Monday, August 9, 2010

.:Makan Besar:.

salam semua...ok kali ni aku nak citer pasal makan-makan sempena menyambut kedatagan ramadhan...nak dijadikan citer, jumaat lepas ada sesi makan² yang pertama...dan macam biasa, lauk pauk adalah dibeli di gerai yang berdekatan di serdang dan kami hanya menanak nasi sahaja di dapur...

owhhh, malas nak citer panjang...nengok jelah lambakan lauk pauk yang ada di bawah ini...

ada ikan bakar

masak lemak perut + rebung

ayam penyet versi bakar guna microwave...

kurma kambing..(yang ni aku tak makan sikit pung...sebab aku takmo tanggung akibat pening yang tak sudah kalu makan kambing...hahaha)

telur masin (owhh ini feberet...kena cari barang sebiji dua...stok tuk ramadhan)

ulam-ulaman...owhh segarnya mata nengok kaler ijo gini...

dan tak lupa sambal belacan...

sudahnya kami semua makan hingga kekenyangan...hehehe...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
dan ni citer pagi ni...cam aku kata kat entry sebelum ni...kami menanak nasi lemak menggunakan beras basmathi...amik ko tanak seperiuk besar lagi...hehehe...

dan dimakan dengan sambal dan ulam-ulaman...tugas aku hanya membawa telur rebus sahaja...hehehe..

owhh...dan sudahnya aku kekenyangan sangat ni...hehehe...eh korang seme dah makan???

11 comments

Monday, August 09, 2010 9:52:00 AM

aku tgh mkn sik minyak ni. ko ni bole tak tulis clear sket. ni mkn beso kt opis ke kt umh ni. kalo kt umh mmg pengsan la mkn berdua sebanyak begini. ikan je lebih dr 15 ekor tu. fuhh

Monday, August 09, 2010 9:57:00 AM

huwaaa...besar punya makan2 ni...sambut ramadhan pun ada majlis eh..kito jer takdo..huhu..

Monday, August 09, 2010 10:00:00 AM

uwaaaaaaaaaaa.....telur masinnnnnnn... behnye... apsal nmpak fresh sgt telur masin tu.. smpai kecur dah niiiiiiiiiiiii....

Monday, August 09, 2010 10:01:00 AM

.:noj:.
ko giler ke makan kat umah bayak gini...seharusnya di opis la weii..

.:mamalieyna:.
haah, tetiap tahun derang akan wat makan2 gini nak sambut ramadhan...sok last day...makan lagiii

Monday, August 09, 2010 10:43:00 AM

sambal belacan plg sedap disitu :p

Monday, August 09, 2010 11:05:00 AM

ulam dan sambal belacan..
yum..yum..
tapi resdung..huhu

Monday, August 09, 2010 11:13:00 AM

msti la lom mkn..bekal mak bg tetingal kat uma..msti die tension aku x bwk..penat2 je die bungkuskan..ahaha

Monday, August 09, 2010 11:48:00 AM

wahwahwahwh telur masin itu sungguh membuka selera !

Monday, August 09, 2010 12:18:00 PM

sdpnye mknn..tp arini aku muak la tgk mknn..hm...

Monday, August 09, 2010 9:01:00 PM

wahh best best....

suka p pasar ramadan kat serdang..
ayam bakar yang beshhhh :)

Tuesday, August 10, 2010 9:03:00 AM

smlm la makan gitu2.. tp malangnye smlm aku adalah mc... 3hari terlantar atas toto.. huhu

Post a Comment