Tuesday, May 4, 2010

Mesti Baca...Penting!!!

salam...selamat petang...wah petang² begini dah macam lemau kan...jap² lagi nak balik dah...so pe kata petang² gini kita rehatkan minda kita dengan menjawab teka teki, teka tekuk dibawah...

1. Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan?

2. Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

3. Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah itu?

ha, try ar jawab...saya kan wat moderate komen...so saya akan publishkan jawapan meke itu jam 6 petang ini...ada berani nak cuba...meh la cuba...saper yang berjaya jawab paling awal dan tepat...saya kasik ni...

ole-oleh dari australia...kebetulan saya ada banyak koleksi yang sama...eh eh...takmo???takpe, saya kasik bagi meke² yang mau jek...

.:SELAMAT MENCUBA:.

18 comments

Tuesday, May 04, 2010 1:11:00 PM

Hai akak.. 1st tyme datang sini nie..cam nak jawab teka teki tue. tapi aduhh.. puas pikir.. satu jawapan pown xdpt.. hahaha..

Tuesday, May 04, 2010 1:17:00 PM

@SyaNa_saN
hai syana...meh sini meh...asahkan minda...pikir pikir...hehehe

Tuesday, May 04, 2010 1:22:00 PM

1.telur
2. penguin
3. gelaran dato'....

Tuesday, May 04, 2010 1:25:00 PM

gelaran dato tu sbb bile suami dapat dato', bini dapat datin.. TAPI kalo bini yg dapat dato' suami x dapat ape.. ahahahhaaaa...

Tuesday, May 04, 2010 1:27:00 PM

1. oohh mungkinkah cecair itu bole menjadikan manusia juga??

2. hurmm... konfius disitu.. burung 'pipit' kah??

3. perut mak buyung..

ehehe sekian..

Tuesday, May 04, 2010 1:55:00 PM

1. cecair ajaib?asid folik?asid nitrik?airmani?ahaha.betindakbalas dgn haba

2. burongan??mana de burung leh duduk..tipu2..

3.nafkah berupa wang/mata sepencarian?? hak suami adalah utk isteri tp bg isteri, ia adalah kepunyaan nya sendiri


yeaaa...btol kan?? nk bg alamat ke mcm mana ni?ke nk kene dtg amik sndiri??

Tuesday, May 04, 2010 2:10:00 PM

aku nak keychain ostrolia ko tu..

1) cecair nitrogen
2) burung penguin
3) darjah kebesaran dato'/datuk

Tuesday, May 04, 2010 2:15:00 PM

serius..aku taknak pikir izan..aku sakit kepala nnti..aku kan mengalami situasi pop yeh2 skang nih..bagi chance kt cendiakawan cam missgeli atau noj rawk la jwp...hehehe..

Tuesday, May 04, 2010 2:24:00 PM

mak aii..susahnyer teka teki teka tekuk akak ne..nk kene pk neh

Tuesday, May 04, 2010 2:27:00 PM

2. penguin

Tuesday, May 04, 2010 2:29:00 PM

salam,
ala.... nak kena jawab ke?
baca dah lah...
nak tunggu jawapan petang nih
hehehehe

Tuesday, May 04, 2010 2:34:00 PM

nak cuba...

1) telur

2) penguin

3) gelaran Dato'

Tuesday, May 04, 2010 2:45:00 PM

hahahaha,sesungguhnya aku xdpt jwb

Tuesday, May 04, 2010 3:01:00 PM

ok puan izan..biar patik jawab.

soalan 1.
Telur

Soalan 2.
Penguin

Soalan 3.
Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama

betul kan...hehe

Tuesday, May 04, 2010 3:03:00 PM

puan izan

nak jawab ni

1. telur
2. Penguin
3. Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama

hadiah bagi kat asha ye...

Anonymous
Tuesday, May 04, 2010 3:07:00 PM

zan aku nak jawab (suhaila suid)
soalan 1 : susu getah
soalan 2 : penguin
soalan 3 : gelaran datok

hahahhaa..betoi dak??

Tuesday, May 04, 2010 4:27:00 PM

memang jawapan x kena publish erk.. naper x der pun jawapan kuar kat sini...

Tuesday, May 04, 2010 5:32:00 PM

akak..da time ni..bile nk reveal jwpn..
x sabar nk tau jwpn blkg bg soalan peringkat pengajian tinggi awam ni...

Post a Comment