x mkn je.

Wednesday, April 28, 2010 4:36:00 PM

akak umie pun gentar jugak hantar komen dkt blog akak ni.kang "kwn2" akak bace die britau dkt diorg plak kang.tgklah esok mcm mane plak nasib sofiya.

Wednesday, April 28, 2010 5:18:00 PM

@umie

umie
pertama-akak tak mention pun nama, tempat dan sebagainya kan...bistu ko nak terasa naper???kalu ianya bukan ko...tapi akak mang panas hati ngan penyampai yang tak bertauliah tu...cam bagus...akak rasa cam ada gunting lam lipatan jek...cehhh....

keduanya-wat per ko nak takut...takut si penyampai tu akan sampaikan kat pengasuh2 pe yang ko komen ni plak...arghhh lantak jelah...ingat beso sangat ke si penyampai tu...dan ingat apa derang buat cam tikam kawan sendiri tu baik??

ketiga-ko kata kak mai bitau ko yang menyampai tu mak budak bilik 2-3 tahun...maksudnya mak budak bilik irfan jugak la ek...yang tau melalui blog dan fesbuk asben akak???hurmm akak boleh agak ar saper..sebabnya baper kerat jek yang ada lam list asben akak tu...dan rasanya hanya yang ada lam list jek yang leh baca apa status yang asben akak tulis kan...lantak la...malas dah pkir...yang pasti akak rasa aman bila dapat pindahkan dari taska tersebut...taska tak bersalah yang bersalah pengasuh yang bajet bagus tu...ampeh tul...

Wednesday, April 28, 2010 6:05:00 PM

umie terasalah jg sebab tadi umie jumpe akak tp x tegur pun.umie takutlah nanti sofiya plak dipulau.umie rase dah cukup dah penderitaan yg anak umie tanggung.tambah2 lg ari ni x bleh masuk langsung dkt bwh.kalau akak kenal sape penyampai tu baguslah sbb ritu sblm akak brenti umie ade nape diorg sembang dlm toilet. lps tu die nk add dkt fb suami umie plak.tp suami umie x bls.akak dh okkan dgn umie?mlm ni blehlh tido lena ckit

Thursday, April 29, 2010 12:55:00 AM

Nak menyelit sat, kak mai kata mak kat bilik 2-3 thn yang ckp..saper pulaknyer nie..mcm2 ar jadi kat taska nie.harap2 lepas nie takde apa2 lak berlaku..tp aku still rasa risau tambahan lagi dah takleh nak tengok anak kat dlm..erm...izan..ko carilah jalan penyelesaian kes ko nie.biar penyampai tue tak buat hal lagi..aku senang jea..biler cikgu2 tanye psl apa2 pun..aku jawab...SOWIE..AKAK TAK TAU..malas nak amik port..nanti derang salah faham..tup tup aku lak dipersalahkan..

Thursday, April 29, 2010 7:43:00 AM

??????sape lak ek penyampai bodoh pk bagus tu?dia tak de anak kot??dia tak de sedara kot?ibarat memakan daging saudara sendiri la buat koje camtu!cari simpati belas kasihan dr pengasuh.ke terima upah dr pengasuh? cukupla darwisy menerima mcm2 penderitaan spjg dia kat situ.bila igt balik menitis air mata seorg ibu ni terbyg2 je di mata cane diorg layan anak kita. hrmm..

Thursday, April 29, 2010 8:38:00 AM

tu lah fiza....sedeh betul klu pk2 2 bln fiera jadik mangsa kat situ...

klu di ikutkan singkat akal...mau jer pi serang sekor2 kat situ...akal takde...tak puas hati kalu.....hadap mak budaklah......budak yg tak tau ape tu ko berani sangat lah....

Thursday, April 29, 2010 8:41:00 AM

lupa plak....;)

utk umi...klu rasa nak diorang tu berambus...pakat2lah mengadap mgmt...luah kan ape yg tak suka.....jgn ingat nak psiko diorang sampai berenti...kitorang ni dah tak sampai ati nak tgk diorang psiko anak.....sbb tu berenti....dahlah suka hati tok mak nenek dia jer nak perli2 kita....sape bayar gaji sape pun akak tak tau....

Thursday, April 29, 2010 9:12:00 AM

betol2.. kita pulak yg berhenti sepatutnya bersama2 tegakkan keadilan.ermm.tp takpelah..sendiri mau igt la sapa yg bayar gaji mereka2 itu!

Thursday, April 29, 2010 10:59:00 PM

izan.. aku dah tanyekan pada kak mai sendiri sape yg bgtau dia.tp apa yg aku pelik..knp ummi ckp yang kak mai bgtau dia mak bilik 2-3thn yg bgtau..coz mmg BERCANGGAH dengan jawapan yg kak mai kasi.dan aku lagi pelik, kak mai langsung tak ckp kat saper2 darimana dia dpt tau citer nie..at last petang tadi aku suruh kak mai berterus terang..ternyata org itu bukan sorang perempuan..dlm erti kata lain..bukan MAK.org yang yg bercerita tue ada disekeliling ko juga zan.dan bagi aku..kalau ko betul2 nak tahu saper..better ko sendiri jumpa ngan kak mai..bukan aku menyebelah saper2..tp benda ni takan settle kalau dok bising belakang jea.aku pun tak dpt apa2 keistimewaan pun jadi org tengah nie.. and to ummi...please..and please..tak payah citer apa2 lagi kat cikgu2 kat situ...ko ckp je ko tak tahu apa2.abis citer..and FULL STOP.!!!! but..ko jgn riso..aku sket pun tak mention nama ko kat derang..aku ada cara aku sendiri mcmaner nak tau saper PENYAMPAI tue.. mintak maaf kalau saper2 ada terasa kat sini yea..aku nie bukan jenis yang suka ckp belakang2...aku kalau tak puas hati ngan sesuatu benda..aku tanye sendiri ngan tuan badan...so izan, terpulang lar pada ko apa nak wat skrg.

Post a Comment