Wednesday, July 21, 2010

.:Jam Tiga Lima Minit Pagi:.

hurmm...hujan plak pagi ni...makin bertambah ngantuk aku ni...haihh...alkisahnya semalam aku tertido awal..lebih kurang jam 8 malam terus masuk tido...cam biasa, tidokan si bujang...alih² ibu pun join sekali...dan akibatnya...lebih kurang jam 2 lebih aku terjaga...tu pun sebab irfan merengek nak susu...maka bangunlah aku membancuh susu untuk irfan...dan siap tu, aku try nak lelapkan mata semula...tapi GAGAL ok...jadinya sebagai percubaan tuk melelapkan mata kembali...aku on laptop yang berada berdekatan....layari laman web sana sini...pastu terpandang kat status seorang teman yang sama kes cam aku akibat tido awal gak...terjaga tengah malam...lebih kurang beberapa minit online, aku offline semula...masih mencuba untuk tido...tapi gagal lagi...

jam didinding menunjukkan kul 3:05 pagi...

dah tak leh tido...aku ke dapur...basuh botol² susu anak yang tak sempat nak basuh pada malamnya...pastu amik kain kotor p masukkan lam mesin...sesambil tu aku lipat kain yang ada lam bilik...amik ko...menimbun...dah siap seme tu, kemas² umah...mop² lantai....gosok baju keje...siapkan beg taska anak²...perghhh...aku wat keje tanpa menghiraukan keadaan pada ketika itu...kalu kat kampung jangan harap la aku nak bangun wat seme ni...suasana kampung kan sunyi sepi...hanya bertemankan bunyian cengkerik bagai...silap² kang, ada lak yang menegur aku...ishh...takut aku...aku ni takut pada malam...:p

dah siap seme kejaan tu, barulah aku rasa ngantuk...pada ketika tu lebih kurang jam 4 pagi ye...so, sebelum aku nak tido tu, aku cek pampers anak² dulu...masa nak tukar pampers dik irfan, buka jek pampers dia, nengok dia berak...cehh...leh lak dia layan tido dalam keadaan berak gitu...haihh...aku angkat dia terus ke bilik air...bila kena air dia merengek ar gak...tapi aku pangku, dia tido balik...dah siap basuh tu letak semula kat tempat tido, leh dia sambung tido tanpa rasa bersalah...ishh...jeles tul...dah sudah tu giliran si kakak plak...pastu baru aku tido...

yang pastinya, aku tido jam 4 pagi dan aku bangun semula jam 5:30 pagi...huwaa...baper jam jek aku tido...kesimpulannya aku ngantuk ok...dah la ujan...sambung tido beh gak ni...tapi bos ada la plak...haihhh...

11 comments

Wednesday, July 21, 2010 9:02:00 AM

komen aku ialah kesian tengok langsir umah ko tue...langsir umah aku cantik! heehhe

Wednesday, July 21, 2010 9:07:00 AM

hehehe. aku kalau terjaga memang takleh nk buat ape2 kejaan yg mengeluarkan bunyi. anak aku takpe bunyi bising. bunyi vakum pun dia rilek lg tdo. tp apak dia sensitif betul. bunyi basuh pinggan pun dia marah.

Wednesday, July 21, 2010 9:07:00 AM

serve u right kak....sape soh tdo awal...hahahhaah...

Wednesday, July 21, 2010 9:10:00 AM

.:mamalyna:.
cehhh...berlagak...ko tunggulah langsir baru aku plak nanti...

.:noj:.
aku pun sensitif bunyi2 ni...tu anak rengek sikit jek terus aku bangun...kalu si abi dia???gempa bumi pun lum tentu sedar...

.:anna:.
woi woi...kena ar tido awal...letih weii...banyak kejaan aku kena buat...dah anak jenis tido awal, aku layan sekali la...

Wednesday, July 21, 2010 10:07:00 AM

ko tido awl ke?x dpt a ngk hotel mania..ahhaha..

a'a la..ble nk psg langsir baru..nk raye dah ni..

Wednesday, July 21, 2010 10:58:00 AM

la..boleh la mengemas kul 3 pagi...kalu ayu, dah layan tv dah tu...

Wednesday, July 21, 2010 11:03:00 AM

ya ampun..biar betul..banyaknyer kerja yg dilakukan pada waktu pagi itu...tp yg pasti ..dapat wat keje dgn aman tanpa gangguan kan :)

Wednesday, July 21, 2010 11:13:00 AM

sib baik anak ko bangs atido awal kan kan

Wednesday, July 21, 2010 11:19:00 AM

.:sevunation:.
eh, koselah aku nak layan citer melayu ni...cehhh

.:deelira:.
memang takde gangguan pung..hehehe...

.:mummy ayu:.
masalahnya kita tak suka ngadap tv pepagi gitu...tu layan wat keje tu...


.:wanie:.
yang aku tau, anak aku bangsa melayu...lalala...

Wednesday, July 21, 2010 5:56:00 PM

kekadg bila xleh tido.. time tulah kita buat mcm2kan... tp pastu esok mmg mengantuk sgt..

izan... jom join contest ila ye..
http://mamailahfazilah.blogspot.com/2010/07/contest-giveaway-saya-sayang-adik.html

Wednesday, July 21, 2010 7:47:00 PM

hahahaha cian ibu.. tak pning ke kak? abhi plk tido tak igt ibu ke??kekeke

Post a Comment