Wednesday, June 9, 2010

.:Bila Aku Nak P Sana Ni...Tapi Aku Nak P Korea La...Hahaha:.

eh mud berblog dah datang sikit demi sikit...ekseli dua tiga menjak ni mang rasa lemau sangat...nak menaip pun malas...ni aku cuba² tu jadi rajin sementara menunggu video abis loading...tulah keje aku kan...ada yang bertanya mana pergi mood berblog aku...tu wanie yang tanya tu...walhal dia yang curik...tak ngaku la plak...ampeh dot com tul hang ni wanie...hehehe...

ok...ok...semalam dalam pada aku takde mud tu, aku layan secara skip² ar fesbuk tu...borak kat status kakgah aku...sekali adalah masuk anak sepupu aku tu...dia anak kepada sepupu aku...so aku ni pangkat mak sedara dialah...mokde...(makde) tu gelaran aku...hehehe...bila nengok gambar² dia kat fesbuk...tak sangka dah besar anak sepupu aku ni...(walhal ada yang lagi besar...tua dari aku lagi...dah ada anak pun...) tapi cite sal anak sepupu aku nan sorang ni nama dia syahrul adli...aku panggil dia abang chah...even aku ni mak sedara pupu papat dia...hehehe...ginilah senang citer...nenek dia sebelah mak adalah adik badik bapak aku...kiranya mak dia tu anak sedara bapak aku...dan sememangnya kami sepupu la kan...cucu cicit che daud bin samad tu...hahaha...

ekseli abang chah ni sedang belajo kat jepun..dalam jurusan apa aku memang tak tau...eh bukan tak amik tau...tapi mang tak tau pun...hahaha...seingat aku, masa lepas spm, masa aku lepak kat umah dia...berhingus lagi budak ni...tapi bijak...dapat masuk sekolah bistari bagai...suka melukis...dan macam² lagi ar...takmo puji lelebih, kang achah perasan lak...hehehe...

so semalam sempat la minta no pon dia...selama ni lupa nak minta...walhal selama ni aku selalu gak ar main sms ngan ida yang berada di jepun tu...sms jelah kan...nak kol, melambung lak bil pascabayar aku tu...hehehe...so try la sms seme...hehehe...dulu aku ni cam naif sangat...tak tau pun kita leh sms ngan orang yang kat luar negara kalu kita save no pon dia dengan kod yang betul...naif tul aku ni kan...tapi tak per, skagn aku dah sedikit bijak aku pun leh ar sms gan achah ni...walaupun jauh di perantauan kan...aku ni tah bila nak sampai ke jepun tu...ishh korea la...bos aku dah dua tiga kali p sana...kalulah bos aku ada poket doraemon, nak gak aku nyuruk2 dalam poket doraemon dia tu..bawak sekali satu famili...tapi nonsense la kan seme tu...haiihh...

eh panjang lak aku bebel ari ni...mud dah datang kah???agaknyalah kut...eh meh la layan gambar abang chah kat jepun tu...bikin mokde jeles jek tau...



klah, tu jek citer aku pagi ni...nengok lah, kalu mud berblog dah pulih sepenuhnya, banyak la entry akan masuk ari ni...hehehe...

16 comments

Wednesday, June 09, 2010 10:55:00 AM

pulau jeju jom kakkkk... behhh nyeeee..

Wednesday, June 09, 2010 10:55:00 AM

rr mmg la sape2 yg dok jepun tu muke akan jd cam jepun2 sikit2.. ermm cam abg ipar aku (abg kpd hubby aku) hoho baru 6bulan dok sana, balik sini aiihhh putih la pulopss.. ermm sll kena salji kot??

Wednesday, June 09, 2010 11:03:00 AM

.:ayang:.
apa yang ko cuba katakan ni...ke ko nak kata derang seme cam jepun dah...hehehe

.:anna:.
aiyayaya...camner ko tau akak nak p pulau tu...haihhh..giler cantik kan...

Wednesday, June 09, 2010 12:19:00 PM

abg chah tu sape? (nmpk sgt tak baca) hahaha

Wednesday, June 09, 2010 1:39:00 PM

mood dh mari nmpk..pnjang nye cite...
psl kod nak sms luar negri ni haper lg lngsung taktau...

best nye dpt dok jepun..sape tu td... btuah ye leh berada kat jepun...blaja ke hape?

Wednesday, June 09, 2010 1:59:00 PM

aku kan penah g jepun...
tp dalam mimpi jek hahaha
amrul dulu2 kan asal dia nk tido dia ckp
ok la sayan nk g jepon dulu hahah rindu plak aku ngan ayat dia mcm tu

Wednesday, June 09, 2010 2:54:00 PM

oo kalau duk sana muka jdi cam org sana eh

takleh jd ni mintak tukar sana setahun ar
hhahhhaha

gigih nak putih

wakakak

Wednesday, June 09, 2010 3:06:00 PM

tuler.. abg chah ko tu dh muke cam jepun dahh.. hohohoho

Wednesday, June 09, 2010 3:08:00 PM

ohh tambah lagi.. kot ko pegi harus muke ko yg dah cam cino cino tuhh leh berubah jd cam jopun jopun.. ehh ko nk p korea kan.. hohoho kire muke ko nnt lebih kekoreaan la.. hehe

pepun comey la abg chah ko tuh... lalalala

Wednesday, June 09, 2010 3:16:00 PM

.:fieza:.
hang tanya soklan gini, sure hang tak baca tu...KANTOI...HEHEHE...

Wednesday, June 09, 2010 3:49:00 PM

haih..udah mcm pelakon korea la pulak tgk orgnye hah..hehe,pdhal stadi kt jepun ye

Wednesday, June 09, 2010 3:52:00 PM

.:zetty:.
melayu tulen tu...hehehe

Wednesday, June 09, 2010 4:37:00 PM

mcm mana pertalian tu td?x paham la..abg chah ngn ko pertalian die??????

Wednesday, June 09, 2010 6:38:00 PM

.:sevunation:.
aiyayaya...ko ni...tu pun nak pening...gini...mak abang chah tu sepupu aku...nenek abang chah tu ngan bapak aku adik beradik...so aku ngan abang chah tu adalah mak sepupu dan anak sepupu...ko paham ke tak ni???tak paham takpelah...:p

Wednesday, June 09, 2010 6:42:00 PM

.:nOj:.
lor, ko ni...kan aku dah kata abang chah tu anak ikan aku...bleh???

.:ayang:.
ciskek ko ni...kang ada lee min ho terpikat kat aku lak kang...segan ar gini...hehehe...tapi sebelum aku tertutup mata ni, aku angankan nak p korea la...jejalan ke pulau jeju...bleh???

hehehe...comelkan dia..sesuai jadi anak ikan kan...hahha...sori abang chah...

.:nana:.
ciskek ar ko ni...ingatkan ko pernah p jepun...baru nak kirim salam kak ida tu...hehehe...

.:wanie:.
cehh...ko nak putih wat per...kulit sawo matang itam manis cam ko ar cung...putih2 jambu sangat la...hahaha...

Thursday, June 10, 2010 11:46:00 AM

hoho teringin gak nk p pulau jeju.. cehh.. penangan mertua aku la nih. rata2 dvd2 korea dia tu semua ada tunjuk itu pulau jeju..

Post a Comment