Thursday, August 12, 2010

.:Cuti Raya...Raya Sakan:.


owhh...mak tensen ni...tengah asyik mak isi borang cuti sesambil mak online di fesbuk...tiba-tiba...amik ko...fesbuk dah di blok...hahaha..akhirnya...yang mak marah dan geram, naper tak kasi short notis...kalu idak, bleh mak standby berukBEN sendiri dari rumah tau...huh...

tapi takpelah...skang bulan puasa...elok jugalah di bloknya fesbuk tu...terlepas mak dari melakukan aktiviti yang lagha (hahaha...ayat sedapkan ati sendiri ok...) eh panjang lak mukadimah mak entry kali ni...sebenonya mak nak citer sal cuti raya ni...eh puasa baru masuk hari kedua...tapi mak dah sibuk sal cuti raya kan...arghhh dulik la...mak suka wat perancangan awal²...hehehe...alkisahnya, tadi hubby mak ada sms...tanya mak, bila nak stat cuti raya ni...haah kan...mak tak plan lagi bila nak cuti...dah hubby tanya, makanya mak pun membelek kalendar...mak dah berkira² memandangkan taska anak² mak stat ditutup pada hari rabu bersamaan 8hb sept ini...makanya mak somi isteri sebulat suara telah bersetuju untuk mengambil cuti selama 6 hari bermula hari rabu 8hb hingga 17hb depan...so hari yang mak amik cuti itu adalah 8, 9, 13, 14, 15 dan 17 sahaja...16hb tu kan public holiday...cuti MALAYSIA DAY katanya...eh oklah tu kan...

eh lama plak mak amik cuti ni...ada yang mak mati kutu dok penang lelama...huhuhu...nanti ada program lain yang timbul...mana tau tetiba mak rasa bosan dok penang tu, mak ajak hubby ke bukit kayu itam ke, naik cameron lagi sekali ke...ke mana-mana jelah...tah² dari penang balik ke jengka...hahaha...

eh oklah tu...so kepada pijot, hang jangan lupa, sediakan hidangan yang best tuk santapan kami sekeluarga ye...eh ijan, ko beraya di mana???kalu kat alor setar, jangan lupa hello...hello...bleh kami p beraya...yang pasti kalu balik sana, tak lupa singgah ke rumah nurul aini di sungai petani...

notadijariku: so korang lak camner???dah plan ke cuti tuk raya ni???

20 comments

Thursday, August 12, 2010 11:43:00 AM

kak, jom outing masa kmi d kedah?? ray ke 3 kot bru lek kedah..kui2x

Thursday, August 12, 2010 11:46:00 AM

.:mrs fiza:.
eh no hal...koling2 la...guar perahu ngan kulim bukan jauh mana pung...g pun nak kena p gak sg seluang kat kulim tu...umah kak ipar...hehehe

Thursday, August 12, 2010 11:46:00 AM

baru semalam zue isi borang cuti.. 4 hari saje cukup. tp tang 17hb tu x tahu la kalau datang kemalasan berganda2.. cuti lagiii kut :p

Thursday, August 12, 2010 11:48:00 AM

.:deelira:.
owhhh...cuti balik mana???dekat ke jauh???

Thursday, August 12, 2010 12:01:00 PM

hurmm.. aku rasa la tahun ni la kali pertama aku cuti raya selepas berkahwin.. haha 3 hari jek. 2hari sblm 1 hari selepas. ermm tupun dlm tempoh bercuti tu aku adalah di putrajaya nih..haha tu pun tah2 pasraya aku terus kerja.. huhu..
cuti-cuti saya habis saya gunakan ketika mau menjaga anak2 sekiranya mertua saya ada pemeriksaan memogram.. ketika mertua saya tak sihat juga ketika anak2 saya tak sihat juga ketika hubby saya tak sihat juga ketika saya tak sihat.. hohoho

Thursday, August 12, 2010 12:05:00 PM

lom plan...en.somi kje bhgian keselamatan...so kne ikot schedule die cane..ouhh sedeh bile pk coti rye...huuuuuuuuu

Thursday, August 12, 2010 12:05:00 PM

cepatnya ko isi borang cuti......

Thursday, August 12, 2010 12:09:00 PM

yg penting aku nak beg tangan baru kak

raya raya blkg kira

ahahaha

Thursday, August 12, 2010 12:11:00 PM

.:ayang:.
aler, ko kalu beraya umah mertua, petanng raya tu ko leh masuk keje weii...hahaha...ate umah mertua di bangi sajork...

.:mrs ecam:.
huhuhu...kalu aku, meroyan dah...pernah bujangan dulu masa tu aku keje giant...pagi raya dok scan barang tau...sedih giler...

.:ibu amirul:.
kat sini seme servis kena cepat...hehehe...

Thursday, August 12, 2010 12:24:00 PM

asben aku sebulan yg lepas dh isi borang cuti raye. heheh. aku plak blum isi. tgk la 3 ari seblum cuti aku isi la.

aku tak cuti seblum raye sbb mayb blk kampung mlm raye. aku cuti dr 13/09 sampai 21/09. ha lama tak. ke tak cukup lama lg tu. heheh

Thursday, August 12, 2010 12:30:00 PM

aku raya kedah taun nie, uwaaaaaa....sekian!

Thursday, August 12, 2010 12:35:00 PM

.:noj:.
hehehe...ko takat beraya satu negeri jek, bleh balik hari weii...

.:ijan:.
ha, bagus tu...leh ar aku p beraya ke alor setar...hehehe

Thursday, August 12, 2010 12:59:00 PM

singgah kulim kaa..? meh sini beraya umah fieza..hehee

Thursday, August 12, 2010 1:04:00 PM

.:wanie:.
arghhh ko memang...mata baragan tul...huh...


.:fieza79:.
hehehe...kena la singgah kut...p sungai seluang ja...kat kulim jugak tu kan???

Thursday, August 12, 2010 1:19:00 PM

waaah advance hang nooh, dh main chop2x..bila nak cuti..ke dh isi borang ni..huhu..

banyaaaaaknya coti! best aa...kita ni je cuti dh tggl ciput, ntah2 kena UNPAID LEAVE..adooii.. =P

Thursday, August 12, 2010 1:22:00 PM

.:mamalieyna:.
heheh...kena ar rancang awal2...sebab ada pembahagian tugas nanti

Thursday, August 12, 2010 1:30:00 PM

cuti balik terengganu kak :)

Thursday, August 12, 2010 2:23:00 PM

org cuti same cam akak..tarikh pun same..thn ni balik sungai petani..

Thursday, August 12, 2010 2:23:00 PM

org cuti same cam akak..tarikh pun same..thn ni balik sungai petani..

Thursday, August 12, 2010 3:26:00 PM

aku cuti 4 ari je..mggu pas ry tu..sbbnye cuti tinggal 9 ari je..tu lum tolak abg ipar nak kawin..bpk metua nak kawin..png kpala den pk..

Post a Comment