Wednesday, June 16, 2010

.:Tora Datang Lagi:.

ha...sesapa yang sebaya, dua baya tiga baya ngan aku atau kurang baya sure tau biskut tora ngan dingdang ni...hehehe...kalu dulu glamer tul biskut ni...asal ada duit jek p kedai beli...tapinya bukan nak makan biskut kat dalam tu...tapi nakkan mainan yang secotek tu...cehh...pesal aku dulu terpengaruh menda gini...skang baru ada kesedaran...tapi si kakak lak yang dok terpengaruh...asal p kedai jek amik menda ni...cehhh...biskutnya secotek jek...nojah pulun sorang pun tak kenyang...

kalu dulu masa kecik² tb ar ngan pengaruhkan aku...asal nampak iklan tora datang lagi kat tb, mulalah guling² minta duit kat mak nak beli menda ni...alahaii...

ha, sebagai imbasan ingatan korang, aku buh balik gambar tora dan dingdang tu...

citer pasal menda gini, aku ada citer sendiri kes minta duit dari mak aku semata nak p joli kat pekan sehari...alkisahnya...famili aku bukanlah orang berada...duit belanja p sekolah terutamanya sekolah agama pada sebelah petang hanya rm0.50 jek...alkisahnya ari tu ari rabu...setiap petang rabu kat jengka aku tu adalah pekan sehari...skang dipanggil pasar tani or pasar malam...so aku ingat nak ar jejalan ke pekan sehari...eh duit belanja lima puluh sen mana cukup aku nak joli beli itu ini kan..so gigih aku minta kat mak aku...dalam keadaan nangis² ni...mak aku baper kali dok kata takde duit²...tapi aku degil...nangis² gak nak duit lebih...dek kerana amarah mak dah menggunung dan mak ketika itu sedang menggunting baju...dibalingnya gunting itu tepat kena ke kaki aku....huwaa...darah kuar dari tempat persembunyian...apa lagi aku melalak ar nangis tak hingat punya...sakit wooo...

tapi mak bertindak pantas...diambilnya ubat dan sarang lelabah aler yang banyak terdapat kat atap tu pastu tempek kat tempat luka...sib baik luka tak dalam...kalu idak, sure kena marah ngan bapak aku time tu...hehehe...dan kesimpulan dari citer ni, luka tersebut masih utuh bertapak di kaki aku itu...sob sob...tu lum citer kesan parut kat lengan aku ni...tu kejaan dua orang kakak aku tu...haiihh...teruk tul aku kena buli masa kecik2 dulu...sob...sob...

klah, tu jek citer kedua ari ni...hehehe...MASIH TERNGIANG² LAGI NI...tora datangggg lagii...hehehe...

14 comments

Wednesday, June 16, 2010 11:31:00 AM

nak bukti luka tu..ngehngeh

Wednesday, June 16, 2010 11:36:00 AM

wei cite baling gunting ni dh 2 kali tau. aku ingat lg neh. hehehe.

tora datang lagi dengan ketam menari ronggeng? ingat tak weh? bodo ketam ape menari ronggeng. hahaha

Wednesday, June 16, 2010 11:46:00 AM

uiisshh cekelat feverat aku tu...biji2 bola yang melekit-lekit....tapi aku aim mainan jerr..

Wednesday, June 16, 2010 11:48:00 AM

glamer betul tora n dingdang suatu mase dulu..skrg ni ada lg ye??lame xtgk hehe

Wednesday, June 16, 2010 12:05:00 PM

dulu kalo dgr atok nak pi kedai ja mesti nak ikut..nak beli tora ngan ding dang.nak kumpul benda yg ada dalam tu.

pastu kalo wan atok kuar pi kedai tak dpt ikut pon pesan jgk nak..hahahaha

kecik2 dulu minat mainan lbih pd lelaki..seb besaq tak jadi tomboy.huhu

Wednesday, June 16, 2010 12:19:00 PM

hehehe..

mcm2 kenangan masa kecik kan!>. hehehe

Wednesday, June 16, 2010 12:25:00 PM

.:mrs k:.
opss...tak leh tunjuk...aurat tu...:P

.:nOj:.
ek???ni maknanya ko membaca bukan nengok gambar...hahaha...

.:notti netti:.
tulah tu...aku pun amik menan jek...sekut tu tak makan sangat pung...


.:IDA:.
memang glamer ida...kat mesia ada lagi...semalam baru li tuk anak...

.:fiza mak darwisy:.
hehehe...sian kat tok selalu kena pau dek cucu...:p

.:ena:.
kenangan yang tak leh dilupakan...

Wednesday, June 16, 2010 12:25:00 PM

padam muka ko zan.. hahaha.. aku baik, dedulu kalu daddy aku ckp tak boleh. aku diam jer.. tak boleh makanya tak ambillah.. tapi nanti aku buatlah baik.. tolong sapu laman ke, tolong jaga adik ke.. apa2 jelah, nanti pastu daddy upahlah dengan tora/ding dang sbb tau memang itu yg aku nakkan.tuuuu punnnn, jarang2 yek.. hai, nostalgia sungguhkan.. :)

Wednesday, June 16, 2010 12:37:00 PM

sian nya kena baling ngan gunting...huhukkk..

anak2 kena amik pngajaran tu jgn beli Tora lg..hikkk..!

Wednesday, June 16, 2010 12:57:00 PM

owh kena buli masa kecik ye...dah beso ko buli kami plak ye?

tora tak baik tuk kesihatan...

pesal aku tak tau kisah gunting ni

Wednesday, June 16, 2010 1:00:00 PM

mmg kenangan btol coklat ni
padahal menan dia bkn ape pn..tp saje suke sbb pengaruh iklan TV
dia pny iklan kemain gempak menan tu
hahahaa

Wednesday, June 16, 2010 1:39:00 PM

izan, anak aku pn dh pandai mintak ding dang bila pi kedai. addoooiii

Wednesday, June 16, 2010 2:13:00 PM

ahahha,nk tora punyer pasal kn...

Thursday, June 17, 2010 12:10:00 PM

kahkah..tora datang lagi..aku dulu bapok bangganyer kalau dapat tora ayah aku belikan..coz dulu ni lah paling mahal rm1 sekotak..kalau deng dang 50 sen ajer sekotak..uhukkss..teringat zaman kanak2 riang dulu

Post a Comment