Tuesday, September 28, 2010

.:Aktiviti Di Kampung:.


salam semua...kembali bekerja setelah off semalam...klah, ari ni aku nak citer sal aktiviti di kampung...kalu balik kampung banyak tul aktiviti yang kena dan harus dibuat...yelah, mak sorang² kat umah tu...kadang² ada teman...kadang² keseorangan...so kalu kami anak menantu balik, kenalah tolong setelkan apa yang patut kan...takkan nak harapkan omak jek...

dan pagi sabtu lepas, aku kerahkan my hubby potong rumput kat halaman umah yang luas tu...bukan panjang mana pun rumputnya...tapi kalu dibiarkan akan terus panjang kan...dan se lagi, najis buangan lembu berada di mana² sahaja...opss...rumah aku ni tak berpagar di bahagian depan...dulu ada pagar, tapi cam terkurung jek, tu yang takde pagar dah tu...huh...ate, umah sebelah ladang kelapa sawit kan...

alkisahnya terjadi nak potong rumput ni bila aku nengok mak aku sendiri yang memesin rumput...adehh...segan sungguh...so aku minta tolong hubby yang sambung kejaan mak itu...ni dia subjek yang nak diciterkan...aku tak tau apa motip beliau suh aku snap gambar dia gini...beria dia melaung aku dari luar...suh aku snap gambar dia...layan jelah...sayangkan somi kan...hahaha...

korang nampak tak kayu api...tu nak guna masa kenduri adik nanti...ni kira last kenduri kahwin tuk rumah aku...pastu nak tunggu adik bujang aku, lambat la lagi kan...hehehe...

saujana mata memandang...hijau jek...(cehh...kontrol nak senyum)...hehehe...

ni eksyen jek ni...

ini pun sama...jangok tul nak mesin rumput jek pung...

lor, rupanya motip dia suh amik gambar ni sebab nak tunjuk ala² ghost buster...adeh...

ni salah satu aktiviti di hari minggu kami...sesekali balik ke kampung...ginilah kan...

9 comments

Tuesday, September 28, 2010 8:47:00 AM

hehe...aktiviti wajib kalau balik kg ni..hehe..

Tuesday, September 28, 2010 8:52:00 AM

baguih² rajin tolong mak ...

Tuesday, September 28, 2010 9:08:00 AM

ceh beria nk bergambar. siap senyum2 lg tu. hampeh je

Tuesday, September 28, 2010 9:29:00 AM

pandai ke dok tu?

adik beradik mazri yg seramai 7 org lelaki pun dok reti, aritu kenduri upah org mesin rumput..uhuhuhuhu susah org skrg ni tak mcm org dulu..serba serbi pandai....

Tuesday, September 28, 2010 9:32:00 AM

dpn rmh ada kelapa sawit.. mesti sejuk je rumah kan sbb byk pokok

Tuesday, September 28, 2010 9:42:00 AM

@mamalieyna
tulah tu...maklumlah kami ni adik badik ramai pompuan...
so sesekali anak menantu balik kenalah tolong kan...

@eima
ni salah satu cara tuk membakar kalori ni...hehehe...

@noj
tulah tu...aku pun nak tergelak weii..

@asha
mestilah pandai...
kalu idok, malu kat mak mertua jek...
hehehe...

@bunga ros
bukan depan rumah la dik...
tapi tepi rumah...
kalu pokok tu dah tinggi, takut gak memalam...akak ni penakut yakmat...

Tuesday, September 28, 2010 9:47:00 AM

berapa upah ni?? hahahha..sungguh rajin yer en somi kamoo..bagus!!...bersenam jugak ni....

Tuesday, September 28, 2010 9:47:00 AM

berapa upah ni?? hahahha..sungguh rajin yer en somi kamoo..bagus!!...bersenam jugak ni....

Tuesday, September 28, 2010 10:29:00 AM

poyo la haris..hahaha..dh tuh kontrol2 gelak lak..dua anak dara n anak bujang hg tak kaco lak abhi depa nih..

Post a Comment