Thursday, June 17, 2010

.:Entry Biasa 1:.

hurmmm...abi ke abang???haiiihhh takkan aku nak panggil somi sendiri abi plak...somi bukan bapak aku...kan kan...heheh...tapi aku panggil en somi abang...depan anak kena panggil abi...bukan per, sejak kakak ni petah bercakap, banyak menda dia nak cakap...ritu adalah aku panggil, abang, bangun...kakak pun ikut...abang bangunlah...haihh...bukan abang la abi...tu ibu kata abang...ayorkkk...bis camner...takdenya aku nak panggil somi sama dengan panggilan yang anak panggil...hehehe...

sib baik la si kakak tak panggil aku sayang cam yang somi panggil...sure lagi haru...tu lum si adik yang dapat mulut...kalu idak mang haru la kan...depan anak kena kaber la panggil abi...belakang abang la...takkan aku panggil abi gak... :p dan aku bahasakan diri aku ni 'sayang'...bukan ibu kat somi aku tu...hehehe, cam tua lak kalu bahasakan ibu...haihhh aku isteri dialah...bukan ibu dia...tapi ibu pada anak² dia...

teringat perbualan biasa si kakak dan aku time amik dia dari taska...

aku: kakak, ari ni belajar apa???

kakak jawab: belajar rajin² bu...

aiyayaya...tul gak la dia jawab tu...tapi aku pusing lagi soklan...belajar abc, 123 tak...belajar...jawab kakak...belajar semayang dan banyakkkkkkk...ni kes malas jawab soklan yang sama tiap kali aku amik dari taska la ni...hehehe...ngelat tul...kalu tanya adik plak...jawapan dia sama jek walaupun soklan macam²...dahhh...nakkk...tu jek jawapan si adik...tunggulah tak lama lagi...

sekian...aku ngantuk ni dan bosan jugak...jom pekena float kat a&w jom...

15 comments

Thursday, June 17, 2010 11:32:00 AM

hahahaha sian abg dan sayang..nak wat gano anak cerdik la tu cpt pick up..hehe

Thursday, June 17, 2010 11:39:00 AM

asyraff kuar2 pintu taska terus dia ckp, mama, asyraff belajar ABC... sah dah tau apa soalan yg bakal ditanya ^^

Thursday, June 17, 2010 11:41:00 AM

.:fiza mak darwisy:.
haihh...apa sahaja nak wat kena sembunyi2...kang anak ikut...tu pojek banyak tergendala...hahaha...

.:lynn:.
dia dah tau dah soklan lazim yang akan ditanya...hahaha

Thursday, June 17, 2010 11:46:00 AM

aku lagi bahagia jika ko belanja aku a&w..heheh

Thursday, June 17, 2010 11:56:00 AM

ahahahhahahaaaa.... pandai nauuuu kakak oiiii..... jenuh la ko kak nak melayan...

wehh... behnye pekena float time2 ni...adesss

Thursday, June 17, 2010 11:58:00 AM

lor ingtkan aku ja kena...pia gitu la izan wey..kadng2 dia suka acah abah dier..panggiy abang ..abang gak...abah dier mmg marah2 (marah2 manja je) kata 'aih mana leh panggil abang.."
biasalah budak2 suka meniru kan.

Thursday, June 17, 2010 12:04:00 PM

ai panggil hasben i baby

abang

u

syg

daddy

eh semua lah. sengal pun ada gak kdg2

Thursday, June 17, 2010 12:06:00 PM

kahkahkah..sebab tu ler skang ni aku lekat jugak panggil suami aku papa kengkadang..bukan aper..penah jugak airol panggil somi aku bi..dier panggil bi, makan nasi..umi panggil tuh..kahkahkahkha..skang dier dah tau..bi untuk aku, papa untuk dier..tapi masalahnyer aku dah terbiasa panggil papa kat somi aku..uhukksss..sabo ajer lah..

Thursday, June 17, 2010 12:14:00 PM

ekekekek..umar lg best..selambe panggil 'apai' kt papa die..xpon kdg die smbg je papapai..panggil aku mamaeety..huh,budak2 skg

Thursday, June 17, 2010 12:36:00 PM

hehhe..

mcm anak2 ena juga lah tu.. heheh

Thursday, June 17, 2010 12:46:00 PM

belajar rajin2 ibu....sweetttttt tul jawapan dia tu...ehehehe

Thursday, June 17, 2010 1:57:00 PM

belajar rajen2 ibu..jwpan yg kelakar..tp tetap skali..!

mmg bdk2 cpt belaja yg pelik2 di pendengaran dorang...si kena ati 2 tu...

Thursday, June 17, 2010 2:52:00 PM

haha tergelak jawapan belajar rajin2 tu..

Thursday, June 17, 2010 3:37:00 PM

Bila Fahim dah dapat mulut nanti gua nak dia panggil gua Sir dan bini gua Mem...mantop!

Thursday, June 17, 2010 9:42:00 PM

belajar rajin2 bu...
best jwpn tu :)

Post a Comment