Tuesday, June 29, 2010

.:Korang Lak Gap Baper Lama:.

hurmm...ni aku nak lari sikit dari isu² semasa atau isu² mengarut aku hari² kan...aku nak citer sal majlis kawin...lately aku rasa musim mengawan kut...nak² time cuti sekolah...sana sini ada jemputan majlis kawin ni ha...yang mana sempat p, blehlah p kan...ate tambahkan koleksi bunga telur kat umah...tapi skang, mana ada dah bunga telur seme...ada pun derang kasi cekelat ke...atau macam² goodies yang canggih manggih...mungkin rege telur yang agak melambung, so derang tukarkan bunga telur jadi bunga pulut kuning atau sebagainya...hehehe...nengok kan aku dah melalut...

tapi yang aku nak tanya korang kat sini, gap majlis kawin antara umah pengantin perempuan dan lelaki sebenarnya...ok, aku bercerita sal majlis kawin aku tahun 2006 yang lalu k...kalu majlis kawin aku, kat belah perempuan yakni kat pahang diadakan pada 28 Januari 2006 dan manakala belah lelaki di bukit mertajam, pulau pinang pada 4 Februari 2006...so adalah gap seminggu kan...tapi dalam ari senin gitu en hubby dah balik penang...uruskan urusan kat sana la plak...pastu hari jumaat balik pahang plak...ye ar, kecik ati aku tau, dari jengka aku datang sorang²...cehhh...tak beh langsung...eh ke camner???aku dah ingat² lupa ni...tapi yang pasti gap majlis perkahwinan kami adalah seminggu gak ar...giler apa wat selang sehari weii...kalu aku ni kawin ngan orang sebelah umah oklah jugak...ni sorang kat timur, sorang kat utara...letih mak...dah ar, keje kawin ni banyakkkkkkkkkk penat kan...

tapi kan, aku pernah p kenduri kawan hubby kat penang tu...majlis umah lelaki dan perempuan buat pada hari yang sama...paginya kedua pengantin berarak di rumah pengantin perempuan...petang sikit terus ke rumah pengantin lelaki...aiyayaya...ni kalu dekat bleh ar wat gini kan...kalu aku idaklah weii...tak merasa pengantin lelaki tu nak kena dera basuh kawah semua...hahaha...

mengikut kajian yang aku wat sendiri ni, aku rasa, rata² ramai yang wat majlis di pihak lelaki dan perempuan gap selama seminggu jek...tapi kalu majlis yang melibatkan kawasan yang berdekatan selang sehari jelah kan...kejadah per nak tunggu sampai seminggu gitu...hehehe...

so, jom citer sikit...majlis korang dulu camner lak???gap baper lama???eh, tetiba aku rasa terpanggil nak citer sal kawin ni nape ek???maybe tengah mud kenduri kut...sabtu ahad ni ada kenduri nak attend...hehehe...klah, malas dah menaip ni...nak siapkan keje yang tertangguh jap...sementara ada idea nilah aku terus menulis, kang aku lupa kang...takkan nak wat entry kopi paste lagi kan...hahaha...

ok...ok...aku saje nak tepek gambar kawin aku dulu²...cung kan aku...hahaha...baik aku puji diri sendiri dulu...:p

pelamin aku...simple jek...g pun bukan bersanding mana pun...just tuk bergambar kenang-kenangan...

sekian, citer kawin aku...

28 comments

Tuesday, June 29, 2010 9:15:00 AM

kak,

den takdek jarak pun sbb nye buat belah ppn jek

so terkecuali lagi

muahahahha

Tuesday, June 29, 2010 9:17:00 AM

.:wanie:.
ko kan dok negara² berkeCOLI...tu yang asik terkeCOLI jek...haihh...

Tuesday, June 29, 2010 9:25:00 AM

majelis abg aku, tengahari wat umh pompuan, mlm wat kt dewan - belah laki plak.

aku plak, wat 1 majelis je ktorg combine. itu pun dh abes ratus ribu. (tetiba je)

Tuesday, June 29, 2010 9:27:00 AM

kite dulu gap sehari je..sbb dekat je pun..lgpun biar penat skali..xyah nk gap lelama...
dulu pernah attend wedding bff kat kedah..majlis dia & hubby wat pada ari yg sama..dia x b'sanding,so lepas makan,terus gi umah hubby dia plak.yg x bestnyer,dia x dpt jumpe member2 dia yg dtg lmbt...

Tuesday, June 29, 2010 9:32:00 AM

.:noj:.
haah ko tu...tetiba jek kan...tau ar majelis wat kat otel takde bintang...cehh...

.:mawarbiru:.
owhh selang sehari jek...dekat tak per ar...kalu cam mot, takde maknanya...letih tak ilang lagi...tapi kalu majlis laki pompuan pada hari yang sama mang gitu ar...tak sempat nak beramah mesra ngan kengkawan kan...haihh...

Tuesday, June 29, 2010 9:33:00 AM

aku gap 6 bulan..ok? ehehe sekali dgn kakak dia..

kakak dia plak walau dekat2 rumah...gap sehari la..tapi kenduri belah laki takde..pg anta makan2 balik...mcm makan tghari je la..

Tuesday, June 29, 2010 9:36:00 AM

.:asha:.
eh ye ke 6 bulan...ngaper aku tak tau...erkk...ke aku tak berada di tempat kejadian time tu???

Tuesday, June 29, 2010 9:39:00 AM

gap seminggu gaks...hehe

Tuesday, June 29, 2010 9:42:00 AM

.:eT:.
owhhh seminggu gak...btw ko kawin ngan orang mana ek???

Tuesday, June 29, 2010 9:42:00 AM

aku gap seminggu... citer lebih lanjut, nantiler ai wat entry...

Tuesday, June 29, 2010 9:43:00 AM

Aku nyer majlis 3 minggu berturut², nikah gantung sminggu, seminggu lpas tu bersanding ngan adik skali, pastu bertandang umah lelaki plak. Penat wei.

Tuesday, June 29, 2010 9:45:00 AM

.:mamalyna:.
aikkss...ada entry gak ke...hehehe...

.:fiza:.
uikss...tiga minggu baper puluh malam tu weii...baper ratus ribu ko abis tuk majlis...huhuhu

Tuesday, June 29, 2010 10:15:00 AM

kenduri adik buat selang sehari je - sabtu rumah pompuan, ahad rumah lelaki (ktorg la) = isnin gaduh nak bukak khemah kenduri... rumah mertua nak bukak, rumah mak sendiri pun nak bukak khemah... hehehe... padan muke adik...

Tuesday, June 29, 2010 10:15:00 AM

aku pun tak berada di tmpt kejadian sebelah lelaki ko..ehehe..

ye ar 6 bulan..sekali dgn kakak dia...kakak dia tak sanding2...makan beradab je ada...belah laki dia lagi la..makan thari je...takde apa2..

Tuesday, June 29, 2010 10:16:00 AM

zue jarak sehari je.sabtu buat di kuantan.ahad buat di kuala terengganu.4 jam perjalanan.ok je tp penat la kan.rushing.sebabnya saudara mara dah berkumpul..so leh berarak ramai2..kalau wat seminggu lepas tu..alamatnya satu kereta je la..

Tuesday, June 29, 2010 10:16:00 AM

izan,

ena dulu gap 2 minggu.. hahahha.. lama tapi sempat la p honeymoon dulu.. wakakkaka.. pastu baru sambung kenduri belah hubby lak.. kui ku kui..ye la.. sorang kat pantai timur sorang kat oantai barat.. penat tu tak hilang lagik walaupun dah gap 2 minggu..

owh.. naper kena p sorang2 ek? mrm.. nasib baik ena tak .. ehehhe

Tuesday, June 29, 2010 10:19:00 AM

.:ejaMaria:.
hehehe...parah...tapi dua2 umah tu dekat ke jauh???

.:asha:.
tulah tu...memang tak berada ditempat kejadian ni...eh, masa aku kawin kat pahang tu ko pun mana ada...cehhh

Tuesday, June 29, 2010 10:19:00 AM

selang 2 minggu kak... pengsan.. letih... kenduri belah ppn penat.. belah laki pun penatt.. kalo name knduri, mmg prnst tahap dewa naga ke-7...

Tuesday, June 29, 2010 10:23:00 AM

.:deeliraz:.
owhh...kuantan-tengganu...takdelah jauh sangat...sonok kat berlarak reramai...barulah meriah...

.:ena:.
owhhh saper pantai barat...saper pantai timur ni...haah, rasa cam p sorang2...tapi p ngan famili la...idoklah betul2 sorang2...:p

.:anna:.
tau tak per...memang penat...dah ler kena KENDURI malam tu...HAHHA..:P

Tuesday, June 29, 2010 10:26:00 AM

majlis noja kat hotel binatang??

ala izan, biasanya memang gap seminggu..tapi aku ritu gap 2 minggu..

Tuesday, June 29, 2010 10:39:00 AM

.:kak geli:.
eh ye ke gap 2 minggu...pasal apa tak sebulan terus ek...hehehe

Tuesday, June 29, 2010 10:54:00 AM

aku lak bantai 3 ari 3 malam,hahaha..1 malam utk nikah,esok sanding belah aku,esok sanding belah laki aku..pastu flat xkuor2 bilik

Tuesday, June 29, 2010 11:05:00 AM

byknya komeng..aku baru nk mengomeng..oo hg gap seminggu...pdn la hg kt Honalulu..haris kt Uruguay..hehe..joh kan..
aku lak..dh dua2 kt aloq setaq..kami wat selang jam ja..hahahahaha..lawak ja..umah aku 19hb februari..manakala umah anuar..23hb februari..pat hari gap..sekian harp mklum

Tuesday, June 29, 2010 11:10:00 AM

ahaha kami gap 2bulan.. nikah 08.08.08,kduri belah pompuan 17.8, laki bulan 10.. hahaha tapi kami tak nikah gantung :p

Tuesday, June 29, 2010 11:40:00 AM

.:zetty:.
ko wat per dalam bilik tu...tak nyempat ar ko ni...GELOJOH...hahhaa...

.:pijot:.
awat nya ada gap gak...awat tak wat sama sehari jek...hehehe...

.:fiza mak darwisy:.
lor, gitu plak???pasal pa???

Tuesday, June 29, 2010 12:33:00 PM

owhh...
aku buat sebelah pihak jek.. yakni belah akula kan..

ate org2 sekitar blok hubby aku tu...jgn pk si 'adik' bujang lagi sudah ler kann...

Tuesday, June 29, 2010 12:55:00 PM

mula plan nak wat siang di jengka malam di penang...tapi memandangkan kejauahan yg melampau sagat sebb tu gap seminggu..tu pun nasib baik la akad nikah malam kenduri jek..kalu nak akad nikah seminggu sebelum kenduri..mau rabak poket seluar dalam...

Tuesday, June 29, 2010 1:17:00 PM

aku xde gap2 sebab majelis sekali jek..sama2 duk KL so wat majlis sesama jimat kos hehehe

Post a Comment