Saturday, July 3, 2010

.:Aku Memang Durian Addict...Bukan Drug Addict...Haihh:.

hai...tetiba ari sabtu malam ni rajin lak aku online...ekseli aku lapo...tapi tak tau nak makan per...ada cadangan???eh siyes ar, aku teringin makan durian lagi...again???hahaha...dah jadi durian addict aku ni...giler kan...pagi tadi nengok kat SUA RASA rasa jeles menyelubungi diri ni...mana taknya, ada pertandingan makan durian..haih...kalulah aku masuk...tak menang pun takper...janji dapat makan durian yang isinya kuning tu...rasa???hehehe...tak tau...tapi aku lebih suka isi durian yang rasa cam manis pahit2 sikit tu...aler, orang yang gemar makan durian jek tau gimana rasanya...

ari ni ada pasar malam kat bangi...adalah hint2 hubby ajak p cari durian...tapi dia kena keje lak petang tadi...cehh...spoil mud aku nak pulun durian ari ni...so p cari esok la...esok ada agenda best...kak ngah aku ada wat piknik kat sungai congkak...sesambil sambut besday anak no 3 dia...ok gak tu...on da way p sana, sure ada jual durian sepanjang jalan tu...haruslah beli barang sebiji dua...haihh...tak sabar dah ni...tetiba tahun ni aku leh jadi hantu durian plak...aneh...tapi dari dulu lagi aku mang penggemar tegar buah durian ni...dalam banyak2 buahan tempatan...aku paling suka DURIAN dan MANGGIS...rambutan tu kureng sikit walaupun kat umah mak aku tu rambutan sedang masak ranum...tah ar...memang kureng la...ni aku tengah tunggu perkhabaran dari mak aku...bila dia tepon mengatakan manggis kat umah dah masak, tanpa segan aku akan balik kampung minggu tu jugak...ye ar, tak sabar nak panjat pokok manggis belakang umah mak tu...yang paling behnya kesemua pokok manggis tu sedang lebat berbuah...tunggu masa nak masak jek..haihh...tak sabarnya aku weii...tahun lepas banyak gak hasil yang aku bawa balik ke sini...tu pun ada separuhnya diagihkan pada kengkawan...

ye ar, berplastik2 aku bawa balik...jenuh pulun weii...sib baik pokok sendiri...kalu beli, takdelah weii...jarang sekali aku beli manggis ni..kalu durian, kenalah beli...sebab kat umah mak tu durian kurang menjadi...ada pun pokoknya dah mati pun...tak la...maybe tanah umah mak tu durian agak segan nak idup subur...hahaha...

klah, aku malas dah menaip..kelaparan melanda...dari tadi aku dok bersungut kat hubby yang aku lapo...hubby lak wat cam tak tau jek...mencik...huwaaa...tolong banggg, sayang lapo niiiiiiiiiiii...hehehe...
eh sekian...eh lupa lak, kalu korang nak baca citer sal buah buahan ni, klik jek kat label buahan kat bawah ni...aku banyak citer sal buah...aku kan pencinta buahan tempatan...hahaha...dah dah..sekian betul2 ni...daaaa....

10 comments

Saturday, July 03, 2010 9:04:00 PM

eh ko dok bangi ke kak

Saturday, July 03, 2010 9:16:00 PM

.:wanie:.
eh sejak bila aku kata aku dok bangi ni...haih...
ce ko baca terang2 aku nyer profile tu...hehehe...

Saturday, July 03, 2010 10:24:00 PM

saya pun suka sangat2 durian!!!!pasar malam bangi tu pun saya suka :) besar n panjang, segala mak nenek ada jual situ..tp tu dulu ar..sekarang tak pernah g....

Sunday, July 04, 2010 12:30:00 PM

aku dulu pun peminat tegar durian..pantang diajak . tap skrg dah tak minat ..dah rasa malas dan rimas nak mkn..sebab bau dan mls basuh tgn.bila dah lama takmkn sebb mls..pastu dah jadi tak suka..tapi still masih boleh makan..tak alergik mcm sesetengah org

Perhitungan Si Kacak dan Wanita Gorjes

Sunday, July 04, 2010 11:10:00 PM

preknen ke? ehehehhee

wah musim durian ni leh buat bubur durian..best jugak ni

Monday, July 05, 2010 8:03:00 AM

heheh semalam umah mak aku ada durian aku takat amek bau je sebab xde rasa mcm nk try doyan lg utk musim ni hehehe

Monday, July 05, 2010 10:59:00 AM

tula..aku pun gile punye suke mkn buah durian ori ye..bile da jd tempoyak / aiskrim / ape2 je aku tak suke..hahahah..aritu pun laki aku da bli dlm 7 bj durian..aku laki aku n adik aku yg mkn..tp stil tak ckup..nak kene cr lg ni..wei..nnti aku nak mggis eh..lame tak mkn wei..lg2 manggis dr umh mak ko..tak pnh aku mkn..hehehe..

Monday, July 05, 2010 3:07:00 PM

salam
abih tu dapat tak buah2an tempatan febred tu?????

kalau izan nak tau semlam akak tenguk kat jln ulu langat durian, mangis, cempedak...de dijual di tepi2 jln ...ramai juga yg mmbeli...sudi2laaa mgg jelas dari pokok terus ke perut..hihii

Monday, July 05, 2010 4:21:00 PM

saya pun durian addict!haha
pantang nampak durian.asik tergoda je.auwww~hihi.

umi nuha:mmg best pasar mlm bangi tu.mcm2 ada.dl masa blaja ukm mmg kaki pasar mlm.tak pernah missed!hehe

Tuesday, July 06, 2010 3:42:00 PM

durian kalo rasa pahit lg sedap ke?
aku tak skeeee... aku ske yg manis lemak berkrim.. hahaha sejak bila aku ske durian? sejak aku mkn durian kat bwh pokok durian.. hihihihi

Post a Comment