Tuesday, May 25, 2010

.:Gula Owhh Gula:.

hurmm...aku rasa isu gula ni satu isu yang agak meruncing skang ni...sana sini citer pasal gula...eh aku pun ada gak citer sal gula ni tau...jap buh gambar dulu...(tengs tu yahoo image)
ok berbalik pasal isu gula ni...rasa aku dah lama aku tak minum air manis kat umah...apa pun tak de...nak wat nescafe o gula takde...wat nescafe takde o plak susu tin takde...susu bebudak tu adalah...aiyayaya...takut tak leh nak telan jek nanti...hehehe...so, ari sabtu lepas aku kerahkan gak la beli gula walaupun sebungkus..nasib hubby baik...tapi ada lak kejadian yang tak diingini telah berlaku...

alkisahnya begini...balik dari kedai setelah membeli sebungkus gula tu kan, hubby tinggal la gula tersebut lam raga moto dan dia ke surau kejap...pastu balik dari surau, dia nengok bungkusan gula tadi ilang..timbul rasa heran la kan...lantas dia kol aku bertanyakan hal ni...aku yang tak tau menahu jawab tak tahu jelah...yang anehnya skang...gula pun ada orang copet...mungkin si pencopet tu dahaga air yang bergula kut...dah lama dia riki² gula kat kedai tapi kehabisan stok...so rezeki ada depan mata, tu yang dia copet tanpa segan tu...alahaii...so tak jadi rezeki kamilah ari tu...kena cari kat kedai lain la pulak...hurmm...tak pat minum air manis lagi ari tu...tak pelah, kurangnya dapat elakkan kencing manis untuk seminggu dua ni kan...hehehe...

ha korang lak camner???ada yang main sorok2 ngan gula ker...susah tul takde gula skang ek...tetambah cuti sekolah nak start dah...pastu time cuti sekolah ni lah ramai yang nak kawin...bistu camno nak buat kenduri kalu takde gula ni...ke nak tukar trend sikit...jamu meke2 yang datang bertandang ngan air masak jek...itu leh dibincangkan lagi...tapi lam masakan gulai kawah seme takkan tak buh perisa kut...kurangnya mesti ada gula sikit kan...aiyayaya...selamat aku dah kawin lama...hahaha...

notadijariku: 12 jun ni adik aku si kakcik nak bertunang...hurmm...tak tau lah bekalan gula cukup ke idak...aiyayaya...kalu tak cukup kita jamu air masak jelah kakcik oiii kat rombongan meminang tu...hahaha...

13 comments

Tuesday, May 25, 2010 8:04:00 AM

hahaha... len kali ikut la cam org lain... sorok gula!... kan dah ilang...

Tuesday, May 25, 2010 8:08:00 AM

uuiissh gula pun org men copet gitu2 jer..ish2x..benda makan pun berani2 curik eh, nak masuk perut tu..huhu..

*herm, lama tak beli gula sbb selalu beli sampai 2,3 pax, sejak isu gula takde ni, lum beli lagi..^_^

*susah gak tuk org2 yg nk wat kenduri ni ye, takkan air masak je kot..dh la musim panas2 ni..

Tuesday, May 25, 2010 8:16:00 AM

kak cik da nk tunang...cepatnyee..

p/s kalo air tawar ok lagi..tp kalo makanan tawar..uhhh..x selera lah..makan coklat tawar? makan aiskrim pahit?? arghhh...x leh trima akal

Tuesday, May 25, 2010 8:17:00 AM

kuat jugak ko minum air manis
gula kat umah aku bertahan 2 bulan kot 1kg,

ko mmg rajin buat air manis letak dlm peti mcm kat umah aku aritu kan...?

Tuesday, May 25, 2010 8:18:00 AM

.:ejaMaria:.
owhhh akak la yang selalu main sorok2 gula ni...repot kang...

.:mamalieyna:.
zaman skang macam2 la eina...orang dah terdesak kan...apa de hal...dah ada depan mata amik jek...
tapi tulah, jamu air batu kosong jelah kat para jemputan...hehehe...

.:sevunation:.
cehh...cam ko kenal jek adik aku yang mana satu ni ek...
tulah tu weii...makanan kalu tak cukup perisa, tekak leh rejek tanpa segan weii..

Tuesday, May 25, 2010 8:23:00 AM

maiii aihhh!!

sempat lagi tu copet2..

haishhhhhh!!

Tuesday, May 25, 2010 8:27:00 AM

.:asha:.
takdelah kuat mana pung..sesekali en hubby tu mau minum milo ke, nescafe ke...aku layn jugak la...tapi air sirap mesti ada ok...:p

.:ena:.
owhh...kamulah yang mencopet ek...hahaha...

Tuesday, May 25, 2010 8:50:00 AM

x pe lah..kalu dia mencuri benda makan untuk dia mkan kita halalkan, niat lah sedekah...dpt pahala..takutnya kalu bebudak yang amik..wat main tabur2 jek...itu den x tok leh trima lah...

Tuesday, May 25, 2010 9:10:00 AM

kat penang xde rebut gula... sbb ramai cina.. derang minum teh cina.. mane boh gula.... kalo bnda idung comey tu, mungkin dieorg rebut... hahahahaha...(icon muke hijau)

Tuesday, May 25, 2010 9:12:00 AM

terdesak sgt owg tu..gula pon nk rembat...halalkan je...

Tuesday, May 25, 2010 9:26:00 AM

.:are race:.
tulah tu...kita halalkan jelah...

.:anna:.
ye ke, kalu gitu balik penang nanti leh ar borong gula bebanyak...

.:fieza79:.
memang dah halalkan pung...sib baik sebungkus gula..kalu sebijik motor kena fikir balik nak halalkan ke idak...

Tuesday, May 25, 2010 9:26:00 AM

heheh ape la malang gula ko tuh.

aku pun pelik la, padahal tanam tebu kt negara sendiri. tp gula still la tak cukup. aneh.

gula kt umah aku last2 expired sendiri je. dlu hubby aku minum air sirap sehari 1 jug, tetiap ari aku wat letak lam peti (dulu = bertaun yg lepas). skang ni aku dh tak buat, dia pun tak mintak. selamat. bahaya gak minum air manis bebanyak sgt ni. dia pun penah ckp aku nk bunuh dia. hahaha. dh aku buat je, sape suh dia minum.

skang gula memang tak pakai dh kt umah tu, dlu time rajin memasak, rajin gak letak gula dlm masakan. skang tiada lagi

Tuesday, May 25, 2010 9:30:00 AM

.:noj:.
erkkk hubby sekarng???tak paham sungguh ni...

Post a Comment