Thursday, May 6, 2010

Raya Lambat Lagi...Bulan 9 Tahun Ni Kan???

hurmm...tetiba citer sal raya...apa kes kan..pose pun lum lagi...ahhh dulik ar...nak gak citer sal raya...hurmm raya ni turn balik penang la...sebab 2 tahun turut² aku konker turn balik pahang...tapi takpelah, balik penang pun ok gak...kenalah consider kan...sian kat hubby...mesti dia rindu kat kampung halaman...leh ar ziarahi pusara mak dan pak mertua...kan abang kan...hurmm...sebut sal pak ngan mak mertua ni...speechless aku ni tau...kalu orang lain ada citer suka dan duka sal keluarga mentua...aku lak nan ado...dah nasib aku kawin ngan anak yatim piatu kan...dan aku plak anak yatim...hanya punya mak aku jek..hah...stop disitu..sambung balik sal balik raya ni...hehehe...

so dah sepakat awal² la raya ni turn balik penang...pastu aku adalah wat proposal kat hubby yang otw balik putrajaya nanti pe kata singgah kat kameron ke..aler dah satu jalan kan...tu pun masih lam perancangan...kalu ada bajet, pasti tersinggah jua...dan selalunya kalu balik raya sana, sure tak lepas kunjungan kami ke rumah kawan² di sebelah sana...terutama umah si pijot kat permatang limau tu...suka p umah dia...padi menghijau jek...sejuk mata memandang...tapi kan yang tak behnya cuma satu...hubby aku tu kalu balik raya kat kampung dia mudah sangat ilang ingatan...ye ar, seme umah dia nak p beraya...selagi tak bau busuk macham, selagi ketiak tak hangit selagi tulah dia p beraya..sampaikan anak² ngamuk dan si ibu naik hantu barulah pulang ke pangkal jalan...hoh...mencik tul...

so dah raya puasa turn balik penang, surelah raya haji balik pahang kan..suka balik pahang sebab seme adik badik dapat berkumpul...ye ar, lam adik badik, aku sorang jek yang kawin ngan orang paling jauh...kaklong suami dia orang jengka 9...suami kak ngah plak orang jengka 2...adik pompuan bongsu tu plak suami dia orang jerantut...ni adik aku si kakcik ni bakal bertunang ngan orang jengka 7...wahh...tinggal adik bongsu si bujang nan sorang tulah...tak taulah jodoh dia nanti ngan orang mana...hehehe...

klah, panjang lebar aku mengomel ni...ekseli bosan melanda diri aku ni...bos tarak...kawan tarak...arhhhh laponya....

notadijariku: korang plak raya kat mana tahun ni???dah ada perancangan ke???

20 comments

Thursday, May 06, 2010 12:26:00 PM

weh... puase ganti dah selesai?

Thursday, May 06, 2010 12:33:00 PM

raye? bln dpn ke bln 9 ni? ceh.
insyaAllah raye taun ni kami beraya ke .... tengtengteng. ke kampung ayah aku di sarawak. tiket pn dh dibeli. :). last raye kt sane taun 2001 rasenye. bkn main lama x beraya disane weh. huhuh

Thursday, May 06, 2010 12:35:00 PM

raya tahun ni umah aku..seminggu awal aku lepak umah pekan..

Thursday, May 06, 2010 12:36:00 PM

@ejaMaria
erkk...speechless..

Thursday, May 06, 2010 12:36:00 PM

@..nOj..
wah beh tu weii...leh ar kirim ole2 dari sarawak ek...kim salam kat seme...lalala...

Thursday, May 06, 2010 12:37:00 PM

@*Miss Geli^
wah beh tu...so tak raya kat bando la ek tahun ni...sure yaya dapat banyakkkk duit raya taun ni...

Thursday, May 06, 2010 12:42:00 PM

aku raya kat uma parents aku..uma tu skrg aku tingal besame mereka..uma tu ada kat selatan semenanjung mesia..tp uma tu x berantu..tu yg aku x nak raya uma org lain tu..

Thursday, May 06, 2010 12:56:00 PM

thun ni kelate... dah 2thn kedah.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Thursday, May 06, 2010 1:27:00 PM

@sevunation
jemputlah raya umah aku kat penang tu...hohoh

Thursday, May 06, 2010 1:27:00 PM

@MrS. F!zA@Mama Darwisy
tentu rasa cam liat je kan nak balik kampung si suami...hahaha

Thursday, May 06, 2010 1:51:00 PM

bagusnya izan dah merancang awal yer..siti tahun ni turn rumah mertua..tiap2 tahun gilir2

Thursday, May 06, 2010 2:04:00 PM

i beraya kat UK thn ni...sedihnya tak dpt beraya dgn famili kat msia...thn 2011 lah balik msia insya Allah

Thursday, May 06, 2010 2:09:00 PM

@mama zharfan
aler siannya dia...takpe takpe...tahun depan balas dendam ek...raya puas2 kat sini...

Thursday, May 06, 2010 2:24:00 PM

he3,smlm aku dh mark kalender cuti raye =)

Thursday, May 06, 2010 3:13:00 PM

aku raya kt kedah la izan...tang mana lagi..pi mai pi mai tang tuh..
mmg permai kg aku izan..sawah padi saujana mata memandang ..leh nmpak gunung jerai...sungai mengalir dengan pepohon teratai yg merah di waktu pagi..sejuk dn dingin rasanya..dtglah lagi..

Thursday, May 06, 2010 4:18:00 PM

raya tahun ni kt kedah! yeaa2x..kg halamanku! hehe..

Thursday, May 06, 2010 8:35:00 PM

Adehh..awalnya pk pasal raya..hehehe

Thursday, May 06, 2010 9:38:00 PM

taun ni aku turn raya kat kedah...uwaaaa:((

Thursday, May 06, 2010 10:20:00 PM

tahun ni turn umah aku ... so kami akan beraya di ipoh dulu...then baru balik t`ganu...tetap balik umah mentua...ttg tema raya plakss dok bincang2 lagi..dah g survey/. tp takdop kata putus lagi..hahhahahahhaha...tp ai cam berkenan kaler biru jea...camner ek papa aqil..

Thursday, May 06, 2010 10:47:00 PM

heheh..

ena raye kat KL tahun nie.. InsyaAllah.. raye ke 3 or ke 4 balik umah mak ena kat Trg pulak.. tak pe la lewat sikit.. janji balik kan!.. memg tahun nie turn belah my hubby.. so kene adil la kan!.. tapi kelengkapan raye lom buat apap2 lagikkk..

Post a Comment