Thursday, June 3, 2010

.:Ibu...Kakak Nak Cutiii:.

Gambar Sekadar Hiasan...

hurmm...sejak budak dua orang tu dihantar kat taska baru, aku dah bangun agak lewat dah...takde dah nak bangun seawal pagi cam selalu...paling lewat pun jam 5:30 pagi jugak la...so pagi ni, aku bangun cam kebiasaan, sebab nak kemas apa yang patut...pastu gosok baju keje hubby...sedang aku asyik dok menggosok tu, tetiba terdengar suara tangisan...cehh...kakak dah terjaga...beria la dia nangis²...lam pada nangis² tu aku terdengar dia cakap gini...ibuu...nak cuti...kakak nak cuti...aiyayaya...apa kes lak pandai minta cuti ni...nak tergelak pun ada...pastu aku kejutkan hubby yang sedang tido tu...bitau kat hubby yang anak dia nak cuti...adoi la...kalu dia nak cuti, nak dok ngan saper kat umah tu...

pastu hubby yang masih terpisat² tadi terus tanya si kakak...kalu kakak nak cuti, mana borang cuti..dah isi ke belum...hehehe...sempat plak dia wat lawak disitu...aku diam jelah...malas nak tambahkan air mata si kakak tu...heran aku, ngapelah dia nak minta cuti lak...ari ni baru khamis...cuti aku tak banyak...ada pun nak reserved tuk raya sakan nanti...bis camner...nak tak nak kena lah pujuk dia bebaik punya pujuk...dah pujuk² tu barulah dia nak mandi...tapi nak ibu yang pakaikan baju kat dia...selalunya itu keje hubby...aku layankan jelah...amik hati katanya...

sampai kat taska tadi, kakak nangis jugak lah...tak tau la apa angin dia ari ni...selalunya ok jek...tah la....pastu lam pada nangis² tu sempat gak la salam ngan aku...kendian siap pesan suh aku jangan lupa amik dia petang karang dalam esak tangis yang masih bersisa...alahaii kakak...takkanlah ibu jadi pelupa nak amik anak sendiri..dah itu memang rutin harian ibu kan...lainlah ibu ilang ingatan atau dah tak waras...pepun to kakak, jangan sesedih ek...ibu anto ke taska suh kakak belajar sesuatu...rugi kalu ponteng taska tanpa sebab...kalu demam ke, sakit ke, lainlah citer kan...

skang pun ibu nengok banyak perkembangan kakak dalam sebulan lebih di taska baru tu...
@ kakak dah pandai baca niat solat zuhur dan asar...siap berjemaah lagi...tu pun tak berapa lancar lagi...takper...tu pun dah cukup bagus kan..
@ kakak pun dah leh baca surah al-fatihah walaupun masih lompat² lagi bacaannya...tu pun ibu dah syukur atas perkembangan kakak tu...
@ alif ba ta pun kakak dah semakin lancar...walaupun kakak skip terlupa huruf SA...hehehe...
@ doa sebelum tido yang ibu selalu ajar tu pun kakak dah leh baca sendiri...

so sebab itulah kakak kena p taska@sekolah....mana leh cuti sesuka suki hati jek kakak...tapi hari sabtu dan ahad memang cuti...kita p jejalan sekitar blok umah jelah ek...abhi takde ujung minggu ni...abhi ke sedim...kakak jangan sedih² tau...sayang kakak....

notadijariku: abhi...balik keje ni jom p tesco...susu Anmum kata dak anum tengah wat promotion tu...inilah masanya...hehehe...

14 comments

Thursday, June 03, 2010 11:18:00 AM

jom!! nak ikut! hehehehe

Thursday, June 03, 2010 11:20:00 AM

.:fiza mak darwisy:.
nak ikut p mana lak ni...kakak kan minta cuti tu...ishh...

Thursday, June 03, 2010 11:59:00 AM

hahaha cam pia la wey si kakak ni...sokmo tnya aku "mama esok cuti pat hari kan..sambil tunjuk jari 3..hehehhe..budak2 cam tuh la..tapi tak la keriau..ya la kak pia dh besaq..

wey hg suh haris iron baju sendiri...

pi sedim..kulim ka izan..

Thursday, June 03, 2010 12:29:00 PM

kakak..ibu nk g keje tu..nti nak raya ley cuti lama2 kn?hihi ;)

Thursday, June 03, 2010 12:38:00 PM

kakak tak puas lg jalan2 kot. ke still letih lg beria sgt berjalan aritu. hehehe. ade gak masa nk cuti kan. nk duk rumah rehat gaknye

Thursday, June 03, 2010 1:24:00 PM

hahaaa..
klaka laa kakak...
na wat cuti sndiri...
hehee bes jugax..

:))

Thursday, June 03, 2010 1:47:00 PM

Budak² biasa lar ada angin dia.. cuba tanya dia mimpi apa malam tadi.. hehehe

Thursday, June 03, 2010 2:14:00 PM

ala kesiannya weh :)

Thursday, June 03, 2010 2:20:00 PM

ehehh sweet kakak ni..

ckp dgn abhi..skrg mintak cuti tak pakai borang dah...guna hrmis..borang2 tu zaman abhi je..

nti aku cite..aku disiram pagi2 oleh anak aku ye...ehehhe

Thursday, June 03, 2010 3:04:00 PM

rr.. dah pandai yek.. sejuk ati perut ibu.. huhuhu
hehe kakak kna rajin g skolah.. xmo cuti2 taww..

Thursday, June 03, 2010 3:16:00 PM

kahkahkah..itulah pasal..ko yang ajar dier suka cuti..dah dier ikut..uhukkss...sabo ajer lah kakak ni...

Thursday, June 03, 2010 3:26:00 PM

alaa..cian kakak dah pndai mntk cuti,hehehe

Thursday, June 03, 2010 4:29:00 PM

Hehehehe...kakak nak cuti nak gi mana? Ptg nnt jgn lupa ajak ibu gi TESCO tau.

Thursday, June 03, 2010 6:44:00 PM

owhh..seorang suri rumah yg sgt bertanggung jawap nih..


huhuhu..


sis..
thanks sbb sudi join kempen blogger picisan menetang kekejaman israel..semoga Allah permudahkan urusan sis didunia dan akhirat..


amin..

Post a Comment