Monday, July 26, 2010

.:Hasil Dari Kampung:.

salam ari isnin...salam semua..pagi ni rasa sedikit lemau...sampai umah dari kampung petang semalam...malam tadi kerap terjaga dan kekonfiusan beraja dalam diri sama ada nak keje or EL jek ari ni...sudahnya berjaya gak aku ke tempat kerja...selamat 1 hari cuti...hehehe...

oklah, malas nak citer panjang memandangkan jap² aku nak kuar sebab ada urusan di luar yang masih belum selesai...layan jelah citer bergambar aku ni ek...

ni pokok duku yang berbuah lebat...sayangnya buahnya masih lum masak lagi...tapi tak per, aku bukan gemar sangat makan duku ni...:p

yang ni kat pokok satu lagi...baru belajar nak memasakkan diri...

dari pandangan mendongak...

ni lak buah rambutan yang tak sempat pung kami nak kait bawa balik ke sini...huhuhu...

ni rambutan gula batu ni...

sudahnya kami hanya membawa pulang buah rambutan gading jek

ni pun hubby yang p kait...aku sibuk mengemas barang lam umah...huhuhu...

owhh...hatiku berbunga riang...apa yang dihajati berada didepan mata...hasil kutipan aku ari tu...ni bukan tuk aku sorang...tapi diagihkan buat mereka² yang berhak...

owh ya, ada di antara buah manggis ni aku petik by hand...means aku panjat sendiri pokok manggis ni...memang puashati la...sambil petik sambil makan kat atas pokok ni..sib baik hubby takde masa ni...so takdelah bukti aku panjat pokok manggis ni...hahaha

dan isi manggis tersebut...yang membuatkan aku sakit tekak hingga ke hari ini...hahaha...

dan tak lupa juga, satu tuuperware BESAR tempoyak BARU tuk meke² yang meminati...

baru lagi ni...kena peram lagi beberapa minggu baru sedap...

dan tempoyak² di atas telah selamat ku transperkan ke dalam balang² di bawah...kalu aku jual RM5 sebalang masyuk jugak kan...lalala...

eh, tak lupa juga...beberapa biji buah nam² untuk mereka yang berkeinginan...jangan suruh aku pos weii...

sekian...tu jelah citer pagi ni...nantikan sambungan citer seterusnya...hehehe...

20 comments

Monday, July 26, 2010 8:51:00 AM

mak ai!! byknya! tu duyan tu kalo dpt kt mak mentua semua dia nak makan ngn budu..wkakakaka

Monday, July 26, 2010 8:53:00 AM

saya berkehendakkan,

1. tempoyak
2. Rambutan Gading
3. Manggis...


plis plis...

brape nak kena bayar ni??
jgn mahal mahal sangat eh??

Monday, July 26, 2010 9:00:00 AM

.:fiza:.
hehehe...banyak tak banyak gak la...ni dipanggil tempoyak la...memang beh makan ngan budu...ishhh kena p beli budu la pulops...

.:missgeli:.
permohonan anda akan dipertimbangkan..lalala...

Monday, July 26, 2010 9:13:00 AM

wah meriahnye..jeles i huhu
suke buah manggis..tp kat sini kalau nk mkn ada jugak jual kat jusco kdg2 tu..tp sebiji mau rm4-5 ataupun beli jela dlm tin punye huhu..

Monday, July 26, 2010 9:13:00 AM

tempoyak tu tak leh jual rm5...sebotol kecik pun org jual rm2....kalo besar gitu kena letak rm15...ehehehe..tak singgah pun hi hi kat aku

Monday, July 26, 2010 9:16:00 AM

.:IDA:.
ler siannya dia...meh balik mesia meh...eh kat jepun pun ada jusco ek...hehehe...

.:asha:.
ye ke weii...baiklah aku jual rm15 la kalu gitu...bak kata ko...:p

Monday, July 26, 2010 9:18:00 AM

ingat jugak ko bawak buah anu utk aku... lalallala

Monday, July 26, 2010 9:20:00 AM

.:lynn:.
eh aku bawa tuk ko ke weii...huhuhu

Monday, July 26, 2010 9:21:00 AM

izan ,
nak tempoyak 1 ;)

Monday, July 26, 2010 9:36:00 AM

aku nak manggis!

Monday, July 26, 2010 9:36:00 AM

semua orang oder ni! nak jugak! rambutan 1 bijik! takkan tak boleh kot sebijik jer...

Monday, July 26, 2010 9:38:00 AM

manggis utk aku.. mau yang ko panjat punyer.. lalalalala

Monday, July 26, 2010 9:43:00 AM

gile tempoyak kalo beso gitu leh jual puluh2 wei. yg bekas kecik2 ko wat dadih tu pun org jual dh RM2. ni kan plak bekas sebeso itu. sedapnye. mesti manis2 lg tempoyak ni kan. buat sambal sedap ni. nk wat gulai kena masam sket lg.

eh musim ni aku tak mkn lg manggis. kurang nmpk la manggis kt cni. bile tah nk meriah.

rambutan gading mmg peberet. rambutan gula batu pun peberet gak wei.

Monday, July 26, 2010 9:44:00 AM

izan... tempoyak org jual 1/2 kg 8 hinggit tau... nko timbang sket botol2 nko tu... nnt marah pengusaha tempoyak tau, terpaksa turunkan harga tempoyak ikut nko... hehehe

Monday, July 26, 2010 10:17:00 AM

da lama x mkn manggis ;(

Monday, July 26, 2010 11:01:00 AM

izan,
ena nak buah manggis tu.. mengidam sudah nie.. adeiiiii!!
sedapnyer tempoyak.. nak jugak la.. awat jual murah sangat? rugi la camtu.. jual mahai sikit.. sikit jekkk.. hehhe

Monday, July 26, 2010 11:09:00 AM

xkira ko kena kasik juga aku buah anu.... lallalalala

Monday, July 26, 2010 3:08:00 PM

amboi2 izann'
bestnya kt kg dan hasil masyolnya
cuma naktyer buah namnam? dari vetnam ke?
leh makn ke
cmne rasa?

cm pelik pulaa bila tenguk pic ni..x penah tau....tq

Monday, July 26, 2010 3:47:00 PM

Rambutan gading, manggis, tempoyak.....sedapnyaaaaaa.

Post a Comment