Wednesday, April 21, 2010

Sian Dia Demam...Harap-Harap Bukan Disaspek Denggi La...

Siaran di waktu petang....kalu ada ayat yg x brapa nk kena harap mahap ye...ini sbb bkn tuan empunya sendiri yng hapdet...tuan empunya blog seperti tujuk entry ye....hah..DEMAM...tetiba je DEMAM...chek rasa sbb dia postpone bg dak irfan susu di badan..sampai bengkak...di waktu tengahari..nk bg dak irfan x mau..jadik dipam dipam...badan dah seram sejuk...petang ujan..ditambah plak dengan kesejukan aircond di opis...terus DEMAM...chek balik semalam dlm keadaan awal bukan lewat seperti biasa..si tuan empunya blog dah berkelubung , berselimut...sesambail air mata mengalir....katanya sakit kepala, badan teramatlah panas..kalu rebus teloq pun leh masak yek..puan2...yang agak lawak dek kerana DEMAM..tuan empunya blog x lepaskan peluang bleh jugak tgk ADAMAYA...huhuhu....Maya dh mengandung...heh..heh..

pepagi tadik..Panas badan tuan blog dah kurang sikit..chek pun x leh nak pegi reja lah..HNI2 ni pun x pegi taska...kuar la sarapan pagi sesamabil dok cr taska bru tuk HNI2...balik rumah...menidokan anak2..tetiba...tuan empunya blog terus panggil sambil menggigil balik...padahal cuaca panas kat luar tu..dia plak leh sejuk samapai nak beku kata dia...jadik tggu dulu anak2 bangun..pastu terus pi klinik LITA ALIS kt belakang neh...DR YUSMAN..peberet dia la neh....bila di periksa oleh Dr YUSMAN tu...katanya" demam bermusim neh...sebab x selsema dan batuk...suhu badan 39 darjah celcius....kalu 4 hari suhu badan x yrun..sesilalah ke klinik kerana mungkin akan di saspek DENGGI...glupssss...

Chek dh prasan td kt dinding klinik..."KAWASAN DENGGI BLOK 4 PRESINT 11..3 MANGSA DENGGI...dan ada lagik satu kawasan chek x prasan plak...harap2 lah pas makan ubat nt ok...bukan pa kalu wat la kena tahan wad ka..jenuh la chek nak kena cuti...bukan sebab nk kena jaga HNI2 tu..cuti nak kena jaga sbab chek tngah tanggung reja...uhukssss...sob...sob...sob...

La ni tuan blog dok berehat sesambil dok baca surat habaq...x pa..nmpk mcm dah ok tu..cuma lenguh2 badan ...katanya...harap2 sat ni malam  dah ok lah......kepada kawan2 tuan empunya bolg ni...doa doalah agar tuan blog ni beransur sembuh..dan terhindar dari DEMAM DENGGI...kepada semua jugak..periksalah takungan air..pasu bunga ka..atau mana2 tempat yng berpotensi jadi tempat pembiakan nyamuk AEDES....wokeyyyy....


pssssstttt : tuan punya blog kirim salam pada semua...xsepecialy...EN BA... ada ke dia jenguk blog ni..hehehe...Assalamualaikum...

10 comments

Wednesday, April 21, 2010 4:53:00 PM

uik..bengkak yer..huhu..syoknya, siti dah lama tak rasa bengkak, sakang pun pump susu mcm tak byk..sedih..

Wednesday, April 21, 2010 5:15:00 PM

kak izan.. cpt2 sembuh ye...

p/s: cpt2 mkn sup ketam.. utk prevention dr awal je la... kite x tau bnda nak jadi... kan..

Wednesday, April 21, 2010 5:35:00 PM

siti
haah bengkak..tapi dah lama izan tak pam...tapi semalam irfan minum sikit jek tu jadi bengkak susu...terus demam mengejut...


anna
behnya kalu sup ketam tu anna yang masak...hehehe

Wednesday, April 21, 2010 5:35:00 PM

huhu.. dah lame tak merase bengkak2 tu.. maklum la.... huhu

mudah2 an tak la kene denggi.. bahaye woooo..

Wednesday, April 21, 2010 5:43:00 PM

Izan, dah jumpa ker taska utk HNI?

Wednesday, April 21, 2010 5:43:00 PM

aku doakan ko cepat sembuh... moga dijauhkan dari sebarang penyakit berbahaya tu wei... ishhhh..

Wednesday, April 21, 2010 7:16:00 PM

la ciannya demam ka.. hrp2 smpt sembuh..cian diq ipan nk manja ibunya demam.huhu.. tp demam2 pon smpt lg p gitu2...huhu jumpa plk tu ye.. heheh..

Wednesday, April 21, 2010 10:07:00 PM

nnti dah sehat, amik award ye kat blog anna ye.....

Thursday, April 22, 2010 10:16:00 AM

bengkak?? ni demam susu agaknye..
hurmmm apa2 pun rajin2 mkn ubat lar.. smoga cpt sembuh.. amin

Thursday, April 22, 2010 11:59:00 AM

makan sup ketam tau...

Post a Comment