Tuesday, July 6, 2010

.:Nilah Akibatnya, Jika Tiada Sensored Alarm Kat Belakang:.

hurmm...nilah akibatnya...sian kat dak irfan...kepala dia luka sebab kena bucu meja yang tak berapa nak tajam tu...gigil sekejap aku masa tu...haihh...

citer cam gini...petang ahad lalu, lepas seharian berjalan ke sungai congkak (nanti aku citer di entry yang lain) pastu petangnya ke rumah kak ngah di bandar putra permai tu...kesnya nak amik adik aku kat situ...

so sampai kedai kakak tu, lepak² jap, makan² durian pastu baru balik...dik irfan ni sibuk dok main ngan sepupu² dia...dan tah bila tah, konon² di acah² si ibu...main undur² dan tetiba...bukkk...amik ko...kena belakang kepala sebab mengudur kan...nangis la dia...aku ingatkan biasa jek...aku gosok² jelah belakang paler dia tu..sekali nengok ada darah...cuak gak ar...alahaii...sian kat dik irfan...beria dia melalak...cari² ubat, kat kedai kakak tu takde ubat la plak...bistu amik kain jelah lap² darah...tapi bila darah dah berhenti baru nampak kesan luka tu...sib baik la kecik jek...kalu besar, sure dah ke klinik...haihhh...bahye betul...
memang cuak giler aku time tu tau...

dah reda tangisan tu, pujuk² terus balik umah...sampai umah terus buh minyak gamat...pe yang aku risaukan takut dia muntah jek...haihh..sib baik keadaan terkawal...hurmm...macam² hal...huwaa...

13 comments

Tuesday, July 06, 2010 10:25:00 AM

lain kali tuam dulu dengan air panas, takut nanti naik lebam.. harap2 luka dia tak dalam.. memang seriau kalau budak kecik terhantuk kepala..

Tuesday, July 06, 2010 10:29:00 AM

erm kepala tu kann.. kesian dak irfan nan manja itu.. lalala sangat manja sampai marah org lain dia lak kecik ati.. hehehe

Tuesday, July 06, 2010 10:36:00 AM

hm..biasala tu..amsyar pun cmtu gak..klu tgh main bkn nak tgk bucu2 meja ke kabinet tv ke..main lggr je..klu drh2 ni yg wat kite tak sng duduk kan..takpela..sume tu mematangkan dorg..

Tuesday, July 06, 2010 10:53:00 AM

dimanakah gambar? wei aku rase minyak gamat mmg kena letak dlm handbag la skang ni. atau spare dlm kete. mmg penting sgt kan

Tuesday, July 06, 2010 11:02:00 AM

ko nk buh sensored kt montot ifran ye zan??
cian irfan.. hope xde apa2 la kan. dapat aku bayang cemana galaknye anak bujang tu melalak.. dh la anak bujang tu manja n sensitip.. marah org lain sendiri kecik ati.. hehe..

Tuesday, July 06, 2010 11:06:00 AM

huh,cian dak irfan..tu yg plg riso kan..

Tuesday, July 06, 2010 11:17:00 AM

MORAL OF DA STORY:

berhati hati lah di jalan raya..

sekian terima kaseh..

Tuesday, July 06, 2010 11:28:00 AM

kalau luka berdarah kat lutut ker, siku ker bole lagi..tp kalau kat kepala mmg ngeri!!

Tuesday, July 06, 2010 11:54:00 AM

nsb bek tak pape...

Tuesday, July 06, 2010 12:45:00 PM

ish..nasib baik x de pape.. tp kan..kanak2 kene bg extra careful..psl kecederaan ringan leh jd kecacatan kekal..sian bdak tu nnti..ehhe

Tuesday, July 06, 2010 3:02:00 PM

hehehe... biasalah tu....... dia nak tinggalkan tanda kenangan....

Tuesday, July 06, 2010 10:34:00 PM

.:azim:.
huwa...ni bukan ataih jalan raya ni..ni kat umah ni...haihhh

Wednesday, July 07, 2010 8:57:00 AM

sah komen akak kat sini tak keluar .... huhuhu, lenkali kalau jatuh ke apa ke jangan lupa tuam ok..

Post a Comment