Wednesday, August 11, 2010

.:Salam Ramadhan:.

hai semua...ari ni first ramadhan...selamat berpuasa semua...camner sahur???ok???apa!!! terlajak...erkkk tak pat mak nak nolong...sebabnya mak pun hampir² terlajak ok...kul 5:15 baru terjaga dari mimpi yang agak ngeri...ekekeke...mak kat kampung kol pun mak tak sedar tau...haihhh...

pagi ni cam biasa....anto anak² ke taska dan lebih kurang jam 7:10 pagi dari taska ke opis...tapi pagi ni mak rasa sedikit hangin dalam badan...nak tau ngaper???sebab apa yang mak agak dah bermula...mencik mak tau...geram pun ada...mak tak paham la kan...bila tiba bulan ramadhan jek meke² yang bekerja WP2 dan WP3 bersungguh² MENUKAR waktu kerja ke WP1...alasannya kononnya nak balik masak...kalu waktu keje biasa tak sempat...cehhh itu hanya alasan bagi mak...mak rasa mesti takut tak sempat nak ke pasar ramadhan (param) gamaknya...mencikkkkk...sudahnya perjalanan mak dari taska ke tempat keje hari kebiasaan hanya mengambil masa lebih kurang 10 minit menjadi setengah jam ok...ni gara² jammed yang berlaku...arghhh tensi la gini...

nyibuk tul meke² yang dok tukar waktu keje ni...nyusahkan orang len tau...ce jadi macam mak ni...walau apa yang berlaku mak tetap setia dengan WP1...stat dari mak keje pada Oktober 2003 hingga ke hari ni, mak tak pernah sekali pun menukar waktu keje tau...hurmmm...tu baru kesesakan time p keje...time balik keje lagi la...ni kuar parking bawah kat opis ni pun leh jammed tau..hohoho...menimbulkan amarah disitu...mak fikirlah kan...time ramadhan beria la nak balik awal alasan nak masak...bistu, hari kebiasaan ni tak memasak agaknya...entahlah...mak tak tau apalah tabiat orang kita ni...haihhh...

eh, oklah, membebel plak mak pepagi ni...dah kurang sikit pahala puasa mak...huhuhu...pepun, mak kena gak la bersabar dalam 1 bulan ni...agaknya kalu mak takmo tempuh jammed² ni, mak kena anto mereka berdua tu, lepas sahur ke ek...eh tak ke awal sangat tu...huhuhu...alahaii...

-selamat berpuasa semua...ni mesti memasing dah memikir nak masak juadah apakah tuk berbuka petang ni...hehehe...soalan lazim tu...:P-

gambar mereka berdua pagi ni...haihh...awalnya mereka bangun pagi ni ye...bersahur bersama ibu dan abhi...alahaiii anak²...

daaaa....banyakkan amal di bulan ramadhan yang mulia ini...

16 comments

Wednesday, August 11, 2010 7:59:00 AM

Selamat berpuasa izan..haiih kurangkan sket bebel pepagi ni, kurang pahala..ngeee.. hehe..

memang, ari ni lain dr biasa, semua berlumba dtg kije awal..sudahnya jammed lebih dr biasa..huhu..

herm..awal anak2 bgn ye,,samalah, arif eina kul 4.30 dh bgn nolong mamanya masak sahur =P

Wednesday, August 11, 2010 8:04:00 AM

eina
hehehe...beselah bebel menda yang betul...bukan ngumpat ni...huhuhu...wattt arif pun bangun awal jugak....pastu tido balik tak???

Wednesday, August 11, 2010 8:16:00 AM

a'ah pagi nih jem la.. ngok ngek tul la ...
sebuk je dok menukar wat pe...klu kul 5 pun sempat aje ... cam aku bkn nye memasak pun .. bazaar pun pegi tp byk kan nye berbuka kat luar je ...en. panjang pun dah ckp tahun nih berbuka luar ye ..klu bosan br kat umah ...

Wednesday, August 11, 2010 8:19:00 AM

Salam...

Izan, selamat berpuasa la kiter yer...lama eura tak hapdet blog...ni baru nk mengaktifkan diri balik...huhu

Wednesday, August 11, 2010 8:20:00 AM

aku la tu dr WP3 ke WP2 g WP1..
tapi jalan aku x jemm.. jom pindah umah aku, xde la ko tempuh jem... muahahahha

Wednesday, August 11, 2010 8:22:00 AM

.:eima:.
pergghhh biar betul noks...sebulan ko gantung kuali???wahh ini sudah bagus...sure kembung poket ko nni...jelesnya...

.:june:.
hai eura...lama tak dengo biter...apa cer skang...imran dah beradik ke...hehehe...btw selamat berpuasa ye...

Wednesday, August 11, 2010 8:23:00 AM

.:lynn:.
ha, ko sedo diri pung...hahaha...btw ko tak termasuk golongan yang aku tujukan di atas ok...:P

Wednesday, August 11, 2010 8:26:00 AM

ehehehe..
camtu la gayanye bila bulan puasa.. termasuk la diri ku ini.. tapi tak la dari wp3 tu... tak pe la izan.. kena la anto anak awal sikit cam ena nie.. seawal jam 6.30 pg.. time tu memg tak jem tapi kete dah mula banyak hari ni.. tak jammed je.. kalo kuar jam 7.00 kompem sangkut nye. bukan di hari puasa je bulan tak puasa pun sama jugak..

Wednesday, August 11, 2010 8:27:00 AM

allo seb bek la umah seberang jalan opis kalo jam jgk harus pindah tepi opis.. hahahahaha

selamat berpose utk akk n family terchenta! peace no war!

Wednesday, August 11, 2010 8:31:00 AM

.:ena:.
hari biasa pun jem jugak...tapi bulan puasa ni jem lebih dari biasa...huhuhu

.:mrs fiza:.
kalu ko pun jem, baik ko pindah ma suk dok opis jek...ok tak???

Wednesday, August 11, 2010 8:31:00 AM

banyak2 kan sabar ye kak :)

Wednesday, August 11, 2010 8:39:00 AM

sabar izan... dugaan puasa tu...
dua org HNI tu pun sahur?... puasa ke... hehehe

Wednesday, August 11, 2010 8:44:00 AM

.:deelira:.
huhuhu...tengah sabar la ni...baru sikit jek...heheh

.:ejamaria:.
kak, dugaan makanan aku leh sabar lagi kak...dugaan gini buat haku hangis jek...

sahur jek bangun...pose tu idak la...hehehe

Wednesday, August 11, 2010 8:44:00 AM

slamat berpose wei. awal2 lg ko dh setat bebel kan. hehehe.

wei baju budak 2 org tu mesti sama saiz kan?

Wednesday, August 11, 2010 8:46:00 AM

.:noj:.
huhuhu...tulah tu...pepagi aku dh stat bebel...kurus pahala pose aku tau...haah sama saiz jek...saiz 3 tahun...banyak helai baju yang sama...derang ni tak leh nak beralah...:P

Wednesday, August 11, 2010 9:32:00 AM

heh aku bkn golongan tuko waktu time puasa yehh.. still wp2.. tu la nyaris2 moto tersepit gara2 byk kenderaan taw.. hurmm

ptg ni berbuka adalah di rumah mertua.. lalala ermm harus ada siput syedut..nyum nyum nyum...

Post a Comment