Tuesday, May 4, 2010

Batuk Tak Berhenti

selamat pagi...salam pagi selasa...uikss...sakit tekak mak ni...batuk kering dari malam tadi...cam nak tercabut dah jantung mak ni...huwaa...tapi yang peliknya ubat batuk tak makan² jugak...kekonon kebal la, suh baik sendiri...hahaha...semalam letih giler ar...super duper letih tak hengat...tak tau apa yang aku letihkan...mungkin badan ni agak kurang sehat kut...tu yang letih tak hengat...dan semalam p pikap anak²...uhhh meleleh air mata memasing masa aku datang amik tu...alahaiii ni yang buat aku tambah sayu ni...si kakak la terutamanya...kata cekgu dia, bila teringat mulalah meleleh air mata tu...ye ar, sampai air idung pun leleh gak...adoii...balik umah ngan aku² gak yang leleh tau...sedih...tapi takkan aku nak benti keje semata nak jaga anak²...owhhh belum masanya...gaji si suami belum mencukupi untuk mengheret aku jadi surirumah sepenuh masa...mungkin lagi 10-20 tahun akan datang...time tu kalu aku masih lagi bernyawa...insyaAllah...

pagi ni anto seperti biasa...pepagi cekgu dah sambut siap buka pintu keta lagi...dan pagi ni aku anto adik, manakala kakak abhi yang anto...bukan per, tak sanggup ar aku nengok air mata si kakak...bangun tido tadi pun dia dah rengek² takmo p taska...huwaa...bistu kalu takmo p, dia nak dok mana...dok upis aku???hurmm...esok² la kakak...masa bos itu takde...itu pun akan difikirkan kelak²...ye ar, tempat baru, suasana baru...tentulah amik masa gak kan nak serasi...tapi tulah, budak²...tak tau lah apa yang meke fikirkan...hurmm...anak owhh anak...

masa anto dik irfan tadi dia nangis kejap jek...harap² apa yang aku nasihatkan semasa dia mamai² nak tido tu dia ingatlah sampai bebila...ibu p keje cari rezeki nak, kalu gaji abhi beribu² lemon sebulan cam gaji bos ibu ni, sure ibu sanggup jadi surirumah nengok anak² besar depan mata...ibu harap sangat adik irfan ngan kakak dapat berdikari tau...to adik irfan jangan tunggu ibu datang ye tengahari ni...balik keje nanti ibu p amik...jangan nenakal tau...

klah, aku ni batuk tak berhenti ni...sakit giler tekak aku ni...dah ar lapar...tak tau nak makan pe...makanan kat kafe bawah tu sama jek setiap hari...naik muak plak nak membeli...tapi kalu tak makan kang, lapo lak...bistu camno???haiyaaa....

notadijariku: bos takde sampai ari jumaat ni...p korea katanya...so apa yang harus aku lakuka ni???bosannyaa....

15 comments

Tuesday, May 04, 2010 8:14:00 AM

diorg suke x tmpt baru?
pengasuh baik x??

Tuesday, May 04, 2010 8:18:00 AM

jgn kerap mkn ubat batuk tak elok sgt.. try la madulia.. campuran madu+halia merah+bunga cgkih.. khas utk batuk.. budak2 pon boleh.. RM8 je.. bukan promote tp seyes la ubat batuk jgn di amalkan selalu..huhu

Tuesday, May 04, 2010 8:22:00 AM

@sevunation
baru lagi...lum dapat sesuaikan diri...

Tuesday, May 04, 2010 8:22:00 AM

@MrS. F!zA@Mama Darwisy
ha, bagus gak tu...mai sebotol...sakit giler tekak ni...cam nak terkeluar anak tekak dah sebab batuk...uhuks...uhuks...

Tuesday, May 04, 2010 8:27:00 AM

maduria?? ni kan air beperisa buatan tempatan..leh didapati di kedai dan pasaraya berdekatan..
nnti bkn ke makin batuk??

ke maduria ngn madulia lain??x pe la..abaikan

Tuesday, May 04, 2010 8:40:00 AM

alo alo alo.. sian giler la kat kakak.. xpe la ka izan.. awal ni, baru nak seswaikan diri la tu.. sabo yekkkk

Tuesday, May 04, 2010 8:42:00 AM

batuk yer izan..sian dia..jgn culas mkn ubta..babab ni kang.

anak2 takmo gi taska ye...ermm..nape yer..cikgu garang kot..mcm anak2 siti dulu..memula hantar dia ok jer..happy jer nak gi taska. bila dah tukar cikgu..asyik la nangis jer takmo gi sebab cikgu garang cam singa...huhu

Tuesday, May 04, 2010 8:59:00 AM

mmg tak smpai hatikan tgk anak2 nangis bila anta gi taska..tapi nk bt camne..utk kebaikan dorang gak..alaa..seminggu dua insyaallah oklatu..amik masa nak suaikan diri...

akak cuba mkn ni, amik limau kasturi dlm 2 biji, perah..pastu amik garam sikit je..cmpurkan sekali, pastu minum..insyaallah sembuh, saya dah cuba..tapi jgnlaa mkn sekali jerk..hihihi

Tuesday, May 04, 2010 9:35:00 AM

salam
cian ibu muda ek...mmm sabor je laa amiklaa petua2 tu..kot menjadi dapatlaa mmbereskan anak2 dgn sempurna...
btw..jgn main panas...dok kt opis jer..jaga...kan bos dah pesan..jaga opis..hahah...tc

Tuesday, May 04, 2010 9:59:00 AM

xyah minum ubat batuk pun. nanti dia sembuh sendiri weh.

Tuesday, May 04, 2010 10:06:00 AM

@Siti
tak tau la siti...maybe tempat baru kut...dia lum biasa lagi...

Tuesday, May 04, 2010 10:06:00 AM

@Sricahaya
baiklah sri...akak akan cuba amalkan...sakit cam nak tercabut anak tekak ni...

Tuesday, May 04, 2010 10:07:00 AM

@ainhany
ain...hehehe...bos takde tinggalkan pesan pung...cuma dia cakap nak kirim per, saya belikan kat korea...jawab saya, tak yahlah barang sana mahal...baik tak PA cam saya ni...hahaha

Tuesday, May 04, 2010 10:07:00 AM

@..nOj..
ye ke akan sembuh sendiri???ko tak tipu kan...hurmm...

Tuesday, May 04, 2010 11:02:00 AM

selalu aku n hubby terfikir2 bila agaknya dia nk jadi kaya.. then aku leh jd suri rumah sepenuh masa... wahh sonot..

Post a Comment