Monday, July 19, 2010

.:Ikan Goreng:.


arghh...pepagi jalan blog nojah terpandang macam² jenis masakan yang dia masak...aku???huhuhu...lama benar tak masak beria...kalu masak beria kang...secupak dua cupak nasi lum cukup kang...beselah syok sendiri ngan masakan sendiri kan...lalala...

semalam petang hubby keje dari pagi sampai ke petang...aku ni kan, kalu hubby keje aku malas nak masak beria...cukuplah sekadar mengalas perut yang lapar dari pagi ke petang...tapi awal² pagi kenalah sediakan sarapan tuk MEREKA berdua...cam biasa...makaroni dan cheese jek...:p

dan tuk santapan aku...aku cuma goreng ikan jek...malas lak nak masak beria kat ikan tu...tapi dalam malas tu ada gak rajinnya...kan kebiasaannya tuk ikan yang digoreng tu, kita gaul kunyit ngan garam jek kan...tapi semalam bila rajin datang, sesekali aku suka gaul ikan tersebut dengan beberapa ulas bawang putih, kunyit, garam dan cili yang telah ditumbuk bersama² lalu digaulkan pada ikan² tersebut...

ikan² yang segar...beh tul beli ikan yang segar kat pasar tani ari selasa tu...kalu nak lagi segar, p jadi peraih tepian pantai, tunggu nelayan pulang membawa hasil...yang tu sudah tentu segar dan bugar...

dan rupa ikan yang telah digaul dengan hasil bahan tumbukan itu...

pastu apa lagi...goreng la garing²...laju jek makan ngan nasi panas dan kicap...hehehe...kata aku sorang jek nak makan kan...lalala...

14 comments

Monday, July 19, 2010 2:55:00 PM

perghhH!! kalo makan ngn sambal belacan lg sedap ni!! sbb tak suka kicap! haha

Monday, July 19, 2010 2:58:00 PM

.:mrs fiza:.
perghh...rugi benar tak makan kicap...

Monday, July 19, 2010 3:09:00 PM

naseb perut dah kenyanggg... kalo x..

Monday, July 19, 2010 3:15:00 PM

.:anna:.
haah kan...sib baik dah kenyang...kalu tidakkkkkkkk

Monday, July 19, 2010 3:27:00 PM

kak gambar lepas goreng mano kak

Monday, July 19, 2010 3:36:00 PM

mkn sorg? 5 ekor ikan? ko ni biar betul. gile gile

Monday, July 19, 2010 3:50:00 PM

wanie : mane sempat mik gambo. dh kate lapo kan. hahah. eh tetiba je aku sibuk kt cni plak. :p

Monday, July 19, 2010 3:50:00 PM

jgn lupa wat sambal kicap..goreng garing garing ni sedap wei..

Monday, July 19, 2010 4:01:00 PM

.:wanie:.
hahaha...tak sempat nak snap...lapo ok...

.:noj:.
yelah...ratah weii...sedap kata aku...hahaha...

.:missgeli:.
aku tingin makan sotong besar masak kicap ni..fresh dari laut pekan...lalala...

.:noj:.
cehh...memang nyibuk ni...hahaha

Monday, July 19, 2010 4:01:00 PM

tula..5 ekor skali ko adap sorg..takpun ko msti ckp tu utk smpai mlm kan..sbb ko mls nak msk kan..hahahaha..

Monday, July 19, 2010 4:03:00 PM

.:lia:.
hehehe...ko jek paham maksud tersirat aku...idok la aku goreng seme tu hadap sekali weii..hahaha

Monday, July 19, 2010 5:08:00 PM

klau tgh lapo ikan goreng panas2 dgn kicap pon dh sedapp...!

Monday, July 19, 2010 6:02:00 PM

sedapppppppp!!! kalau ada sambal belacan ngn ulam sure lagi terangkat. lapaq lapaq!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Monday, July 19, 2010 11:18:00 PM

yeahhh..rmi geng aku,geng cicah ikan goreng dgn sambal kicap ;)

Post a Comment