Thursday, August 5, 2010

.:Mungkin Jodohnya Sampai Di Sini Sahaja:.

perghhh...tajuk tak hengat la kan...ekekek... ekseli rehat tadi aku ke maidin dan alamanda...seorang diri jek ok, memandangkan tiada sesiapa di opis...takkan nak ajak Capt Radzali plak...cehh...

oklah nak dijadikan citer, dek kerana keboringan yang amat sangat tadi sebab opismate seramai dalam 6-7 orang p ke sabak bernam, aku pun mengambil keputusan tuk mengemaskini gobok² aku di opis ini...lama tak mengemas weii...rasanya banyak sampah sarap dah ni...dan sedang aku asyik mengemas kan...lantas terjumpalah aku satu sampul duit raya ini...siyes aku tak hengat ni sampul tahun bila...tahun lepas kut...entahlah...dan...

di dalamnya terdapat 2 keping note RM50...hatiku sangat berbunga riang...tapi masih dok mikir lagi...duit raya tahun bila ni ek...sebabnya sampul² duit raya yang bos² kasi aku selalu simpan lam gobok kat upis jek...sebagai langkah keselamatan tuk kegunaan selepas raya...hehehe...

makanya, aku terus mengambil keputusan untuk ke Mydin...dengan niat tuk membeli susu si kakak...tapi tersangatlah hampa rasa dihati kerana susu yang dicari sudah kehabisan stok...lalu aku meneruskan perjalanan ke C4 Alamanda...alhamdulillah, apa yang dihajati berada di depan mata...

tanpa berlegah lagi, aku mengambil 5  pek susu Dutch Lady 456 perisa Madu berkapasiti 1kg yang berharga RM19.99 setiap pek...dan stat hari ini 5 ogos 2010 si kakak akan sepenuhnya menjadi pengguna tegar Dutch Lady ini...selamat tinggal Anmum...mungkin jodoh kakak dengan Anmum hanya setakat ini sahaja...sob sob...dan yang pasti, banyak penjimatan berlaku disitu...
susu Anmum Langkah 4, perisa Madu 1.7kg = RM 56.99 (paling murah leh dapat)
dan
susu Dutch Lady 456, perisa Madu 1kg = RM19.99 (time sale)
so korang kiralah sendiri...hehehe...

dan kesimpulannya, tujuan utama aku menukar susu kakak ni sebab aku nengok, bahan buangan kakak semakin hari semakin mengeras...hingga menjadi sembelit ye...walhal kakak bukan jenis pemakan sangnat...adapun sikit jek dia makan...tu yang badan tak leh nak saing adik dia...TAPI buat masa ini, si adik, tetap akan menjadi pengguna tegar Anmum Essential hingga ke tarikh yang akan diberitahu kelak...hehehe...

dan kesimpulannya lagi, duit raya yang aku terjumpa itu, telah ku belanjakan untuk membeli susu si anak...alhamdulillah...rezeki anak² kan...

17 comments

Thursday, August 05, 2010 3:05:00 PM

giler lah akak ni.. duit raya ada lg.. kalo la daku tu dh bersih ku kerjakan duit tu takdenya nk simpan2 lg.. hahaha mmg bijak mengurus wang betol.

lor tak minum susu sama dhla ek..psni kna beli 2jnis susu la.. cepat baca entri terkini fza..panassssssss

Thursday, August 05, 2010 3:10:00 PM

yezz mmg beza penjimatan itu berlaku.. aku? tah bila agaknye bole dapat tuko susu.. proposal dah lama dah aku kemukakan tapi takde lak apa2 perkabaran lagik.. huh..

Thursday, August 05, 2010 3:14:00 PM

wahhh nape aku tak penah terjumpe duit sebegini ek. aku pun nk berkemas lemari la kalo camni

Thursday, August 05, 2010 3:16:00 PM

nmpk sgt la izan sorang yg berhemat dn berjimat...wet raya thn lepas pon da lg terselit selit...

dh tu baik nya g wt belanja susu anak..aduhai kalau la daku dh hbs wt belanja baju tudung bagai...hehee..

Thursday, August 05, 2010 3:20:00 PM

bebaloi2! la mot...

Thursday, August 05, 2010 3:22:00 PM

.:mrs fiza:.
uikss...takdelah bijak sangat...kata orang duit terpijak ni..kan kan..

.:ayang:.
takper la yang...take your time...kita hanya mahukan yang terbaik tuk si anak kan...

.:noj:.
ha apa lagi...p lah mengemas sekarang...

.:fieza79:.
hurmm masalahnya tak terdetik nak beli tudung bagai...dok ingat susu anak ja skang...hehehe...janji perut anak kenyang...sob...sob...

Thursday, August 05, 2010 3:46:00 PM

waaaa.. dah memang rezeki la... cuba ko kemas lagi.. mana tau jumpa lagi wei..

Thursday, August 05, 2010 3:54:00 PM

my boy pun minum susu dutch lady 123 masa kat msia tp choc flavour ;)

Thursday, August 05, 2010 3:54:00 PM

.:echa:.
uhhh tak larat dah nak ngemas weii...takut terjumpa menda lain lak kang...hehehe

Thursday, August 05, 2010 3:59:00 PM

wahhh bestnyeee jumpe duit raye.. cane leh ada lagi tuh?? raye nak temu raye balik dah..
errmm byk jimat disitu klu tukar susu erk.. ermm si tochek saya pun guna anmum.. boleh dipikir2kan tok tukar camni;p

Thursday, August 05, 2010 4:05:00 PM

.:Lierose:.
memang banyak jimat tu...hehehe...ni pun puas cuba pelbagai jenis susu...sib baik hatinya terpikat pada dutch lady...g pun kakak dah 4 tahun dah...

Thursday, August 05, 2010 4:10:00 PM

fuiyooo..! byk giler bos bagi duit raya...baiknyer bos...dah tua2 pon dapat duit raya lagi kah? ummi ni x penah dah merasa duit raya tua2 ni... kena bg duit raya tu biasalah...hehe..

Thursday, August 05, 2010 4:13:00 PM

.:ummi:.
ummi nak duit raya jugak...hehehe

Thursday, August 05, 2010 4:41:00 PM

2 btol wit rye ko ke??? wahh 100 dptnyer...untung maaa...hekhek

Thursday, August 05, 2010 5:00:00 PM

wahh dasat nye .. ade lagi duit raya ..

rasa nye kat mamak darulsalam lagi murah la .. cuba pi tgk harga ..

byk brg² darulsalam tuh lebih murag dr carre4

Thursday, August 05, 2010 5:18:00 PM

saya dah carik dalam gobok sy.. xde plak duit2 yang tertinggal huhu

Thursday, August 05, 2010 8:46:00 PM

owh.. belum puasa dah jumpa duit raya... aku pun nak mengemas la lepas nih... hehehe

Post a Comment