Friday, September 3, 2010

.:24 Ramadhan:.


salam semua...selamat pagi...owhh, dah 24 ramadhan dah...sob..sob...sedihnya...ramadhan akan meninggalkan kita bila tibanya syawal...maknanya lagi 6 harilah syawal bakal menjelang...alahaiii...so far persiapan menyambut syawal ni semenya dah lengkap...CUMA...tunggu ari minggu nilah baru nak wat operasi membasuh segala mala baju raya yang ada itu...baju raya aku jek ada 4 helai...ekseli baju rasmi sehelai jek, lelain buat tuk pakai p keje...so memandangkan baju tu masih baru, so dirasmikan menjadi baju raya tuk raya kedua, ketiga dan keempat...hehehe...

8hb malam lepas isyak insyaAllah, akan bergerak balik ke Bukit Mertajam, Pulau Pinang...dah mugkin sampai pada waktu pepagi buta kan...gamakya bersahur kat tempat hentian la...harap² perjalanan lancar sepanjang perjalanan...so korang yang nak balik beraya ni, bila akan memulakan perjalanan???persiapan tuk balik ke kampung ni, adalah aku packing sikit demi sedikit dah...baju² harian aku dah siap masukkan lam satu beg...famili aku ni, kalu balik ke kampung, tiap sorang satu beg tau...means ada 4 beg...baju anak² tu memang aku akan masukkan beg masing²...sebab bagi aku lah, kalu baju anak² biar lebih jangan kurang...tu bila balik penang...kalu balik ke jengka, dalam 2 beg jek...sebab baju aku, suami dan anak² memang banyak tersimpan lam gobok kat lam bilik kami kat sana...so senang...tak yah nak usung banyak beg kan....

susu, dan segala mala keperluan anak² aku dah packing...takut lupa...hehehe...dan yang paling penting kalu balik kampung or travel, aku akan hangkut sekali pencuci botol dan berus...senang...kat sana mana ada kan...basuh cam gitu jek...takmo la...tak bersih...:P so kesimpulannya, kompem penuh la bonet kete tu nanti...sib baiklah aku tak bawa balik kuih² raya seme bagai...yang tu beli kat sana lah...sebab aku tau, adik ipar aku mesti tak wat pepe...sian lak dia kan...

klah, kemeriahan makin terasa dah ni...bila nengok pagi ni irfan berbaju melayu dan kakak berbaju kurung cam dah nak raya dah...hehehe...

owhh, sampai disini sahaja entry pemanas tuk hari ni..maaf, tiada gambar tuk diattachkan....:p

notadijariku: al-fatihah buat opismate hubby yang kembali ke rahmatullah di pejabat pada pagi semalam...moga roh beliau dicucuri rahmat...amin

11 comments

Friday, September 03, 2010 8:08:00 AM

bawak bekal utk bersahur...

Friday, September 03, 2010 8:15:00 AM

awalnya akk packing barang2.. :)
sy pon dah rasa excited

Friday, September 03, 2010 8:16:00 AM

alooorrrr... sedihnye bile nak tinggal ramadhan...dah nak raye kannn.... baju raye x beli lagi... haiiihhh...

Friday, September 03, 2010 8:23:00 AM

dah start packing? cepatnya.... ain tak buat apa2 lagi...

Friday, September 03, 2010 8:24:00 AM

lynn
tulah tu...ingat gitulah jugak...
bawak bekal kan...

zue
hehehe...dah biasa gitu...takut la terlupa apa²...

anna
huhuhu...hang lagi sedih...baju raya pun lum beli lagi...:p

Friday, September 03, 2010 8:27:00 AM

wahhh.. bace entry akak, terase nak kemas barang gak la.. hihihi... mmg kena kemas awal2 kan..klu tak musti ada je yang tertinggal.. dulu awal2 ada ank siap buat list sbb takut ada yg tertinggal hiihhi.. hjg mgu ni nk kemas laa ;)

Friday, September 03, 2010 8:29:00 AM

anna
aku rasa ko sedey sbb bj raya tak dpt lagi tuh .. hehe

izan
aku pun baru plan² nk pack barang .. ko dah pack ...wahhh adcvance

Friday, September 03, 2010 8:48:00 AM

ain
hehehe...ni kes ibu eksaited lebih ni...:P

bunga
ha, pe lagi, baik ko setelkan balik keje ni...packingn sikit2...kang kalu ada yang tertinggal kang, naya plak...

eima
hehehe, aku mang selalu advanced weii...

Friday, September 03, 2010 8:59:00 AM

aku sabtu ahad ni nk setelkan bab2 kuih raye dulu. setat senin nanti packing barang plak. aku mmg suka packing awal. checklist pun dah buat sebulan yang lepas. almaklum daya ingat dah makin kurang kan. hahaha.

aku pun mmg bwk 3 beg pg memane. asing2 seme baju. senang. dan kete aku lagiiiiiiiiii penuh sbb bwk skali bantal, comforter sorang satu. sbb nye kami tidak boleh tido tanpa bantal dan comforter sendiri. tp terbang nanti terpakse gak tak bwk kot.

Friday, September 03, 2010 9:59:00 AM

aku dah nak start packing malam nie..riso jugak takut ada tertinggal barang bila balik kg yang lama nie..

Friday, September 03, 2010 12:15:00 PM

huhuhu... akak raya kat sini dulu tahun nih... :(

Post a Comment