Saturday, April 24, 2010

Si Adik Dah Tido...Si Kakak Lum Lagi...Bistu Bila Nak Sambung Wat Keje Ni???

owhhh dah jam 4 lebih...kena harvest tanaman ni...kalu idak tak pat pingat emas...hahaha...keje banyak lagi yang menanti...si adik dah selamat didodoikan...tapi si kakak ni masih terkelip2...suh tido tak mau...biarlah dia...kang dia ngantuk pandailah dia tido sendiri...ibu malas nak layan...banyak lagi keje yang perlu ibu buat ni...hoh...

tadi masa percubaan pertama nak tidokan derang berdua tapi gagal, sempat gaklah saya menggosok 4 pasang baju keje saya dan masak ayam masak merah...perut minta diisi plak...sesambil saya nak menjamu selera tadi, si adik sibuk lah nak mangkuk dan sudu dia jugak...so sediakanlah satu siap ngan nasi dalamnya...punyalah sopan dua beradik ni makan sampai bersepah2 kat atas lantai...jadi melekit2 dengan nasi di merata2 tempat...wahhh...sehari baper kali saya kena mengemas ni...robot pun leh kong bateri kalu cam gini...tapi nak wat camner..dah namanya surirumah kan, buat jelah...dalam hati takde taman2 dah...ada sedikit marah...tapi tak terkeluar....aler, sembur kat derang pun, kita gak yang makin sakit hati...derang pun bukan paham...hohoho...

ishhh bising lam apek kat luar ni...dok sebut suratkabe lama...sebut suratkhabar pun salah...mengganggu ketenteraman orang nak tido petang jek tau...saya???surelah tak tido selagi si kakak ni tak tido...tapi kekadang saya join gak derang tido bila penat dah beraja kat dalam diri ni...tapi skang masih boleh tahan lagilah...hehehe...

sok hubby balik...tapi tak tau sampai kat umah jam baper...mesti malam kan...so pada anak2, ibu minta maaf bebanyak la sebab tak pat bawa keluar minggu ni...sian kat kakak...mesti dia bajet ibu bawa dia p taman, pastu leh ar dia main beskal baru dia tu...owhhh ritu ada beli beskal baru tuk si kakak adiah besday in advanced...kakak pun dah beso, tak sajak lagi nek beskal lama dia tu...wahhh suka tul si kakak...menyengih sampai ke telinga...sib baik tak dibawanya beskal tu sampai ke bilik tido...kalu idak mang parah la...budak2 kan, bila dapat menda baru gitulah...eh, budak2 je ke???hahaha...

eh korang tak p beli belah ke ari ni...saya kan, malas ar p beli belah ari sabtu kat pasaraya besar...sebab tiap ari sabtu kan, ari tanpa beg plastik...kalu terlupa bawa beg plastik sendiri alamatnya dipaksa rela beli paper beg yang derang sediakan...wahhhh punyalah nak untung...kemain derang caj tau...huh...klah, ngantuk dah ni...kakak pun dah lali dah ni...harus tido sekarang...babaiiii....

notadijariku: apa citer best malam ni ek???AF???owhhh citer takde pekdah tu...saya tak layan sangat...citer lain...citer lain...

4 comments

Saturday, April 24, 2010 4:46:00 PM

akhirnyer.. lena juge erfan tu yeh!.. irfan kat sini pulak yg dah segar bugar..huhu..
tp skrg si kakak pulak amik turn...lalala..

Saturday, April 24, 2010 5:25:00 PM

aha.. mot bitau hari tanpa plastik baru akak ingat... baru plan tadi nak gi tesco.. susu aqilah habis.. beras kat umah ni pun dah habis... ayooo... camner ni... lemah rasa klu tak de plastik ni.. eiiii

Saturday, April 24, 2010 5:28:00 PM

ena
eh2 samalah kita...irfan sini baru bangun...si kakak pula amik turn...tah bila nak siap keje tah...

Saturday, April 24, 2010 5:49:00 PM

kak p1
tulah pasal...tapi kalu akak nak p jugak, bawak pastik sendiri ar siap2...barulah jimat...ni rugi jek kena caj plastik tau...dah ler caj mahal...

Post a Comment