Tuesday, August 24, 2010

.:Aktiviti Hari Ini:.


hai semua...lambat plak aku up entry kedua ari ni kan..aku sebuk sikit tadi (ye ke sibuk??)hehehe...ekseli aku baru pulang dari keluar ke bank rakyat di P14 sana nuh...tujuan utamanya adalah tuk rolling syiling² yang aku ada tu...dah sementara bos masuk lewat ari ni kan...so baik aku gunakan waktu yang ada tuk aktiviti yang berfaedah...owhhh...aktiviti rolling² syiling ni aktiviti biasa setiap tahun ye...bila syiling² kat umah dah membuak...maka aku akan merajinkan diri aku tuk ke bank masuk lam akaun...dan hasil ari ni adalah sebanyak RM420.15...oklah tu...cukup tuk wat penukaran duit raya kan...tak gitu ijan???...huhuhu...

nengok tu...tul kan...coins yang berat sama dipikul tadi, berjumlah seperti di bawah...hehehe

dan semenya telah selamat di dalam akaun...horeeyyy...gaji esok...mak sangat suka bila nengok payslip yang baru sampai ini...bajet sedang bermula...lalala...

dah selesai tugas di bank tersebut, maka mak mengambil keputusan untuk singgah sebentar di Mydin...tulah, saper suh bina mydin dekat dengan bank...kan dah tersinggah...dan misi mak berjaya...kerana mak berjaya membeli sepasang baju melayu buat dak irfan...saiz 18...oklah tuuu tuk pakai raya kedua atau ketiga atau keempat...pendek kata bebila sesuai la...ekseli niat nak pakai p taska tiap hari jumaat...hehehe...

dan aku juga telah belikan sesuatu tuk seseorang...so korang cepat teka pada siapakah aku nak kasi ni...hehehe...aku mang dah niat nak kasi...so kenalah kasi kan...tak baik la tak kasi sebab dah niat kan...hehehe...


dan dah siap masukkan dalam paper bag...huhuhu...eh aku mang suka kasi adiah² ni...moga aku dimurahkan rezeki selalu...ok tak doakan tuk diri sendiri...lalala...

oklah, skang aku dah kembali ke pangkal jalan...bos belum masuk lagi...sib baik...mesti lum abis uji terbang yang di buat...takpelah bos, bos masuk saya ok...bos tak masuk pun saya ok jugak...cam biasa...huhuhu...

klah, selamat menjalani ibadah puasa cam biasa...jaga diri bebaik ye...jangan sesekali ponteng puasa tanpa sebab...lalala...

21 comments

Tuesday, August 24, 2010 11:15:00 AM

nasib baik tersedor nak ke pagkal jalan ye izan.. semat soping.. ekekekekek..

dak irfan kita lom dpat lagi baju melayu.. huhu..

Tuesday, August 24, 2010 11:19:00 AM

ena
tulah tu...kena sedar diri...hahaha...kang ada melencong ke lain kang...:P

Tuesday, August 24, 2010 11:21:00 AM

tuk aku ke tu? tima kaceh izan...eheheehhe


skrg ni musim tuko duit syiling ke? pesal tak tuko dgn aku? aku byk nak guna ni...ehehehehe aktviti riadah anak2 memasuk duit dlm tabung sendiri...

Tuesday, August 24, 2010 11:24:00 AM

mekasih. ade lg alamat aku kan. hahaha.

aku tuko duit siling bile tgh sesak. bile tak brape nak sesak, boleh besabo lg. hehehe

Tuesday, August 24, 2010 11:30:00 AM

aku kat atas je ni ha.. mai la.. takde sape pon

Tuesday, August 24, 2010 11:34:00 AM

wahh byk gile dekat 500 ...
brape lama ko kumpul tuh ??

Tuesday, August 24, 2010 11:45:00 AM

malas aku nak teka.. sbb yg paling pasti bukan tuk aku la tu.. kalau ko balut cecantik tadi.. aku mesti perasan tuk aku... sbb ko nak pos laju kan.. hahahaahahha

Tuesday, August 24, 2010 11:45:00 AM

asha
ko ke???erkkk no komen...
skang musim rolling2...nak2 time nk raya ni...:p

noj
erkkk alamat kot takde dalam simpanan la...harap maaf ye...:p

mrs k
ye aku tau ko kat atas...takkan kat bawah plak...:p

eima
hurmm...tu simpanan tuk awal tahun ni hingga ke hari ni tu...

Tuesday, August 24, 2010 11:48:00 AM

nyempat jek g nyoping ek....sale plak x abes2 ek...aku dh x larat nk g suping...duk umh dendiam jek...tu hadioh tuk aku ke??macehhhhh...hekhek

Tuesday, August 24, 2010 11:59:00 AM

echa
ko ni memang pemalas ar...
tak mencabar langsung...
hahaha

mrs ecam
ate pompuan...suping itu mest...owhh sonoknya esok gaji..yey...

Tuesday, August 24, 2010 12:00:00 PM

wei, banyak giler rm420... ko letak syiling dalam ape wei... aku yang rm100++ ni berat giler..

makasih coz beri adiah tue kat aku, hehehe betul kan?!

Tuesday, August 24, 2010 12:07:00 PM

serius byk syiling tu..
aku plg byk pon dulu smpi 100 lbeh jek..tu pon da berat tabung

Tuesday, August 24, 2010 12:07:00 PM

serius byk syiling tu..
aku plg byk pon dulu smpi 100 lbeh jek..tu pon da berat tabung

Tuesday, August 24, 2010 12:23:00 PM

omak aih syiling sampai byk tu??muat tabung ke?ke simpan lam tupperware je? ekekeke..

Tuesday, August 24, 2010 12:42:00 PM

musim tukar duit syilingkah?..kt opis ni pun ada akak tu, mai2 opis je..suh teka apa dibimbitnya dlm beg tu..confirm la syiling..berat semacam..manyak tu..leh aa buat duit laya..dak arif jgn lupa eh..pos bila2 pun takpe..ekeke..

*waaa hadiah tuk sape tu..siapa la yg bertuah ituw ^_^

Tuesday, August 24, 2010 12:59:00 PM

wah.... simpan duit kat bank, pehtu simpan duit kat mydin lak.. hehe best best

Tuesday, August 24, 2010 1:05:00 PM

byknya duit siling dkt 500 ratuh..! berjimat btol la dia..hehee kita tk penah nk buleh simpan siling..eheh

sempat soping lg best nya dia...adiah tu utk sape la ye comey je bungkusan tu...

Tuesday, August 24, 2010 1:35:00 PM

eh banyaknya duit syiling ko, akak yang nak tukar rm160 pun rebeh bahu bawak syilling banyak2. cemana la kau boleh bawak syiling sampai Rm420 tu kan.. mesti berat giler .. berapa tahun menyimpan tu

Tuesday, August 24, 2010 2:27:00 PM

ngehehehehe... nak hadiah... *sambil kelip-kelip mata* ;p

Tuesday, August 24, 2010 4:42:00 PM

idea yg bernas la zan..kite pun ada banyak gak syiling tu tp tak terpk pun nk masuk ban..ok2..akan dilaksanakan kemudian..

Wednesday, August 25, 2010 9:32:00 AM

makasih izan..hg nak bagi by hand ka hadiah tuh wey..heheheh..

amboi byknya siling kt umah hg izan..msti kt merata2 tempat kan..

Post a Comment