Tuesday, July 13, 2010

.:Balik Kampung Jom:.

jam di dinding menunjukkan jam 1 pagi...aku masih mengelamun...masih teringat kejadian siang tadi...aku cuba menukar posisi tidurku...sesekali ku pusing ke kanan...sesekali ke kiri pula...ku lihat wajah² kesayanganku di sekelilingku...masing² sedang lena diulit mimpi...argghhh...yang pasti aku masih belum dapat melelapkan mata ini...ishhh bila nak tidur ni...aku terus mengelamun...

"abang...pe kata raya haji ni kita balik kelate nak?...
hubby masih membisu...angguk tak geleng pun tak...
"ok tak bang???...dah lama tak balik sana..rindu kat mok(nenek) dan che'(datuk)...
"ok, kita nengok bajet macam mana...akhirnya hubby bersuara memberikan satu jawapan yang masih dalam kesamaran...

kejadian siang tadi benar² membuatkan aku rindu pada suasana kampung...rindu pada segala mala tentang kampung mak pak ku di kelantan itu...aggrhhhh...semuanya hanya kerana aku teringin makan kacang merah rebus digaul dengan kelapa yang dijual di pasar pasir puteh itu...aiyayaya...

*************
aku terus menerus cuba melelapkan mata...namun ianya masih gagal...air terjun jeram pasu seperti melambai² kepulangan aku ke sana...ishh...tak bleh jadi ni...aku terus bermonolog sendirian...sekilas ku memandang jam di dinding...owhhh dah jam 3 pagi..namun aku masih begini....lantas ku bangun dan menuju ke luar...laptop ku ambil masuk ke bilik...ku cuba melayari apa² web untuk melelapkan mataku ini...namun ianya masih gagal...dan sudahnya, aku mengantuk semasa taipan ini dipublish...

huhuhu...layan tidur dulu ar...

kesimpulannya...bang, jom balik kelate...kita jejalan ke kelate plak ok tak???

monumen air terjun jeram pasu...

pintu masuk...

kawasan air terjun

kolam air terjun selepas hujan

air terjun yang mendamaikan...

owhh...rindunya pada kampung Padang Pak Amat itu...haihhh...

notadijariku: fiza naman...pernah tak p air terjun jeram pasu ni???

12 comments

Tuesday, July 13, 2010 9:43:00 AM

alamak mcm heaven nya kolam air terjun dia!!! eh2 napa naman tak pernah sebut pon pasal tmpt ni.. nak kena ni! huhu..

bila nak balik kpg tu??kpg dh sebelah2 apa kata balik sana roger2.. huhu

Tuesday, July 13, 2010 9:46:00 AM

.:mrs fiza:.
hehehe...aler, usia perkahwinan ko ngan naman masih muda, so banyak lagi ko kena pelajari sal kelate ni...hehehe...beh kan kalu dapt balik sesama...kena plan ni...hehehe...

nanti tanya naman sal jeram linang, jeram pasu...dan paling penting, kampung padang pak amat...kalu dia tak tau, tak taulah nak kata pe...hehehe...

Tuesday, July 13, 2010 10:40:00 AM

ko ni nak balik raya ker nak g picnic??? ^^

Tuesday, July 13, 2010 10:54:00 AM

den tak penah jejak kelantan

huhuhu

Tuesday, July 13, 2010 10:59:00 AM

ahahahaha.. I tak yakin dia tak tau. byk gmbr2 dia kt jeram ngn lata.. cuma I yg tak tau tmpt apakah itu..

miahahaha... blh plan blik sesama.. teringin ar nk tido chalet tok bali tu.. ingtkan mahal tak mahal sgt lah.. tu pon best gak kan kt pantai..

Tuesday, July 13, 2010 10:59:00 AM

aku nk ikot ko gi klate bleh? aku tak penah gi klate.. last aku pi masa umur aku 15 tahun.. skrg umur aku dh sekali ganda... hahahahahahha...

Tuesday, July 13, 2010 11:23:00 AM

.:lynn:.
aler, dua dalam satu la...ok per...sesekali balik kena manfaatkan masa yang ada...

.:wanie:.
lor, ritu ko sampai ke ganu jelah ek...tak terlajak g kelate???

.:delima:.
aler, sian kat ko...aku ni plak kalu tak kawin ngan orang penang, sure sampai la aku tak pernah sampai penang weii...aci tak???

.:mrs fiza:.
hehehe...mesti dia tau punya...kut2 tempat dia dating dulu...hahha....

Tuesday, July 13, 2010 11:47:00 AM

ahahaha dia budak baik lelaki sejati.. mana ada kapel2 masa sekolah.. kekeke

Tuesday, July 13, 2010 11:49:00 AM

weh nape rye hj??? rye pose pong lom lg nih...hihihihihi

Tuesday, July 13, 2010 12:10:00 PM

balikler wei...p sesakkan jalan kat area kg aku tue...

Tuesday, July 13, 2010 12:22:00 PM

kalau tetiba teringat atuk dan nenek, rasanya elok la balik.. lgpun bukan balik tiap2 bulan atau tiap2 tahun kan.. insyallah, rezeki tetap ada.. berkat bila kita jumpa orang tua ni..

Tuesday, July 13, 2010 4:15:00 PM

wahhhh,....waterfall...x-rmate saya masa belajar dulu duduk di p.puteh, dia tak bawak sy pun p cni...=( dia nak bawak ke jeram linang tapi full lalu bawa kami ke lata belatan. Tgk Jeram Pasu ni mcm menarik je =)

Post a Comment