Tuesday, June 1, 2010

.:Nak Tanya Korang La Kan...Camner Eja "special" Dalam Bahasa Melayu:.

malas nak citer panjang...korang baca tajuk dah tau apa yang aku nak cuba terangkan kan...so apa pendapatan korang...ada sesape yang lebih tau dari aku tak???meh tolong rungkaikan kekusutan lam diri aku ni...

tul ke dan dah termaktub ke lam kamus dewan ejaan special lam bahasa melayu begini SPESIAL???

ni aku wat pembesaran...nampak tak cam yang aku nampak???ke memang ada???SIAL tu...hehehe...

ni adalah kat kampit beras yang aku jumpa masa balik kampung ari tu....pelik plak aku ni...terus tanya hubby...hubby pun kata ada ke gitu...amik ar gambar...kita p investigate...pulak dahhh...hehehe....

21 comments

Tuesday, June 01, 2010 11:21:00 AM

dah mcm CSI dari dewan bahasa laks .. heh.he.... oh yer kalau beli beras jasmine nie amik yg mhl skit SUPER IMPORT .. mmg sedap giler nasi dia .. eh apsl aku tetiba cter psl nasi laksss ??? kuwanggggg ;-)

Tuesday, June 01, 2010 11:23:00 AM

.:diana:.
ahhh sudah...ni silap citer ni...hahaha

Tuesday, June 01, 2010 11:24:00 AM

hahahaha..dahla jasmine tu..

Tuesday, June 01, 2010 11:25:00 AM

.:fiza mak darwisy:.
alamak...terkantoi plak...ishhh

Tuesday, June 01, 2010 11:28:00 AM

a`ah ek..aku pun tak terperasan akan ejaan tue..rasa baru kemarin aku beli beras nie..balik kang nak g check

Tuesday, June 01, 2010 11:33:00 AM

.:mama aqil:.
aku nakkan jawapan...bukan ayat penyata...aiyayaya....

Tuesday, June 01, 2010 11:38:00 AM

Spesial..tui la tuh izan..bahasa thn 60 an tuh..heheeh

ntahnya..salah ejaan tuh..kena report ...tuh ejaan omputih dimelayukan..

Tuesday, June 01, 2010 11:40:00 AM

.:pijot:.
eh ya ka betul...hang dah nengok kat lam kamus dewan???

Tuesday, June 01, 2010 11:49:00 AM

wakakakaa entry ngok ngek dr ijan.. wakakakaka
tp aku layan je...

Tuesday, June 01, 2010 11:52:00 AM

aku makan SUPER 5...

Tuesday, June 01, 2010 11:55:00 AM

.:delima:.
ampeh ko...ngok ngek pe...aku kan pecinta bahasa...bahasa jiwa bangsa...

.:asha:.
aku layan bersa faiza bastmahti jek...erkk tul ke eja gitu???

Tuesday, June 01, 2010 12:58:00 PM

camni eja nye = ISTIMEWA.

Tuesday, June 01, 2010 1:49:00 PM

hahah aku pakai beras tu tp nape xpasan plak ejaan tu mata ko ni mmg mata helang la

Tuesday, June 01, 2010 1:50:00 PM

bahasa suka suki jer tu...leh report ngan dewan bahasa ni....jgn dok kacau sykt kecik2 jer...ikan bilis berani kacau...ikan jerung?...dok jauh2 pandang2 menung2....;)

Tuesday, June 01, 2010 3:32:00 PM

Assalamualaikum tuan rumah ^^
Mengikut sumber Persuratan Melayu
spesial (spésial) bermaksud istimewa, khas, khusus. [Kamus Dewan Edisi Empat]

http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=spesial

Tuesday, June 01, 2010 3:34:00 PM

.:cicakgirl:.
mekasih bebanyak...terlerai segala kekusutan yang melanda...

Tuesday, June 01, 2010 3:35:00 PM

aku lak pakai beras cap jering..korang tau ker beras tu..pasal ejaan tu..aku macam terkonfius sendiri pun ader..ermm..kalau ejaan ni macam ni.. spesyel..bley tak?..cuba ko siasat jugak izan..

Tuesday, June 01, 2010 3:52:00 PM

ayyooo... itu bahasa inggeris yg dimelayukan la...
patut nye dari 'super special' dimelayukan jadi 'lebih istimewa'

bunyi tak glamer kan... tak nak guna la...

Tuesday, June 01, 2010 4:09:00 PM

spesial hahahah

kelakar lah

kan lagi bagus tukar ngn word lain

DB punnnn

Tuesday, June 01, 2010 4:50:00 PM

Wakakakaka...baru aku perasan. Selama ni aku memang makan beras nih, tapi tak perasan plak pasal ejaan versi BM "SPESIAL" nih.

Tetiba rasa mcm nak tukar jenama lain plak pasni...ahaks...

Wednesday, June 02, 2010 9:22:00 AM

ohh betul la.. aku mang guna beras nih.. hehehehe lg pun biasa aku taip ayat SPESIAL ni.

Post a Comment