Monday, August 16, 2010

.:Menu Berbuka Sabtu 14 Ogos 2010:.


petang semalam tuk berbuka gigihlah kami suami isteri berperang di dapur, demi menyiapkan juadah berbuka yang dah di rekues oleh si suami sejak hari rabu lagi...katanya ari minggu ni kita wat roti jala nak...aku on jek...kalu ari minggu bleh...hari keje memang tak bleh ok...tak sempat aku nak menjala...sebab tugas menjala tu adalah tugas si suami...

dan setelah berjaya memperolehi resepi dari DIA ni dan resepi yang ditaip dengan cukup lengkap, makanya terjadilah menu seperti di bawah ini...mekasih mel...jasamu sangat dikenang...cam biasalah, ko kan pakar masakan dihati aku...:P...nanti aku nak belajar wat sup cendawan macam yang ko masak masa kita merempat di kuarters kak leha dulu...hehehe...dan sudahnya aku syok sendiri ngan kari ayam buatan sendiri ok...hahaha...

 nilah antara menu untuk berbuka semalam...

1. buah melaka kaler merah (lagi???...hehehehe)
2. roti jala
3. kari ayam
4. air sirap biji selasih

so tuk ari ni, masih mikir nak masak apa...maybe yang simple2 jek...tapi lam paler cam nak wat karamel jek...fuhh behnya makan masa sejuk2...heavenn...enak bangat la...

ha korang plak gimana...apa menu ari ni???aku masih lagi mud masak...tapi maybe dah akhir2 ramadhan bila tiba masanya tuk clearkan isi perut ice boks, kenalah beli jugak kan...hehehe...

selamat berbuka semua...eh awal nya aku ucap kan...huhuhu...daaaa...

9 comments

Sunday, August 15, 2010 11:32:00 AM

wey..kuih kelepong (buah melake) tu xabis smlm ko bwk ke arini ke?huehehe...

Sunday, August 15, 2010 11:58:00 AM

.:anjos:.
hahaha...mana tau ni...gile tul...

Sunday, August 15, 2010 1:33:00 PM

sdpnya puding karamel..
da lama x mkn..haishh

Sunday, August 15, 2010 4:18:00 PM

eheheeh meriah buah melaka kaler merah...

Monday, August 16, 2010 8:02:00 AM

wah.. bagusnya suami isteri ni.. walaupun simple jer..tp mesti kenyang ni..

Monday, August 16, 2010 8:35:00 AM

sah xde pewarna ijau... agaggagaa

Monday, August 16, 2010 9:18:00 AM

wei mane mane resepi nye. tak aci. mel taip kat mane. suh dia taip kt aku gak. aku mcm tak konpiden nk buat kari tuk roti jala ni dibulan pose sebab tak penah buat. kari nye kena cair sket kan wei.

Monday, August 16, 2010 9:24:00 AM

.:gula gula kapas:.
hehehe, p buat cepat...

.:asha:.
haah kan, kaler merah barulah ceria...meriah jek...:p

.:lynn:.
huhuhu

.:ratna:.
memang kenyang giler kak...hehehe

.:noj:.
ni dia ni dia...ada lam nset aku ni...hahaha...

Monday, August 16, 2010 10:26:00 AM

izan, kasi buat n3 sikit pasai kuih buah melaka kaler merah ko itu

Post a Comment