Wednesday, August 18, 2010

Hari Yang Ke Lapan...


hurmm...tetiba ari ni baru tergerak nak layan lagu raya tanpa segan...kalu orang lain sure stat pose dah nak dengar lagu raya kan...aku baru jek nak dengar ni...tetiba sayu plak aku ni..haihh...dah bergenang air mata ni...ishhh...naper keluar lagu yang syahdu plak...cehhh...meruntum jiwa raga tul...

ingatan aku terus menerawang pada wajah arwah ayah...owhh ayah...rindunya kat ayah...al-fatihah buat ayah...kalulah ayah ada kan best...sure raya kita lebih meriah kan...tapi Allah lebih sayangkan ayah dari kami...kami redha dengan pemergian ayah...siyes la, sejak dua menjak ni aku sering teringatkan beliau...tetambah time pose ni...masa wat buah melaka pun teringat gak...sebabnya kalu pose, arwah ayah memang gemar makan buah melaka ni...pendek kata, kuih wajib tuk menu berbuka tau...eh jap, kesat air mata dulu...haihh...sib baik aku sorang² lam bilik ni...haihhh...

lagu raya yang wat jiwa aku meruntum hiba ni lagu air mata syawal dari tok ti...haihhh...tok ti ni memang..saje jek nak buat aku sedih...mencik ar...

klah, aku nak layan lagu raya secara serius dah ari ni...lagu ceria² jek..amik mud raya di perantauan tahun ni...

12 comments

Wednesday, August 18, 2010 10:27:00 AM

perantauan sgt ye. wei kan aku dh nasehatkan , dgr lagu2 menggembirakan je. jgn sedih2. doakan arwah bahagia kat sana. jgn lupa kirim al-fatihah kt dia tetiap ari.

ni kiraman dr aku plak.

Wednesday, August 18, 2010 10:29:00 AM

sayunye....... huhuhu

Wednesday, August 18, 2010 10:46:00 AM

ala jgn la dengar lagu Tok Ti tuh... dengar la lagu Sudirman - Balik Kampung - ceria sket

Wednesday, August 18, 2010 12:32:00 PM

dari awal tahun lagi aku dh dengar lagu2 raya bagai ni..member opis aku nih.. dia dok campur lagu2 dia termasuk lagu2 raya..
kalo buka tu manjang la dengar lagu raya.. huhuhuhu

Wednesday, August 18, 2010 12:45:00 PM

aku suke lagu dari jauh ku pohon maaf..tp lagu ry lame2 yg best..yg baru2 ni tak bp bestla..aku lak tingat kat arwah mak metua aku..hm..moga rohnya ditempatkan dikalangan org yg beriman..

Wednesday, August 18, 2010 1:01:00 PM

setiap yang hidup tu pasti akan mati kak. Sentiasa la kita mendoakan bagi yang telah pergi. Rasa kejap je dah seminggu puasa kan?.. tinggal lagi 3minggu jer puasa. pastu dah nak raya. tahun ni dasyat betul orang wat persediaan nk raya. kalau kat opis saya, belum masuk bln pose lagi tempahan kuih raya dah ditutup. akak keje mane ye?..

http://wanshah87.blogspot.com

Wednesday, August 18, 2010 1:28:00 PM

ena lum layan lagi lagu raya izan..
tapi ada opismet dah bukak..nasib baik lagu rancak & happy2 jekk.. kalo bukak lagu leleh2 sure ena pun melelh sama sbb tahun nie raya kat KL dulu.. huhu

Wednesday, August 18, 2010 2:58:00 PM

.:noj:.
tulah tu, aku dengo lagu rancak2 la weii...heheh

.:ibu amirul:.
memang sayu...sob...sob...

.:ejamaria:.
balik kampung...sedih gak tu...aku bukan balik jengka...

.:ayang:.
hehehe...lagu raya yang tak lapuk di zaman..

Wednesday, August 18, 2010 3:00:00 PM

.:umilia:.
aler, ko jangan ar sedih...weii, ritu ko kata nak pat mak mertua baru ke??biar betul weii...

.:wanshah:.
akak keje kat p4...sebelah menara KBS ni..

.:ena:.
huhuhu...raya kl??lengang la jalan raya dipagi raya kan...

Wednesday, August 18, 2010 3:23:00 PM

kementrian pertanian ek kak?.. :) saya keje kat p2 je. :)

http://wanshah87.blogspot.com

Wednesday, August 18, 2010 3:30:00 PM

lagu raye.. biasa pertengahan pose baru radio setat pasang kan??? sebab time tu dah mula rase mood raye, sekarang lom sampai mood laa

Thursday, August 19, 2010 12:00:00 PM

waaaa.... aku pun nak nangis jugak ingat kat abah aku... walaupun dia ada lagi tapi.... sedih nak nangis dah ni, tapi xleh nangis mrs.k ada kat sebelah...malu aku kalo dia tau aku nangis... huhuhu.. tahan2...

Post a Comment