Friday, May 28, 2010

.:Andainya Aku Pergi Dulu Sebelum Mu:.

Andainya aku pergi dulu sebelummu

Janganlah kau bersedih hati

Andainya aku tiada lagi di sisimu

Janganlah kau memencil diri

Bayangkanlah masa-masa bahagia

Semasa engkau dan aku

Bermesra di langit biru

Di waktu kasih berpadu

Andainya engkau pergi dulu sebelumku

Mestikah aku hidup melaraAndainya engkau tiada lagi di sisiku

Mestikah aku kecewa

Ku percaya kau selalu di sisiku

Walaupun jasadmu tiada

Walau di mana kau berada

Kasihku takkan berubah

Di pohon cemara ku ukirkan kata cinta

Bulan tersenyum dan bersinar

Berguguran daun jatuh lembut ke rambutmu

Meraikan suasana indah

Di sini ku berjanji disaksi rembulan

Andainya ku pergi dulu

Jikalau ku pergi dulu

Ku nantimu di pintu syurga

*******************

arghhh...entry sedih lak pagi raya ni...aiyayaya...gini citernya...semalam adalah mak aku kol...saje tanya kabar aku...keji kan...mak kol anak tanya kabar...bukan anak kol mak...uikss...aku bz...sebab aku keje tetapi...kalu kontrak, lain la citer kan...sob...sob...eh berbalik pada citer pasal mak aku kol tu...mak aku kata ada kematian kat jengka aku tu...anak pakcik ngah ninggal dunia...aku mulalah dok terbayang anak dia yang mana satu ek...bila mak bagi2 hint barulah aku teringat...owhh budak tu...muda lagi...rasanya dalam lingkungan 20 an cam aku gak...tapi muda banyak dari aku ni rasanya...pangkat adik2 la...kata mak lagi, budak tu ninggal sebab sakit jantung...dan kata mak lagi, masa nengok jenazah dia tadi, biru jek anggota tubuh badan dia..hurmm...owhh, yang paling aku sedihkan, budak tadi pergi meninggalkan seorang suami dan seorang anak...suami tu, tak pelah, dia leh cari pengganti lain kan...tapi anak budak tadi baru jek berumur 4 bulan ok...dan masih menyusu badan...aiyayaya...sedihnya...tapi siapalah kita kan untuk melawan takdirnya...sob...sob...

bila mak aku kata gitu, mula terpikir aku tentang diri sendiri...rasa sayu menyelubungi hati aku ni...ye ar, aku pun ada anak dan anak...kalu aku pergi dulu sebelum hubby, camner ngan anak2 aku nanti..hubby aku tak risau sangat, sebab dia leh cari pengganti aku kan...hahah...tapi anak2 la...alahaiii..part ni memang aku sedih...tentu derang kurang kasih sayang seorang ibu nanti...ishh...camner ni...

eh, aku ni citer cam maut depan mata jek...eh tapi kita mana tau seme tu kan..kang belum sempat aku log out kan, tetiba aku kejung kan...camner tu...bistu saper nak uruskan blog aku ni...kalu dibiarkan sepi, tak masyuk lah nanti...walaupun masa aku takde nanti, aku dah wariskan duit nuff tu kan anak dan anak aku tau...hahah...giler harta tul...tapi tul per...

ok ok..aku malas dah  membebel ni...aku nak p beraya...kat penang tentu meriah kan...sini cam biasa2 jek...hahaha...daaa...SELAMAT HARI WESAK ye...

9 comments

Friday, May 28, 2010 11:17:00 AM

akak pun kengkadang terpikir yg tu gak. lagi2 anak yg sulung tu dah ada hati & perasaan.. bila terpikir mcm tu terus alihkan perhatian kat benda lain..tak nak pikir nanti nangis..

Friday, May 28, 2010 11:24:00 AM

.:kak ratna:.
sedih kan kak...alahaii...jadi ibu ginilah, macam2 kita pikirkan...aiyayaya...

Friday, May 28, 2010 4:04:00 PM

me sgt2 sensitif psl kematian lps kehilangan my dad last year...sedih bila pikir bab2 mati ni..

Friday, May 28, 2010 9:04:00 PM

hmmmm....tiba2 sy sedey..waaaa..rindu mak!

Friday, May 28, 2010 9:47:00 PM

btul2..aku pun sll pk bnda ni..klu aku gi dlu cmnela ank2 nnti..aku sll bedoa biarla aku n suamiku sempat tgk cucu nnti..hehehe..tp kan..aku sll risau bile suamiku tiba2 berubah perangai..means..biasanye dia tak wat cmtu tiba2 dia wat lak..pstu bile sll pesan jg ank baik2 nnti bile dia takde..ish..dahla suamiku asik tingat kat arwah mak nye je..risau seh..cmnela aku nnti klu suamiku takde..sob..sob..jgnla suamiku pegi dlu..

Saturday, May 29, 2010 11:18:00 AM

izan..suka theme kaler blog ko ni..buat kan aku, bleh tak??heheh

Saturday, May 29, 2010 12:23:00 PM

kalau tetiba aku mati skrg haihh

sian laki aku tu penakut tido sorg

Sunday, May 30, 2010 10:39:00 PM

sob sob..aku selalu gak pk gitu..kalo aku pg tiba2..siapa la nak jaga anak2 aku ni..bakal mak tiri meke nanti nak ke jaga sepenuh hati dan raga....dicubit2 nye anak aku..uwaaaaaaaaaaa...biarlah aku cubit dari org cubit..pedih rasanye...nti depan laki baik je...belakang papa mdm dia cubit2..tampar2..mana tau..org kata mak tiri ni dasat...

kalo dasat sure aku jadi hantu..ganggu idup dia

Monday, May 31, 2010 9:25:00 AM

sob sob gak..wey..seriously..aku selalu berdoa moga Allah pnngkan umur aku moga aku dpt peluang dn ruang utk melihat ank2 ku membesar dn berpeluang memberi sepnuh kasih sayang pada mereka..moga umur kita diberkati ALlah..amin..

Post a Comment