Tuesday, August 17, 2010

.:Duit, Duit...Dimana Kau Duit:.


owhh...baru 7 hari berpuasa, aku dah sibuk pasal duit kan...tak kisah la, yang penting aku bertanggungjawab dalam menjalankan tugas yang diamanahkan...so tahun ni cam biasa, cam tahun sudah aku sekali lagi dipertanggungjawabkan oleh CC sini tuk mengendalikan tugas dalam hal pertukaran duit raya...

so memandangkan gaji adalah hari rabu depan, so aku kena cepat siapkan tugas ni...dan akan membuat collecting minggu hadapan...senang hati bila keje dapat dilunaskan dengan cepat...

owhh, ini adalah duit pertukaran tahun lepas...berjumlah RM12,500...

dan cam biasa...tahun ni pun sama...aku kena wat jadual seperti di bawah...amaun tuk tahun ni lum tahu lagi memandangkan ramai pegawai yang masih out station...psst...banyak kan amaun bos aku tukar...harap² adalah duit raya tuk aku nanti...lalala...

dan bila citer sal duit raya ni, mulalah hobi di kala ramadhan menjelang syawal akan menjelma...cam yang dah sedia maklum, hobi aku mengumpul sampul duit raya yang pelbagai rupa dan bentuk seperti gambar di bawah ni...tahun ni yang paling awal aku dapat adalah dari Jusco...yang kaler ijo tu...yang aku letak berdiri tu...

so pada kengkawan yang sudi, kalu ada sampul lebih tu, tolong simpankan tuk aku...dapat sekeping pun jadi...uhukss...sekadar menambah koleksi yang sedia ada...eh sampul lelama tahun 90 an pun ada aku simpan tau...aku buh lam satu album pemberian seorang teman di alam maya ni...thanks fiza @ delima...mekasih banyak² tau...

dan inilah album yang aku maksudkan itu...

dan didalamnya terdapat sampul² duit raya yang hanya ada sekeping...bukan paket punya...

dan ini lagi sebahagiannya...

sekian...tu citer hobi aku yang rasa aku bermula sejak aku menuntut di itm lagi...hehehe...

notadijariku: so korang, baper RM duit raya tuk ditukar tuk tahun ni???

21 comments

Tuesday, August 17, 2010 9:55:00 AM

ramai nye yang ada hobi kumpul sampul raya..... dalam family ain je ad 4 5 orang yang suka kumpul

Tuesday, August 17, 2010 9:56:00 AM

tahun ni tatau lagi la ...
sumber kewangan tak 1 je .. aku je ... laki aku kan tak bekerja ... course tak abih lagi .. huhu

Tuesday, August 17, 2010 9:57:00 AM

aku takde anak buah lagi! so, jimat di situ.. muahahaha...

tukar RM50 sudeh!

Tuesday, August 17, 2010 10:02:00 AM

wahh.. kumpul sampul duit raye??? 1st time tau ada hobi camni.. hihih biasa kumpul stem je, duit syiling ke..
anak buah makin bertambah dah 12 orang, masak laaa.. 100 pun tak cukup camni..huwaaa

Tuesday, August 17, 2010 10:10:00 AM

mak ai! takutnya nk pgg duit byk tu,...mau menggigil tgn..huhuhuhu

Tuesday, August 17, 2010 10:10:00 AM

.:ain ibu amirul:.
wahhh kalu gini leh jadi geng la

.:eima:.
aku ni tukar jek RM300..tak pernah pung abis lepas raya...alih2 diguna masa sudden death...hahaha...time sangap...

.:mrs. k:.
oklah tu

.:lierose:.
eh adalah dik...hehehe...

Tuesday, August 17, 2010 10:12:00 AM

mana sampul duit raya yg aku bagi tu.. ko memang ar... tak nak bagi lagi ar..

Tuesday, August 17, 2010 10:12:00 AM

alaa..ingt kan nk bg tetamu yg dtg uma ko syawal nnti..baru tepikir nk mintk alamat umah..uuhuh

ni raya yg 1st sbg pekerja..
so thn ni aku nk bg duit raye..

aku asing kan dlm rm300 utk duit raya..

Tuesday, August 17, 2010 10:14:00 AM

.:mrs fiza:.
maunya tak gigil...tu pun pegang kejap jek sebelum nak p bank p tukar..hahaha...

.:echa:.
haih, sampul ko kasi tu ada...seme lam album tu weii...takkan aku nak snap setiap helaian...mencik la ko ni...

.:sevunation:.
owhh..tuk anak anak aku ada peruntukkan tak???

Tuesday, August 17, 2010 11:00:00 AM

perghh gilos ko tukokn smpi rm12,500??? manyokkknyerrrrrrr....aku tuko 2-3rat jek....heee aku pong ske kumpul smpul wit rye...tp xdek la ku albumkn...hihihhihi

Tuesday, August 17, 2010 11:17:00 AM

ya Allah siap album... dasat tu simpan sampul... hehehe... akak pun simpan gak sampul yg elok, tp utk guna buat isi bila gi kenduri, bagi duit yuran sekolah kat Nayli... idak la masuk album... :)

Tuesday, August 17, 2010 11:22:00 AM

izan, tumpang tukar duit raya

Tuesday, August 17, 2010 12:42:00 PM

wah uniknye hobi kau ni hehe nanti la klw ada sampul2 unik aku bg ko ek

Tuesday, August 17, 2010 2:38:00 PM

wei, tukarkan duit raya aku tp pakai duit ko ar, bleh?hehehe

Tuesday, August 17, 2010 2:59:00 PM

tg kerajaan umumkan bonus.kalau ada bonus bajet lebeh.kalau xde..cut bajet la.. rm1 sorang cukup :p budak2 xleh pegang duit banyak2

Tuesday, August 17, 2010 9:56:00 PM

isk isk cam kenal je album tu kan.. hahaha aku pun dh lupa yg aku ada bg kat ko...
tp siyes terharu sb ko masih simpan lagi pemberian aku tu.... sob sob sob

Wednesday, August 18, 2010 8:27:00 AM

aku ada sampul Mekdi..nak?heheee

Wednesday, August 18, 2010 8:34:00 AM

azim
eh mau la...aku tuntut dari hang...hang acah2 ka ni???

Wednesday, August 18, 2010 9:20:00 AM

yg berdiri ko cakap tu lawo la wei. aeon punye ek?

Wednesday, August 18, 2010 9:25:00 AM

noj
haah aeon punya...dapat dari jj..

Wednesday, August 18, 2010 12:21:00 PM

ohh ko pengumpul sampul ye.. t la kot ada lelebih dari 1 aku bagi ko cikit ehh.. xtau la kot ko dh ada ke x.. boley??

aku dah boring dah wat koleksi.. hehe

Post a Comment