Thursday, July 1, 2010

.:Projek Menjahit Langsir:.

hai semua...assalamualaikum...selamat pagi khamis malam JUMAAT...:p...owhh...semalam aku sibuk dok citer plan tahun ni nak tukar langsir baru tuk rumah...langsir raya kekdahnya...walhal tahun ni bukan raya kat putrajaya pung...hahaha...so semalam ingat alang² nak tukar langsir tu, nak belil kain jelah pastu jahit sendiri...kekadang cam terlupa lak kat umah tu ada jek mesin jahit dok tersebik kat lam bilik solat tu...hehehe...guna pun time nak jahit kaki seluar la, otter mana yang patut jek...

tapi aku suka gak jahit sarung² bantal tu...ada lebihan kain aku wat sarung bantal...ingat dulu masa sekolah menengah...ada gak ar aku amik upah jahit kain sekolah tuk kawan...upahnya RM5 jek time tu...nak jahit baju kurung lak aku tak sempat bis belajar, chekgu ilang tah kemana...haihh...tak pe ar...ti ada masa nak ar aku p kelas menjahit ni...reti jahit baju kurung pun dah kira bonus...tak yah la pikir nak anto kat tailor mana time nak raya terutamanya...haihh...

ni dia...aku guna mesin jahit cap Raleigh jek...still guna kekuatan kaki ye...takdenya nak guna elektrik bagai...ate mesin jenis lama kan...hurmm...

owhh...harapan aku agar projek ini menjadi...hehehe...jangan angan² taik ayam sudah...:p

13 comments

Thursday, July 01, 2010 8:06:00 AM

dah bapa kali duk ckp2 ayam kat mak nak kumpul duit bli msin jahit.wah!banyak la sgt duit nk kmpul nk beli sofa lagi..hahaha..

best pulak tgk jhit lgsir sndiri.bila la nk dpt msin jahit ni.

Thursday, July 01, 2010 8:18:00 AM

perrrghhhh.. giler old skool ko nye mesin jahit kak.. antik nihhh.... hehehehe..

Thursday, July 01, 2010 8:23:00 AM

.:fiza mak darwisy:.
hehehe...akak ni pun beli yang seken heng jek dik...dah lama dah beli...guna bila perlu jek...
sonok dapat jahit langsir sendiri...satu kepuasang...:P

.:anna:.
hahaha...leh masuk muzium dah ni...

Thursday, July 01, 2010 8:26:00 AM

aku doakan semoga ko jadi penjahit tegar...sbb nanti leh org tempah2 kat ko izan....kaya babe....aku pernah dgr..kawan kat putrajaya la..dpt time nak raya...rm3k tau...menjahit sahaja...

nti kalo ko berjaya..jgn lupa ye jahit baju tuk aku secara free...3 kali berturut2...eheheh

mesin jahit mcm ni lagi bagus dari yg moden...thumbs up

Thursday, July 01, 2010 8:27:00 AM

eh, teringat lak kat Singer..menawan keluarga bahagia..
die jual mesiin jahit mcm ni la
pstu kalo x mo guna, leh tebalikan..jadi la coffee table..hahah

Thursday, July 01, 2010 8:53:00 AM

uihh guna kaki lagi kak

stylo lah kak

hahaha

Thursday, July 01, 2010 9:08:00 AM

wah kak...boleh laa ct hantar tempahan kat akk...hehehhe

Thursday, July 01, 2010 9:13:00 AM

.:asha:.
ko ni manjang nak free...camne nak maju gini...hehehe...kalu gitu aku pun nak anto dobi baju selama setahun ke ko la...FOC gak ok???

.:sevunation:.
hahaha...ada jek idea ko kan...cehhh

.:wanie:.
hehehe...old skul maa...tapi aku muda lagi dari ko...


.:SiTi:.
gulps...baru nak belajar ni dik...tak leh amik tempahan...takat nak jahit menda yang koyak ok jek...hahaha...

Thursday, July 01, 2010 9:34:00 AM

aku pandai jahit baju koyak pakai jarum jer..

Thursday, July 01, 2010 9:56:00 AM

wei, tolong jahit langsir umah aku...bleh?

Thursday, July 01, 2010 9:58:00 AM

.:mrs k:.
oklah tu weii...pandai ar gak...hahaha...

.:mamalyna:.
erkk...harap maaf...aku tak amik tempahan...p anto tailor sana...

Thursday, July 01, 2010 10:06:00 AM

ok jahitkan baju raya aku sekali yer izan..hehe

wey bagus2..nih leh wat duit nih..dh jimat dh wit upah orng izan..bagus2..jaman serba mahai nih bagus ada skill camni..tp mmg la mesin jahit tuh the very old sekul..heheh.

Thursday, July 01, 2010 10:40:00 AM

eheheheh a'ah ye..memangjan aku nak free je kan...adehhhh bankrup kawan gini..ahahah

Post a Comment