Tuesday, May 18, 2010

.:Rahsia Tapak Tangan:.

Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan Kita… Walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja Dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya..
Cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang Dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… Setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. And of course la bentuknya juga berbeza-beza.. Ada yang kurang jelas, putus-putus Dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. Jangan tersalah tilik, sudah la!

1. Garis Kehidupan
Garis bertanda nombor 1 ini adalah berkaitan dengan kehidupan kamu. Semakin IA panjang Dan terang garisnya, semakin baik maksudnya. Dikatakan seseorang itu akan panjang jangka hayatnya jika mempunyai garis yang sedemikian lebih-lebih lagi jika garisnya mencecah hingga ke penghujung.

2. Garis kecergasan
Garis bertanda nombor 2 ini pula bersangkutan dengan tahap pemikiran Dan keupayaan kamu untuk berjaya ke peringkat tinggi. Misalnya seorang pelajar, jika IA jelas, terang Dan lurus, IA memperlihatkan bahawa kamu seorang yang bekerja keras untuk berjaya dalam pelajaran Dan kamu berupaya untuk belajar dengan lebih gigih.. Bagi kamu, setiap kejayaan perlu disertakan dengan usaha yang gigih. Tidak hairanlah orang yang mempunyai garis ini mampu menjejakkan kaki ke me nara gading tanpa sebarang masalah.

3. Garis hati/cinta
Garisan ini melambangkan perasaan Dan percintaan kamu. Sekiranya kamu mempunyai satu garis yang panjang Dan lurus, IA menunjukkan bahawa kamu setia dalam percintaan Dan mungkin hanya mengalami satu episod cinta saja. Manakala sekiranya garis itu putus-putus Dan terdapat cabang-cabang lain, ini menunjukkan kamu mungkin mempunyai beberapa pengalaman gagal dalam bercinta sebelum menemui cinta yang sejati. Malah jangan terkejut, Ada di antara kamu yang mempunyai garis putus-putus ini ‘ curang’ Dan menjalinkan hubungan cinta dengan lebih daripada seorang gadis/jejaka dalam masa yang sama!

4. Garis kejayaan
Cuba kamu perhatikan garis yang bertanda nombor 4 ini. Adakah IA terdiri daripada satu garis sahaja? Kadangkala terdapat sesetengah orang yang mempyai dua atau lebih garisan ini. Dikatakan mereka ini bakal memperolehi kejayaan cemerlang dalam dua kerjaya atau apa juga yang diceburi oleh mereka nanti, mengikut garis yang terpamer di telapak tangan kamu itu.

5. Garis matahari ( Sun line)
Bukan semua orang yang mempunyai garis ini yang kelihatan dengan begitu jelas Dan nyata. Sekiranya kamu mempunyai garisan sedemikian, IA menunjukkan kamu akan menjadi kaya Dan terkenal dalam kehidupan kamu. Sebab itulah, Ada orang yang mampu meraih kejayaan dalam dua bidang yang dilakukan dalam masa yang sama. Ini kerana sudah tersurat bahawa mereka ini mudah mendapat kejayaan.

6. Garis kesihatan
Sama seperti garis kehidupan, sebaik garisan adalah yang kelihatan jelas, lurus Dan tidak putus-putus. Sekiranya garis ini putus-putus, ini menunjukkan tahap kesihatan kamu tidak begitu baik. Begitu juga sebaliknya.

7. Garis perkahwinan
Sekiranya garisan itu membentuk bulatan menghala ke arah kanan hingga ke tapak tangan, kamu diramalkan bakal mempunyai sebuah perkahwinan yang kekal Dan bahagia selama-lamanya. Perkahwinan wujud hanya sekali saja dalam hidup kamu. Tiada lagi yang kedua Dan seterusnya…

8. Garis bilangan anak
Setiap orang pasti ingin atau menyimpan hasrat untuk memiliki cahaya Mata sendiri bila tiba masanya nanti. Berapa orang anakkah yang kamu inginkan? Tidakkah kamu perlu mengetahuinya? Apa yang perlu kamu lakukan ialah dengan mengira berapa banyak garisan halus Dan pendek yang kamu miliki Dan IA sebenarnya mewakili jumlah bakal anak kamu nanti. Misalnya kamu mendapat terdapat empat garisan Dan ini bermakna jumlah anak kamu nanti ialah empat orang.

9. Garis perjalanan
Adakah kamu ini seorang yang sukakan sesuatu kehidupan yang mencabar, suka merantau atau melawat tempat-tempat asing? Sudah tentunya kamu ini mempunyai garisan perjalanan yang cukup jelas Dan terang, seperti yang dinyatakan pada garisan bernombor 9. Tidak hairanlah sekiranya kamu ini juga suka hidup berpindah-randah Dan mudah bosan dengan sesuatu tempat.

10. Garis kewangan
Setiap orang semestinya mengimpikan kehidupan yang sempurna Dan bahagia. Tentu sekali IA mudah dicapai jika mempunyai kewangan yang kukuh. Bagi kamu yang memiliki garisan bernombor 10 ini dengan jelas Dan terang, dikatakan kamu mampu memperolehi Wang yang banyak melalui pekerjaan yang kamu lakukan itu.

11. Garis pergelangan tangan
Cuba kamu perhatikan pada pergelangan tangan kamu di sebelah dalamnya. Terdapat garis-garis seolah-olah gelang kan ? Diramalkan, setiap garis membentuk gelang itu mewakili 25 tahun jangka hayat kamu. Kira saja berapa gelang yan gkamu Ada Dan ramalkan jumlah hayat kamu sendiri! Tapi awas! Jangan terlalu percaya sangat…. Ajal Dan maut di tangan Tuhan kan ?

Bila jari kamu dirapatkan….

Apa yang kamu lihat bila merapatkan kesemua jari kamu itu di antara satu sama lain? Adakah semuanya rapat-rapat? Kemudian Cuba kau perhatikan di antara jari kelengkeng Dan jari manis kamu sewaktu kamu rapatkan keduanya. Cuba dekatkan jari kamu itu dengan Mata kamu Dan tengok sama kamu boleh lihat Ada sebarang ‘gap’ di antaranya… Sekiranya kamu dapat melihat cahaya di antara keduanya… Bermaksud IA tidak rapat Dan renggang… Maknanya kamu ini seorang yang cukup pemurah. Malah kadangkala kamu juga terlalu boros dalam berbelanja. Walau bagaimanapun kamu ini bukan seorang yang kedekut! Sebaliknya sekiranya tiada ruangan di antara kedua jari itu bile dirapatkan, ini bermakna kamu ini kedekut orangnya Dan pentingkan diri sendiri! Betul ke? hehehee…kalau terkene jangan la mareee..

Sememangnya terlalu banyak rahsia yang tersemadi pada tangan kita…. walaubagaimana pun ini cuma ramalan saja dan jangan telalu fanatik sangat untuk mempercayainya.. cuba perhatikan setiap garisan pada tapak tangan korang dan bandingkan dengan garisan yang dinomborkan seperti di atas… setiap garisan mempunyai maksud yang tertentu. Tapi jangan la panik, bukan semua garis yang dinyatakan itu terdapat pada tapak tangan korang.. and of course la bentuknya juga berbeza-beza.. ada yang kurang jelas, putus-putus dan sebagainya. So selamat ‘menilik’.. jangan tersalah tilik, sudah la!

*     *     *     *     *     *

so dah bis menilik tangan memasing???hehehe...yang bebenonya, aku nak citer pasal menda ni ha...pasal garisan tangan si kakak ni ha...kakak lagi kan???korang nengok jelah gambar di bawah ni...

memula ko nengok tangan kanan si kakak ni...jelas kan garisan dia...kata orang tua² bagi meke yang punya garisan tangan gini...kalu orang tu kena penampar dia...sakittt sangat...tak caya???try la...pedih wooo...kan abhi kan...tu baru kecik...beso sok tak tau ar gimana...kalu kakak ni tutup jari dia ni...nampak jelas garisan tu...straight jek...

ok...ni plak garisan di tangan kanan aku...nampak tak perbezaannya???

ok...ni tangan kiri si kakak plak...

sama jek garisan tangan kiri dia ngan tangan kiri aku ni kan...a-la-mak...kantoilah gini...korang dah tau la, tangan aku ada garisan no baper...hahaha...

kan kalu di tambah 81 di tangan kiri dan 18 ditangan kanan jumlahnya mesti 99 kan...kalu kes kakak ni camner...tak cukup ar 99...hehehe...ada sesapa yang lebih arif tentang ni tak???

notadijariku: rasanya si fina kawan kita tu pun garisan tangan dia cam si kakak ni...tak gitu fina???

14 comments

Tuesday, May 18, 2010 2:48:00 PM

kak izan, aku blom habis baca... sbb nak tgk tgn jap.. dlm mase same, nak kumeng gakkkk...

jap ye.. dok telek tgn.. nak panggil sume bdk2 ai ni tgk tgn memasing gak... hahahah...(habis x wat keje)

Tuesday, May 18, 2010 2:52:00 PM

.:anna:.
hahaha...telek jangan tak telek...dah petagn ni weii...tak yah ar wat keje...:p

Tuesday, May 18, 2010 3:09:00 PM

hahha gud info..lepas ni nak tgk satu2 garisan kat tgn ni... hihi

Tuesday, May 18, 2010 3:09:00 PM

ai punye garisan 1 2 3. malas dh nk baca lelain. panjang sgt. tak sesuai nk baca pepetang ginih

Tuesday, May 18, 2010 3:29:00 PM

tapak tangan kanan kita sma la..^___^

Tuesday, May 18, 2010 4:04:00 PM

penat aku nak tengok hahaha

Tuesday, May 18, 2010 4:10:00 PM

huh..penat menilik 1 per satu..ekeke..best gak ilmu ni, hehe..suka2 jer..apa salahnya kan.. =P

Tuesday, May 18, 2010 4:14:00 PM

ko ni lawak la... ade-ade je lah.. aku baca artikel ni kuat2 skalik kengkawan opis aku sume join belek-belek tangan.. hahahahahahha

Tuesday, May 18, 2010 4:19:00 PM

dulu2 kan makcik aku ad abelaja tgk garis2 ni dia tengok muke asben kita ensom ke tak, asben kita tinggi dari kita ke rendah ke, berapa umor ko kawen heheh banyak yg kebetulan tp xleh caya sgt la

Tuesday, May 18, 2010 4:22:00 PM

yg bawah2 lepas no. 5 tak nampak dan clear ar...terutama anak tu..

lagi satuyg aku tau kan..tapak tgn mcm ko tu kan..dia tak cantum 2 + 3...so org ni berdikari..tangan baby sama la tgn ko tu..leh berdikaari....

masa kecik ni aku nampak baby nak pakai baju sendiri tanak aku bantu...tapi si abg nye tidak..mean nampak dia leh berdikari

Tuesday, May 18, 2010 4:30:00 PM

hahahaha... kakak bole geng ngan Mama Maria... geng lempang orang... hehehe... Mama Maria punye tangan lagi la kiri kanan ade garis sambung... mcm mana nak kira?

Tuesday, May 18, 2010 5:00:00 PM

beria duk belek tapak tgn siti ni ha..hehehe

Tuesday, May 18, 2010 10:47:00 PM

wah...mari menelek tangan :-)

Wednesday, May 19, 2010 11:36:00 AM

hehehehe ermm aku.. rahsia tapak tangan ni adalah rahsia.. keh keh keh yg pasti tangan aku halus n lembut. ;P

Post a Comment