Friday, August 13, 2010

.:Menu Berbuka Semalam:.


salam semua...sihat semuanya??? alhamdulillah...ari ni hari ketiga kita berpuasa...syukur padaMU yang Allah kerana memberikan kesihatan yang baik buat aku dan keluarga dalam menjalani ibadah puasa ini...amin...oklah, menu berbuka semalam masih simple cam hari² biasa...menunya adalah kuehtiaw goreng + buah melaka + popia goreng + ayam golek (yang ni hubby yang beli ok...sebab dia terpedaya dengan nafsu)...hahaha...dan air tebu...


kuehtiaw goreng basah lite²...menu dua tiga hari ni asyiklah goreng² sahaja ok...ringkas, mudah dan senang...hehehe...

buah melaka...mesti korang pelik kan sebab kaler merah...hehehe...saje aku nak tukar kaler...ayik kaler ijau jek yang kita nengok kan...so tukar la sekali sekala...kalu ada kaler kuning kat umah semalam sure aku wat kaler kuning dah...hahaha...owhh buah melaka aku ni, aku guna tepung pulut + keledek (yang ditumbuk lumat) + dan dibancuh dengan air dan uli hingga sesuai tuk dijadikan bebola cam di bawah + nisan kerek...aler aku rasa seme tau camner nak wat kueh ni kan...cumanya aku guna keledek...so takdelah rasa liat tepung pulut tu...syedap pun syedap...hehehe...abis licin kami somi isteri makan sepinggan buah melaka ni...:p

eh popia goreng lupa nak snap semalam...sebab tu feveret hubby kan...dah nak berbuka pun baru dia goreng...aku ni bab goreng² ni malas sikit...hahaha...

oklah, sori ek pepagi buh gambar makanan...aler, aku pasti takdenya orang terliur...bukan spesel pun kan..masak biasa² jek cam yang selalu aku sebutkan..hanya tuk mengenyangkan perut kami seisi rumah udah...hehehe...

menu ari ni???tak tahu lah lagi...tapi lam paler cam dah mikir apa nak masak ni...hehehe...eh jap, setiap hari kan, aku siap memasak tuk santapan berbuka ni jam 6 petang...pastu tiba masanya tuk menguruskan anak² plak...sempat jek kan...eh babai la...

20 comments

Friday, August 13, 2010 8:04:00 AM

huhu kiotrg lg la cekodok goreng je..huhu

Friday, August 13, 2010 8:14:00 AM

first time aku tengok kuih melaka kaler merah tau...

Friday, August 13, 2010 8:29:00 AM

.:mrs fiza:.
eh oklah tu...rezeki jugak kan..

.:mamalyna:.
lor, ye ke..sian ko...aku dah banyak kali jumpa...sebab mak aku selalu buat kaler ni...ekekeke

Friday, August 13, 2010 8:31:00 AM

izan, katakan je la umah ko xde perwarna kaler ijau.. betui kan... muahahha

Friday, August 13, 2010 8:32:00 AM

oklah tu.... tak kisah lah kaler apa buah melaka tu..kita yang buat dia...semalam ain goreng cempedak je

Friday, August 13, 2010 8:33:00 AM

oklah tu.... tak kisah lah kaler apa buah melaka tu..kita yang buat dia...semalam ain goreng cempedak je

Friday, August 13, 2010 8:34:00 AM

hmm awak balik kul baper ek..saya balik kul 4.30 tapi sampai umah kul 6 hu..hu..jam punya pasal la..kalu masak tue kena rush cepat2

Friday, August 13, 2010 8:35:00 AM

ehhh sama pulak kita izan.. smlm akak pun berbuka dgn kueteow goreng..tp beli jer.. hik hik..

Friday, August 13, 2010 8:38:00 AM

sesekali tuko warna ok jugak. asyik2 nengok ijo je ;)

kita makan nasi dgn ayam pedas je smlm :)

Friday, August 13, 2010 8:48:00 AM

.:lynn:.
hahah...ko silap la weii...pewarna ijau tu memang ada kat umah...tapi kalu buat buah melaka ni aku suka tukar kaler merah...barulah nampak cam menarik pe...ekeke...

.:ibu amirul:.
tul tuh ain...barulah meriah kan...wow, behnya cempedak goreng...nak sikit...

.:fieza79:.
saya balik kul 430petang...sampai umah lepas amik anak seme dalam jam 5...so mulakan masak dengan tukas dan pantas...tu siap awal...hehehe...

.:deelira:.
wow nasi ayam...buat sendiri ke zue???:P

Friday, August 13, 2010 9:01:00 AM

wei kueytiaw kalo mkn ngan kicap cair + cili potong sedap kan. aku ade dh beli kueytiaw smlm. tp mayb minggu dpn baru goreng kot. tunggu dah muak makan nasik sok baru goreng.

aku pun setat masak kul 6petang. kerana sampai umah kul 5.45. sibuk2 dulu ngan mende lain selama 15minit, baru leh setat memasak. mmg sempat je

Friday, August 13, 2010 9:07:00 AM

.:noj:.
weii, ko baca balik...aku SIAP masak jam 6 petang...bukan STAT masak ok...hehehe...

.:ratna:.
huhuhu, kak, saya keinginan nak membeli lum datang...maybe akhir2 ramadhan sok kuasa membeli di tangan kita kut...ekekeke

Friday, August 13, 2010 9:49:00 AM

xnak ngaku... sudah la ko... muahahaha

Friday, August 13, 2010 9:59:00 AM

mcm menarik je izan buh keledek tu.. nak try gak la len kali.. best gak lkalo tak de rasa liat2 tu kan!.. tak le rasa nak tercekik walaupun lembut ..

Friday, August 13, 2010 10:16:00 AM

buah melaka versi baru la..first time tengok ni..sure sedap kan..herm..kita tunggu hari cuti la baru smpt kot buat kuih muih ni..hari kerja dokdan, dkt kul 7 gk sampai umah nyer..huhu..

Friday, August 13, 2010 10:47:00 AM

yeyeh! bukak pose ari ni kat kg!

Friday, August 13, 2010 11:29:00 AM

lorr buah melaka kaler merah first time nengok ni hehee...lawo je cengitu..pe kata len kali wt 2 3 kaler lg nmpk best dn meriah kuih gula melaka tu..

Friday, August 13, 2010 1:00:00 PM

Tak pernah lagi aku tgk buah melaka kaler merah, slalu hijo jer ☺☺☺

Friday, August 13, 2010 2:22:00 PM

berbuka harus utk sy mkn nasi.. :)

Saturday, August 14, 2010 12:54:00 AM

sedap jer tgk kueh tiaw tue..tp buah melaka colour merah kali pertama tgk nie

Post a Comment