Monday, August 16, 2010

.:Citer Semalam Di Kala Cuti:.


salam semua...hepi² monday...ermmm...tak banyak citer yang aku nak citerkan...kisahnya, rekod ye kengkawan...cuti sabtu ahad lepas, kami hanya duduk di rumah tanpa keluar ke manan² pung...huhuhu...sian sungguh...sampai anak² menjerit² mahu keluar...akhirnya si hubby yang melayan mereka berdua turun ke bawah...padahal p basuh motor dia jek pung...ekeke...

dan ari semalam, setelah mengalami kebuntuan yang amat sangat dalam memikirkan menu untuk berbuka...makanya, amik langkah paling senang...aku wat nasi goreng jek....dan juga kuih cek mek molek seperti di bawah tuk juadah berbuka...ni kira dah abis barang basah lam peti ni...hahaha...


owhh, gambar yang sudah siap digoreng, lupa la nak snap...sebab dah sibuk nak berbuka kan...dan petang ni tak tau nak masak apa...arghhh buntu la...eh lupa lak nak bitau...aku pun cam nojah gak...rekod ni...5 hari berpuasa tidak ke param lagi...hahaha...tapi cam aku cakap la...last² puasa mesti lebur punya rekod ni...

klah, nak p jejalan blog makanan jap...nak cari idea tuk juadah petang ni...daaa....

notadijariku: sibuk lite²...monday bluesss....

15 comments

Monday, August 16, 2010 9:21:00 AM

kuih ni dalam die inti ape?
x penah tgk pon...kuih purba eh?ehehe

Monday, August 16, 2010 9:24:00 AM

ooo best nyer cek mek molek... lama dah x makan... rasa terlior la pulok...hehehe

Monday, August 16, 2010 9:24:00 AM

eh kami pon tak jejak kaki di PARAM lagi wei....... huhuhuhu

cek mek molek tu lepas goreng gaul ngan gula ka?

Monday, August 16, 2010 9:26:00 AM

.:sevunation:.
inti dia gula la...aku rasa ko yang orang purba...bukan kuih ni...hahaha...

.:kak ya:.
ha, pe lagi...silalah buat,...

.:mrs fiza:.
eh tak la...naper lepas goreng kenna gaul gula plak...inti dia kan gula...hehehe...

Monday, August 16, 2010 9:31:00 AM

kemain manis la kalo luar dalam ade gula. hehehe. aku pun ingin nk buat kuih ni. dh bermain di minda dah. tp tadek plak tanam keledek ditepian rumah. nanti la leh pg beli.

wei esbok aku pun hampir kering tu.

Monday, August 16, 2010 9:31:00 AM

suke cekmekmolek sedap

Monday, August 16, 2010 9:34:00 AM

fiza nih kuih pantai timur ... tu sal nama cek mek molek... kelate ...
tanya naman ek ... hehe

Monday, August 16, 2010 9:49:00 AM

.:noj:.
aku pun p gali ubi kat pasar ritu...hehehe...tulah tu, ingat rehat ni nak p pasar...penuhkan balik esbok tu...huhuhu...jom weii jemaah...

.:wanie:.
aku pun suka...lagi suka kalu mak yang wat...tapi sendiri wat pun leh ar tahan...hehehe...

.:eima:.
huhuhu, no komen...

Monday, August 16, 2010 9:54:00 AM

wah... rajin... bagus!...

tak gemar sangat cek mek ni - manis!

Monday, August 16, 2010 10:32:00 AM

WAHHHHH.. cek mek molek.. memg molek sungguh dok ateh tu.. ;D
aok gak nie wat menu cuci mulut arini.. ;D

Monday, August 16, 2010 11:02:00 AM

.:ejamaria:.
lor, cek mek molek ni mang ar manis kak...kalu ko nak masin, tukar ar gula buh garam...ok tak???

.:ena:.
hehehe...sila sila...

Monday, August 16, 2010 11:12:00 AM

resepi kuih aku tu ko jumpa idak?

Monday, August 16, 2010 11:28:00 AM

sedapnye cek mek molek.. cantik lak tu bentuknye, apalagi klu ditelan huhuuh

Monday, August 16, 2010 11:39:00 AM

.:asha:.
resepi mana ni...sejak bila ko ada kuih sendiri ni...

.:lierose:.
hehehe...cantik kan...perasan plak ni...

Tuesday, August 17, 2010 11:56:00 AM

kuih nie saya penggil cek mek molek..hehehhe...sedapkan...walaupunsaya org johor tapi selalu buat n mkana

Post a Comment