Thursday, July 29, 2010

.:Kotornya Air Di Putrajaya:.

salam semua...selamat pagi khamis...sok jumaat..pastu cuti sabtu ahad...pastu keje balik ari senin...huhuhu...eh pepagi ni, ekseli aku nak citer sal tahap kekotoran air di putrajaya ni...siyes ar, sebelum ni pun aku memang sedar yang air kat sini memang kotor...kalu nak masak tuk minum pun cam waswas...so sebagai langkah permulaan aku telah menggunakan khidmat Bio Aura yang aku dapatkan dari seorang sahabat...

dan ari tu, lupa lak ari apa, adalah hari pembersihan komponen yang berada dalam bio aura tu...hurmm...so korang nengok la, gimana rupa air kat sini...kotor kan???camner nak sihat kalu hari² minum air kotor gini...haihhh...

siyes la, kalu makan kat luar kan, aku suka kalu masuk restoran yang ada penapis air gini...so memang terjamin la kebersihan airnya kan...kebersihan lain tak tau la...tapi takkan tiap restoran yang aku singgah, aku kena investigate dulu ada pakai penapis air ke tidak kan...haihh...

so demi menjaga kesihatan yang baik, fikir² kanlah...berhabis tuk kebaikan apa salahnya kan...semenya tuk kesihatan kita semua...selamat beramal...

21 comments

Thursday, July 29, 2010 8:04:00 AM

aku pun dlm plan nk beli bio aura nih ...
seller dah ade .. tp buyer kena tgu keputusan banker ....huhuhu
utk anak aku skrg nih aku beli RO kat carre4 tuh ...

mmg kotor .. klu basuh baju kompom bertompok warna karat .. tambah bj putih ...

Thursday, July 29, 2010 8:07:00 AM

.:eima:.
tulah tu...tu baru basuh baju...kalu yang kita minum hari²...masak hari² gimana...kekadang siap ada pasir lagi tau...camner nak sihat gini???

Thursday, July 29, 2010 8:09:00 AM

tul kata si eima tu

baju putih abis kuning

Kak berapa harga bio aura ni :p

Thursday, July 29, 2010 8:10:00 AM

umah aku takde air arr.. nak basuh baju, pinggan pon susah.. dorang tutup sbb nak cuci tank.. harap air tangki atas umah je la

Thursday, July 29, 2010 8:14:00 AM

kalau guna nama ko dapat murah sikit tak???

Thursday, July 29, 2010 8:18:00 AM

kotornye. dulu masa ain duk putrajaya 7 8 tahun lepas tak de lah camtu sangat...

Thursday, July 29, 2010 8:22:00 AM

.:wanie:.
tau tak per...aku beli lambak jek...2 singgit...2 singgit...hahaha

.:mrs k:.
cehh...tapi kan, air kat umah ko kotor ke tak???

.:echa:.
erkk...tak tau la weii...tapi kalu ko sebut nama nojah lagi murah kut...

.:ibu amirul:.
tulah ain..tapi tu dulu...skang tidak lagi...

Thursday, July 29, 2010 8:22:00 AM

sesekali buka penapis tu mmg kotor.nmpk sgt kalau x pakai penapis..mmg ngundang banyak penyakit. zue pakai penapis brand life.

Thursday, July 29, 2010 8:40:00 AM

kotor nye air tu...haishh mcm mana la nk sihat ari2 minum air tak bersih...nsb bek da penapis air membantu kan...?

tak terfikir pon nk servey restoran samada guna penapis or tak..pakai hantam minum je..kat umah guna penapis bagai..huu

Thursday, July 29, 2010 9:24:00 AM

ceh. aku wat minum bli air dr. sukida. nk bli bio aura ntah bile nk cukup duit dlm tabung ayam ni. hahah. ala kt memane pun mmg air kotor la. yucckk geli la tgk ni

Thursday, July 29, 2010 9:27:00 AM

nak gi restoren cek ade penapis ke x? kat mane nak cek kak?? harus kah aku ke dapur? ate, ai ni jarang mkn luar kak.. sile bg tunjuk ajar.. bulan pose nak dkt.. msti byk beli mknan kat luar nnti...

Thursday, July 29, 2010 9:37:00 AM

btul2..air kat putrajaya mmg kotor..klu nak bsuh bj tu tadah air mmg tak putih airnye..ade tu aku tgh mndikan ank aku pg2 nak gi sek..bkk2 paip kuar air kuning mcm air teh tu..yuck..trus tak jd mandikan ank aku..gile nye kotor..

Thursday, July 29, 2010 10:04:00 AM

aku dah lama tunggu ko wat entry bio aura nih.. kan dari ko beli lagi aku dah cakap nak tunggu ko review.. sebelum aku pun beli jugak..ngehehe..

sbb ada org kata punyalah tahap kotor air putrajaya ni boleh rosak set penapis air kita.. so depa kata baik beli air yg masuk duit tadah dalam tong tu..

jadi aku nak tanya, sampai rosak ke set bio aura ko tu? kalu tak.. aku pun nak beli gak.. sbb aku mcm malas nak pegi cari mesin air tu.. tadah air lagi.. sume2 tulah..

Thursday, July 29, 2010 10:15:00 AM

.:deelira:.
tulah, nak telan air yang kotor pun tak sannggup...gigih cair penapis...

.:fieza79:.
ritu ada makan kat satu restoran tu, ternampaklah penapis air dia kat pili utama...bagus tul restoran gitu...

.:noj:.
sukida tu natam menda weii...
aku beli ni pun PAJAK dan gadai..hahaha...

.:anna:.
erkk...takkan time bulan pose ko jadi malas nak masak dikk...

.:lia:.
tulah tu, kalu pepagi kan, aku buka paip biarkan dulu selama beberapa minit...aura air kotor akan keluar dlu...

.:mel:.
perghh...ko tak cakap pun ko tunggu...so far ok jek, takde pun rosak...
so, selama ni ko guna air per weii...takkan tak kai penapis langsung even yang cikai2 jek...gerun sungguh aku ngan air kotor gini weii...siyes...

Thursday, July 29, 2010 10:27:00 AM

kau dealer bio aura ke zan.. ada diskaun tak. heheh nak gak beli kalau kau dealer

Thursday, July 29, 2010 10:34:00 AM

.:kak mimi:.
dealer??hahaha..tidak sama sekali...sahabat yang dok tepi pantai tu dealer...:p

Thursday, July 29, 2010 10:37:00 AM

eheheh sama mau msg la...ehehee...dasat tul air di lembah kelang ye...

Thursday, July 29, 2010 10:44:00 AM

.:asha:.
ha kak mimi, tokey besar dah menjawab tu...silalah sms dia skang...

Thursday, July 29, 2010 11:55:00 AM

eheh izan..tadi koi dah sms dia...

Thursday, July 29, 2010 2:28:00 PM

dasatnya..tp air putrajaya mmg teruk karat habis bape kali baju ksygn tercedera.. uwaaaaa

Thursday, July 29, 2010 2:41:00 PM

betul la.. baju putih hubby aku pun dh tuko kaler dah.. haihh.. tp tak terbeli2 lagi penapis kayak gini... huhu

Post a Comment