Tuesday, May 11, 2010

.:Antara Kehendak Dan Keperluan:.

ya salam...apa yang hendak???apa yang perlu???hehehe...gini citernya...bagi yang perasan la kan, ada satu penambahan aku punya wishlist kat sebelah tu kan...haah, memang aku tambah sebabnya aku rasa sudah tiba masanya ianya menjadi salah satu aku punya wishlist ni untuk tahun inni...hehehe....bagi yang mengikuti blog aku ni, sure perasan...tapi kalu tak perasan gak tak pe...bukan itu masalah utama...huhuhu...

klah, berbalik pada apa yang hendak, apa yang perlu...korang rasalah kan, ianya adalah satu kehendak atau keperluan bila terjadinya perkara begini...perkara macam mana???sila baca citer² di bawah ni...

memula aku nak tunjuk ni lah sofa atau kerusi kat umah aku tu...dah bertahun pakai ni...ada hajat nak menukar yang baru, tapi asiklah bertangguh...sebab???sebabnya aku ni selagi barang tu leh pakai, aku pakai...aku lebihkan barangn² yang penting dahulu...

tapi kan, bila terjadinya perkara seperti di bawah...aku rasa ada baiknya dan sudah tiba masanya aku menukar sofa tersebut kepada yang baru...korang nengoklah rupa sofa tu camner...so patut atau tak patut aku menukarnya???

sdih kan keadaan dia...luar nampak cam elok....tapi dalam...sob...sob...sangat sedih...so persoalannya disini...ini adalah kehendak atau keperluan???ok per, kalu orang datang umah dok bersila di bawah...hehehe...bukan pe, kalu datang skang, dok atas sofa, maunya tenggelam kang...hahaha....

notadijariku: hubbyku...ada wang lebih nanti, kita p survey sofa baru ek???ok tak???

28 comments

Tuesday, May 11, 2010 12:13:00 PM

keperluan la... ala.. skrg pun dah murah sofa nih.. beli la..

Tuesday, May 11, 2010 12:16:00 PM

.:anna:.
kan anna kan...dah memang patut tukar kan...lalala...kena sebey2 dah ni...huhuhu...

Tuesday, May 11, 2010 12:28:00 PM

zaman dh berubai izan oii.. skrg sofa dh satu keperluan dah haha.. sila la tukar baru.. sevey la kt bangi tu banyak.. kt tepi highway tuh.. hehehe

Tuesday, May 11, 2010 12:31:00 PM

haha baru 2hari lps duk berzikir kt naman kata raya ni mmg nk tkr sofa baru.. haha gilos punya berlagak.. tapi kan tak sedap tol mata memandang sofa kat rumah tu.. haha

dah lama bersabar.. tu la kawen terus beli tu yg jadi gini.. lau lah dulu kumpul duit byk2 dulu baru rembat sofa tahan lasak, tahan buruk, tahan bau, kan sng.. hehe

Tuesday, May 11, 2010 12:51:00 PM

beli..beli..saya sokong dari belakang..hehe

Tuesday, May 11, 2010 1:00:00 PM

hadoi..pasai pa pi tayang neh...malu woo..sok org x mau mai rumah kita..sbb x dak sopa...uhuksss...kalu ada nk sedekah sofa di rumah ..silakan..x pun bg jek duit kitorng leh beli sndiri..hehe

Tuesday, May 11, 2010 1:27:00 PM

kesiannya.. ko goda2 la ayah HNI2 hehehe

Tuesday, May 11, 2010 1:47:00 PM

.:ayang:.
ek???dah berubah...kiranya sofa tu satu keperluan dah ek...baiklah akan diusahakan..

.:fiza:.
ayuhlah, kita pakat tukar sofa baru sempena raya ni...hehehe...

.:normaliza:.
aler, sokong je ker??bak mai duit sikit...hahaha

.:are race:.
aler, apa susah...depa mai umah dok kat atas karpet la...barulah sopan...lalala...

.:afne:.
ishh ko ni...cam tetahu jek...tengah goda2 la ni...huhuhu

Tuesday, May 11, 2010 2:33:00 PM

hahahaha... sama je rupa sofa kita.. luaran nmpk cantik, tapi dalaman, sama rabak... aku pun berhajat nak tukar baru.. jom kita g beli sama2, mana tau kot kot dapat murah.. ko, aku, fiza.. 3 set..
agak2 leh dapat harga best x??

Tuesday, May 11, 2010 2:39:00 PM

ala boleh jer beli baru.. nanti dapat duit backdated, sambar la satu set

Tuesday, May 11, 2010 2:42:00 PM

sofa aku pun camni rupenye. rasenye lg lama dr ko punye. apekehal ko punye dh jadik gini? aku punye masih bersegi lagi. nmpk sgt korg ni gemuk2 belaka. hahahah. mati la aku kna marah ni kang. hahaha

Tuesday, May 11, 2010 2:52:00 PM

noj: kami 2 x gemuk..la..cuma berisi jek...isi badan x lembik macam orang tu...teeeeeettttt...

Tuesday, May 11, 2010 2:59:00 PM

.:lynn:.
boleh2...sure rege diskaun melambung2...lokasi lain2 tempat...hahaha

.:kak mimi:.
huwaa...nak tunggu backdated tu lambat laie la kak...tak sabar dah ni...

.:noj:.
huhu...lempang mau...

Tuesday, May 11, 2010 3:32:00 PM

sapa yg pi dok lompat atas sopa hg izan oi..aku ingt natam pa tadi bila skroll kt bwh..ganaz tui la..

kehendak2..hg kena beli yg baru dh..mau terjerongoih juboq orng kalau cam tuh..hehhe

Tuesday, May 11, 2010 3:32:00 PM

ok..ok..ok..keperluan nih! lulus! sila beli segera! :p

Tuesday, May 11, 2010 3:36:00 PM

.:mamalieyna:.
wahhh...kementerian kewangan dah kata lulus ni...erkk..duit dah masuk lam akaun ke lum???:P

.:fyzz:.
huhu...ampeh hang...juboq tu tak tahan...

Tuesday, May 11, 2010 3:45:00 PM

aku nyer sofa biru tu untuk dijual..hahhaha...

Tuesday, May 11, 2010 3:47:00 PM

Hehehehe...ni keperluan iz-ann. Dah nazak sgt dah sofa tu, sebelum ada tetamu ko yg cedera, baik tukar cpt ☺☺☺

Tuesday, May 11, 2010 3:49:00 PM

ye saya rase sofa tu mmg kena tukar yg baru..klau ada duit lebeh tak salah rasanya..selagik takde sape yg punggungnye terjatuh ke dlm, selagik tu masih bole dipakai..heheh

Tuesday, May 11, 2010 3:51:00 PM

.:miss geli:.
sofa biru ko???takmo ar...bukan ke sofa tu banyakkkkk air duit...hahaha...:P

.:fiza:.
baiklah, akan ku order skunk jugak...hahaha...

Tuesday, May 11, 2010 3:57:00 PM

.:lovelywa:.
huhuhu...sian kat sofa ni...banyak berjasa tau...

Tuesday, May 11, 2010 4:02:00 PM

juboq..heheh..

Tuesday, May 11, 2010 4:26:00 PM

da kene beli baru ni..

kalo org teperangkap kat dlm tu lagi teruk.msti diorg x nk dtg lg..
kalo nk selamat, beli tape polis yg no tranpassing tu..yg jalur kuning itam..pstu lilit kat sofa tu..
baru org takut siket nk duduk..
then selamat la tetamu dr terjelubus dlm sofa...

dgr cite, sofa skrg da leh trade in..nnti diorg refurbish semule

so beli baru dpt la murah siket..eheh

p/s jijik gle kenyataan ni
sofa biru ko???takmo ar...bukan ke sofa tu banyakkkkk air duit
ahahahahahah

Tuesday, May 11, 2010 4:28:00 PM

.:sevunation:.
ampeh ko...jijik menda...haku punyalah sopan ayat haku tu...hohoho...
pe kata ko amik sofa haku ni, haku jual cincai2 jek..bleh???

Tuesday, May 11, 2010 4:46:00 PM

yela..yela..sy tarik balik ayat tu..huhu

nk ltk kat mana kalo beli pon..x de tempt..uma da penoh..

refurbish balik cntik2..tuka skin die ke bentuk bunge2..pstu ltk dlm bilk..mlm2 leh duduk2 smbil bc novel..

amacm???ngam x cdgn tu??ahha

Tuesday, May 11, 2010 4:49:00 PM

hahaha..ni jugak di namakan perangkap duduk...heheh..nak jual ni..kalu da yg nk beli...

Tuesday, May 11, 2010 7:37:00 PM

weh bahya ni kang terjerumus budak2 berdua tu dalam sofa ni kang.aku rasa ni bukan kehendal tp mmg keperluan heheh kang org datang umah ko hilang plak dia nyorok dalam tu hahah

jgn marah weh...gurau2 je

Tuesday, May 11, 2010 9:25:00 PM

kompem la keperluan tu izan.. heheh..

Post a Comment