Monday, May 10, 2010

.:Akhirnya Berjaya Juga Aku Buat Dadih:.

salam petang...berkurun aku nunggu abhi derang balik...kononnya nak bawa HNI2 ke klinik tapi skang dah jam 6:30 pun masih lum pulang2...tah la, tak koselah aku nak tanya kat mana...beselah, aku dah agak dah..sure ujan lebat alasan yang dia akan kasi...tapi skang memang cam nak ujan pun putrajaya ni...tapi tak tau lah kat kl tu...badan dik irfan pun ok dah skit...takdelah panas cam tengahari tadi...ni mesti monday blues ni...saje nk duga ati si ibu...hehehe....tapi tak pelah, at least dia takdelah merengek sangat...dok main ngan kakak, alih2 dia yang KENA ngan kakak...apa lagi melalak la dia...hurm...anak2 la...tak tau dah nak wat per...biarin ajalah...kang letih derang berhenti la tu...tak kose dah aku...letih segala...hehehe...

owh ya, berbalik pada tajuk kat atas tu, akhirnya lam pada penat2 yang lite2 tu berjaya jugak aku buat dadih tuk santapan aku time balik keje terutamanya...jadilah kan...berjaya jugak...gi pun aku sorang jek yang pulun...hubby??dia agak kurang sikit tetambah kalu dadih itu ditambah dengan susu...dia bukan penggemar susu yang tegar...ok gak tu...takdelah aku nak berebut bagai kan...tapi anak2 pun layan gak ar sekali sekala...tu pun kalu aku suap la...kalu tak, takdelah kan...aku takkan benarkan meke makan sendiri menda yang leceh gini...bukan pe, sudahnya aku gak yang kena kemas...letih mak ni tau...dalam sehari berpuluh kali la aku mengemas...nak ngemas secara besaran kena tunggu derang tido dulu ar...tapi camner tu???time derang tido aku pun bantai tido jugak...hahaha...

to ayang, rasanya tak perlulah aku ajar cara nak buat dadih kat sini...wat malu aku jek...bukan susah pun...lainlah aku ajar cara memasak ala2 chef ke...nak gak aku paparkan kat sini...kan...kan...tapi kalu ko nak tau gak camner nak buat, insyaAllah aku akan kongsikan...bukan pe, sebelum aku berkecimpung buat dadih ni, aku pun tak suka malah tak pernah makan dadih ni...tapi bila rasa dadih seseorang satu masa dahulu, aku jadi peminat setia plak...siap beli dan buat segala...hehehe...kalu aku buat banyak, selebihnya aku bawa ke pejabatlah...nak harapkan aku pulun sorang, hehehe....lambat gak ar nak abis weii...pe salahnya, sesama makan kan...sonok gak...

eh klah, hubby baru pulang tu...cuaca kat luar pun gelap gelita...sok ar p klinik kalu gini...tengok camner keadaan dik irfan sok...kalu masih panas lagi, si hubby la yang kena mc or cuti lak...barulah fair and square kan...ok daaaaa.....selamat malam semua...

thanks for dropping here...

7 comments

Monday, May 10, 2010 8:16:00 PM

hehehee bak sini sket

Monday, May 10, 2010 9:21:00 PM

huhu.. ciannyerr dak irfan demam yeh!.. tak pe la.. stok ubat demam mane yg ade gune la dulu.. kalau agak berpanjangan bawa lah p klinik.. jgn dibiarkan..

ena pun suke gak dadih tu.. suke gak buat tapi tak larat nak buat sbb sekali buat leh dapat lam 30 bekas yg tinggi utk dadih tu.. tp tak sampai baper hr dah licin dikerjakan oleh 2 badik tu.. dorg tak leh makan banyak2 tp kalau ada selagi ada dorg akak pulun makan.. huhu

Monday, May 10, 2010 9:33:00 PM

nak gi buat dadih gak ah... slamat malam...

Monday, May 10, 2010 9:38:00 PM

aku pun spesies x suka dadih sebab susu tu. erk




Latest:Santai: Apa Asalnya Telor?

Monday, May 10, 2010 9:59:00 PM

askum, hellop :)


jalan-jalan, singgah ke sini baca entri. hepi belated mother's day!

jemput singgah blog :)

Monday, May 10, 2010 11:04:00 PM

tepek ar gambar dadih..*tiba-tiba :-)

hni2 demam ye?semoga cepat sembuh...

Tuesday, May 11, 2010 8:47:00 AM

aku pun suka gak dadih..pi pasar malam kemarin..beli dok ada lam peti aih lagi...

Post a Comment