Wednesday, May 12, 2010

.:Dah Ada Uniform...Barulah Semangat Nak Ke Sekolah:.

dah bis citer sal header baru...meh citer sal si kakak nan sorang ni...ok, ni gambar kakak pagi tadi...owhh, ari ni ari rabu...ada sukan pada setiap pagi rabu...so bila adanya sukan, kakak dimestikan memakai pakaian sukan seperti gambar dibawah yang telah dibekalkan oleh pihak taska...bapok besornya baju ni tau...sib baik ar masuk baju dalam seluar...kalu idak menggelebeh tul...saiz baju ni lebih kurang saiz baju makcik si kakak tu...hahaha...

gumbira hati si kakak bila pepagi bangun tido kata kat dia, ari ni pakai baju sukan tau...menyengih jek kejenya...

sengih tak ingat...hepi...

adik pun tumpang hepi la...adik kecik lagi, so takde la baju sukan cam kakak...tunggu adik besar ye...

dua beradik yang tersayang...

aku nengok kan, sejak kakak bersekolah di taska yang baru ni, banyak perubahan yang leh aku lihat...terutamanya bab menulis dan menyambung garisan putus² tu...oklah kan, satu perubahan yang baik kalu nak dibandingkan ngan taska lama yang asiklah dok nyanyi nak latih bebudak masuk AF...hahaha...

ni masa dia dok menulis time balik dari sekolah...bila perasan aku nak snap gambar, mulalah posing bagai...kata posing tu penting...hehehe...

eh salah ibu...kakak padam ye...

aku kena admit la...si kakak ni memang kidal...hurmm...tak pat ar nak lentur dia lagi suh tulis tangan kanan...camner tu???

dan...nilah hasil dari sambungan titik² putus semalam...aku pun teruja...sebab selama ni aku tak tau yang dia pandai tulis gitu...tahniah kakak...i'm proud with you...

hurmm...nampaknya keputusan aku menukarkan kakak dan adik ke taska yang lain adalah satu langkah yang bijak...banyak menda yang kakak pelajari di taska yang baru...hari² bila balik dari taska aku selalu akan bertanya pada dia, "ari ni kakak belajar apa???...banyak...ABC..123...sembahyang...dan macam² la...syukur, sekurangnya, di kala umur seawal 3 tahun ni, beliau sudah belajar asas² lam kehidupan...alhamdulillah...

notadijariku: puas ajar si adik baca ABC...yang dia reti sebut...dah...dah...pastu asiklah panggil ibu...abhi tak reti lagi..atenya...anak ibu kan...hahaha...

21 comments

Wednesday, May 12, 2010 11:47:00 AM

bagus2 kaka ni..cpt nau belajar.. ok la tu kan dari taska lama.. huhu so, kepada sesiap yg anak dah mnjgkau umor 3thn tu cpt2la cari taska yg ada pembelajaran macam ni ye bukan menyanyi je kojenye..huhu

lawokla diq ipan ni.

Wednesday, May 12, 2010 11:49:00 AM

.:fiza:.
wahhh tak tahan...siap ada pesanan penaja tu...
dik ipan memang gitu...dia kan penyeri dan penyakat si kakak...hahaha...

Wednesday, May 12, 2010 11:52:00 AM

wahh tahniah kakak..
best ye taska baru nih..
tu la sama kidal cam nasrul. hehe

Wednesday, May 12, 2010 11:54:00 AM

.:ayang:.
lor, nasrul pun kidal jugak ek???

Wednesday, May 12, 2010 12:04:00 PM

ermm..kidal pun x pe..org kata tgn kidal ni kretip ..jiwa seni...byk kelebihan ytgn kidal..mgkin jgk sbb tgn kanan dia agak luar biasa dr org lain...chiyoklah kakak..i love U...

Wednesday, May 12, 2010 12:07:00 PM

biarla dia kidal.. speacial tau orang kidal ni. bijak dan kreatif.. bukan semua budak di lahirkan kidal.. akak suka tengok budak kidal menulis, comel jer.. hehehe

Wednesday, May 12, 2010 12:16:00 PM

haah kidal jugak mamat tuh.. ni si adik pun nampak cam bakal kidal jugak.. sbb apa saje mula dgn kidal.. huhu

Wednesday, May 12, 2010 12:22:00 PM

berlipat lengan & kaki suar hehe asal beso sangat ek bajunye

ishk xsabar tgu damia g school plak

Wednesday, May 12, 2010 12:27:00 PM

.:are race:.
i love you tooo...hahaha...

.:kak mimi:.
si farhan pun kidal kan...samalah ngan si kakak ni...

Wednesday, May 12, 2010 12:39:00 PM

wah bagusnya...sonok kan tgk die belaja..alhamdulilah kak..

Wednesday, May 12, 2010 12:56:00 PM

wah dah ada buku...

Wednesday, May 12, 2010 12:56:00 PM

sejuk ati melihat anak2 makin cerdik..lebih2 lg bila dia dah tahu baca,nulis & sembahyang...

Wednesday, May 12, 2010 1:17:00 PM

agaknye ari rabu mmg dh diwartakan tuk wat hari sukan, ari koko atau koQ kot. kt cni pun ari rabu ari sukan, kt unibersiti ni pun ari rabu ari koQ, kt skolah aku pg td pun ari rabu ari koko. aneh.

daryn xleh pakai lg mane2 baju uniform. beso semenye. aku mmg x kuasa nk sarungkan baju beso2 kt anak aku. huhuh

Wednesday, May 12, 2010 1:30:00 PM

ade hikmah rupenye pindah dr taska tu.. banyak perubahan positipp.. kan ke elok gitu...

kakak tgn kidal.. otak die mesti hebat ilmu hisab a.k.a maths nnti.. not ilmu isap ok.. cik geli2 jgn wat spekulasi plak...hahahahhah..

Wednesday, May 12, 2010 2:14:00 PM

same weh ngn aku..tulis tgn kiri gak...msti akak ni besar jd bijak, cerdik, pandai dan sempurna..haha

Wednesday, May 12, 2010 2:20:00 PM

aku nak jawab yang sevunation dulu

atenya, ko nak cakap yang ko ni bijak kan...pandainya...hoh...

Wednesday, May 12, 2010 2:41:00 PM

alamak...mcm mana tau ni..kuat la naluri keibuan tu...ehehe

eh, x la..aku ckp psl kakak la..bkn aku lah..

Wednesday, May 12, 2010 2:47:00 PM

.:sevunation:.
sib baik ko cepat tersedar...harap2 gitulah weii...

Wednesday, May 12, 2010 3:38:00 PM

aceee wah kakak tuh..ngan baju senaman uniform lagi..ish tomey aih..tuh adik debok tuh gelak2 nyibuk ja kan..getu skit mai..geram aku tgk..heheh..tui kata jah izan.hg ingt dak dulu kita PBSM kt uitm lu pun hari rabu kan..

kidal pun ok...kata orng budak guna tgn kidal nih jika diasah dari kecik akan bijakkkk nnti..

kakak b good girl..

Wednesday, May 12, 2010 10:54:00 PM

tahniah buat kakak... bagusler tue ada perubahan..

Thursday, May 13, 2010 12:28:00 AM

tahniah kakak, dah pandai menulis yea skrg..alhamdullilah...

Post a Comment