Thursday, July 1, 2010

.:Entry Biasa 3:.

opss...lupa nak bitau...ni entry biasa jek..sal anak²...sesekali kena gak ar selit...aku tau, orang lain pun ada anak kan...so aku pun nak gak ar sesekali citer sal anak...derang kan pelakon kat blog aku ni...nak baca, baca...takmo baca...p SANA...hehehe...

dialog di satu petang yang damai..

ibu: naper kakak monyok jek...
dengan muka yang kelat² tu kakak bitau...
kakak: kakak, nak pergi kedai...
ibu: kita pergi nantilah...ibu takde duit...ari nak ujan (apa kena mengena kan)...ni jawapan harap dia paham sebab aku malas nak hangkut si adik dia sekali p kedai...lecehhh...
kakak: ibu tipu...tu ada duit dalam tabung...
gulpss...duit syiling banyaklah...

moral: jangan tipu anak lagi ok...cehh...

***********

ibu : kakak belajar apa ari ni...(soklan rutin ye...)
dan jawapan rutin yang akan aku dapat
kakak: belajar rajin² ibu...
haihhh...dah agak dah...
ibu: asyik belajar rajin² jek...jawablah lain plak...
kakak: yelah, belajar rajin²...
cehh...mati soklan di situ...haihh...

***********

kakak: ibu...nengok ni...kakak nak semayang
ibu: mana...tak nampak pung...
kakak: ni...(sambil bersujud ala² nak terbang)
ibu: haihh...kut ye pung, pakailah baju dulu...ni berbogel plak...
kakak oh kakak...macam² hal...

************

kekadang kan, layan anak ni leh buat aku tersenyum...dan adakalanya leh buat darah aku tiba² mendidih tau...terutama si kakak ni...tak tau ngaper sejak dua menjak ni asyiklah ibu jek dia nak...nak mandi ngan ibu...nak suh ibu pakaikan baju...kalu dulu takpelah ngan abi...kekadang rimas ok...asyiklah ibu...sok² ibu mati kan, camner???haiihh...bukan per, kalu leh pepandailah berdikari...jangan nak harapkan orang lain...wat sendiri...tapi kalu perkara yang buat darah mendidih mang tak pat dimaafkan la...

aku rotan gak ar...tapi takdelah rotan cam orang besar...gertak² skit...kasi derang tau riak wajah kita time marah, suka, nangis dan sebagainya...rotan tak bermakna aku tak sayangkan mereka kan...takdenya asyik nak ikut cakap dia jek...aku ibu...so anak kena dengar cakap ibu...bukan ibu dengar cakap anak ok...nak manjakan anak pun biar berpada²...jangan sampai naik lemak udah...:P

-sekian-

satu hari nanti, andainya kakak dah besar, dah tau apa itu blog, dan tau apa blog ibu...kakak bacalah apa yang ibu tulis pasal kakak dan adik...yang ibu nak kakak dan adik tau, walaupun ibu selalu marahkan kakak...walaupun ibu selalu rotan kakak...walaupun kekadang ibu ngelat gak basuh berak kakak, dan walaupun kekadang ibu banyak tipu sunat ngan kakak...ketahuilah satu perkara nak...ibumu ini amat menyayangi kakak dan adik yang lahir dari rahim ibu...yang ibu bertarung nyawa nak lahirkan kakak walaupun ngan kekdah pembedahan...dan ibu macam nak putus nyawa lahirkan adik secara normal...
I LOVE BOTH OF YOU so much...(skang dua jelah dulu...sok² masa kakak baca ni, mungkin dah tambah jadi 3 ke...4 ke...hehehe)

ni baru betul² sekian...

14 comments

Thursday, July 01, 2010 10:32:00 AM

asek2, anak... asek2 anak... xpe la...yu kaaannnn ade anak... haiiiihh... ai kalo bab2 anak, ai seeeeenntaaaapp lebey... dah2, citer lain plak...

haiiihhh...

Thursday, July 01, 2010 10:34:00 AM

.:anna:.
hahaha...siot jek ko ni...ada gak aku lempang pusing² kang..
blog aku, aku punya sukalah...:p

Thursday, July 01, 2010 10:34:00 AM

ala blog sendiri pun kene bagitau ke entry pasal ape :p

saya jek baca semua

tapi nak komen apa.

mmg kasih ibu gitu. kecik2 pun kene rotan gak, entah skrg ni bley dikira manusia ke tak.

Thursday, July 01, 2010 10:37:00 AM

kalau ada 3/4 orang anak sok, banyak entry nak kena buat ni izan.. h eheheheh

Thursday, July 01, 2010 10:40:00 AM

bile kakak dah pandai bace blog ibu nih, die kate, "ekellehhh ibu..ni pon nk citer" hahahaha

Thursday, July 01, 2010 10:42:00 AM

.:wanie:.
aikss...ko sentap ke dik???
alo lo...

eh kira ko manusia lagi ni...sebab ko ada blog...hewan takde tau...:p

.:echa:.
tau pun ko ek...masa tu aku dah tak pantas nak menaip weii..

Thursday, July 01, 2010 10:44:00 AM

kalo anak ramai echa...maknya..sehari satu entry tuk satu anak...

byk skit motip echa wei..ehehe kalo 11 anak...11 hari tu dah ada motif nak cerita...

aku pun leh mendidih gak kalo dgn anak2..ehehe...

suka dan duka dlm membesarkan anak2..

Thursday, July 01, 2010 10:46:00 AM

.:zetty:.
eh kenalah citer...kang takde kenangan plak...ampeh jek ko kan...hahaha..

Thursday, July 01, 2010 10:51:00 AM

.:asha:.
eh mana ko tau ni wei...siot jek ko kan...

Thursday, July 01, 2010 11:24:00 AM

skrg ni mmg rasa macam entry biasa.. tp, biler anak2 dah besar, kiter baca balik entry ni, mesti rasa bermakna sangat, kan?

Thursday, July 01, 2010 11:37:00 AM

.:CheeSYaNa:.
hurmm...tulah tu...harap ianya akan jadi kenang-kenangan...insyaallah...mudahan

Thursday, July 01, 2010 12:15:00 PM

comey entry ko ...
i like ...

kakak nih dah pandai menjawab ... comey!!

Thursday, July 01, 2010 12:24:00 PM

tula tu..aku pun klu mrh aku rotan gak dia..tp bkn rotan btul2 kene dia la..kene kat kerusi ke..pintu ke..so bunyi dentum kan..ngeri skit dia dgr..hahahaha..tp tula..klu bab ank ni mrh mane pun pstu msti timbul perasaan kesian..tak smpai ati wo..

Thursday, July 01, 2010 12:49:00 PM

aku tersangt jarang rotan pia..tp ada gak terkena la.tp tk kuat pung..bunyi sound efek rotan tuh ja lebey..haha
pepun adk n kakak nak adik lagi tuh..hehe..

alangkah indah ada anak2 di sisi kita kan izan..

Post a Comment